Werk & Studie alle pijlers

Van winkelwerk naar een kantoorbaan. Doen of niet?

18-03-2018 15:25 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ander werk en nu heb ik een baan aangeboden gekregen als Administratief medewerkster. Ik werk nu in een winkel voor 24 uur per week en dat werk doe ik al 10 jaar. Dit werk is op mijn lijf geschreven en ik deed dit tot vorig jaar met heel veel plezier. Ik vind het vooral leuk om met mensen om te gaan en mijn kennis over de producten die ik verkoop te delen. Alleen sinds een jaar zit ik in een soort sleur. Ik had gehoopt dat het even een tijdelijke dip was maar die dip duurt nu al een jaar. Wil ik dit werk wel mijn hele leven doen? En wil ik altijd wel in de weekenden en sporadisch een avond werken? Ik heb kleine kinderen die door mijn werktijden naar de opvang moeten vóór of na school. Dat zal ik bij die andere baan niet hebben want ik mag mijn eigen werktijden invullen en dus onder schooltijd werken. Mijn huidige baan is 40 minuten reizen, bij die andere baan fiets ik er 10 minuten op en bij mijn huidige baan verdien ik precies een euro minder dan wat ik zal krijgen bij die andere baan. Veel voordelen dus. Alleen zit ik heel erg met het contact met mensen. Waar ik nu zo’n 500 mensen per dag tegenkom en met vele een praatje maak zit ik straks met nog 3 andere mensen in een afgesloten ruimte achter een computer. Ik hoef zelfs geen telefoon aan te nemen dus contact met mensen heb ik nauwelijks. Door dit twijfel ik of ik het wel moet doen. Ik ben zo bang dat ik dit ga missen. Maar aan de andere kant ben ik het ‘gezeur’ van mensen in een winkel ook wel weer zat. Het is gewoon erg dubbel.

Hebben misschien meer meiden zo’n vergelijkbare stap gemaakt?
En wat vinden jullie? Moet ik het wel of niet doen?

Het is dus wel zo dat ik als ik met mijn huidige baan stop de kans erg nihil is dat ik weer terug naar het werken in een winkel kan. Ik ben nu 35 en dat is natuurlijk te oud om weer ergens opnieuw te beginnen. Zo lastig dit..
anoniem_360911 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 13:59
0.19% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
18-03-2018 16:04
Ik weet nog goed hoe het voelde toen ik mijn eerste kantoorbaan kreeg, datatypiste op de salarisadministratie van een ziekenhuis, dus niets hoogdravends. Mijn salaris ging van ongeveer 750 gulden netto per maand (supermarkt) naar 1300! Dat terwijl ik de hele dag mocht zitten, koffie drinken en naar de wc als ik dat wilde, en niet meer schoonmaken in eigen tijd. Ik vond het fantastisch, en heb de winkel geen moment gemist.
Ik zou doodgaan van zo'n saaie baan dus het moet ook wel heel erg bij je passen om gemak te verkiezen boven de inhoud van het werk.
Alle reacties Link kopieren
Eloa schreef:
18-03-2018 22:05


Die dip zit er omdat ik steeds hetzelfde moet doen. Schappen verbouwen, aanvullen en noem maar op. De dag ziet er -op de klanten- na gewoon steeds hetzelfde uit.
Is dat niet bij de meeste beroepen zo. Dat je in de basis elke dag hetzelfde doet? In de administratieve baan zal dat misschienook zo zijn. Misschien nog wel meer omdat je niet meer elke dag andere mensen ziet.
Ik stem voor die baan wel nemen. Het heeft veel voordelen. Heeft de baan doorgroeimogelijkheden?
Zo te lezen gaat die kantoorbaan niet bij je passen. Maar grijp dit moment dan aan om uit te zoeken wat je wel wilt en wat voor andere mogelijkheden er nog meer zijn. Wat iemand anders ook al schreef, niet deze baan nemen omdat die toevallig aangeboden wordt, maar zelf actief op zoek naar wat jou leuk lijkt.
Denk dat die kantoorbaan niet bij je past omdat je zelf al zegt dat je de dynamiek waarschijnlijk zal missen.
Maar met 35 en een hoop verkoopervaring kom je trouwens echt wel weer aan de bak als je dat zou willen hoor in een winkel .
Dus een winkel dichterbij misschien een optie ?
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 08:24
0.53% gewijzigd
Coco87 schreef:
19-03-2018 03:19
Ik zou doodgaan van zo'n saaie baan dus het moet ook wel heel erg bij je passen om gemak te verkiezen boven de inhoud van het werk.
Er gebeurt genoeg op een kantoor, dus ik heb me er prima vermaakt. Daarbij zie ik het verschil ook niet zo tussen 100 onsjes vleeswaar snijden en gegevens invoeren, qua eentonigheid.
Dat soort administratieve banen heb je tegenwoordig niet veel meer. Meestal is het veel meer all-round waardoor je werkzaamheden afwisslender zijn.
Alle reacties Link kopieren
Minnimouse ik weet nog niet wat mijn taken zullen zijn. Ik mag deze week of volgende week een uurtje meedraaien en dan wordt er uitgelegd wat ik oa zou moeten doen. Ik weet alleen dat ik met drie andere op een kantoor zit. Er is ook een receptioniste die mensen ontvangt en de telefoon aanneemt. Dus alle contacten gaan via haar en ik moet alleen kantoorwerk doen zoals facturen invoeren enzo. Verder weet ik het nog niet. Ik weet dus ook nog niet of er doorgroei mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Plezier in je werk is het belangrijkste dat er is, daar weegt een hoger salaris of kortere rijstijd echt niet tegen op.

Wanneer je met tegenzin naar je werk gaat zit je binnen not time thuis met een burnout of overspannen.

Ik heb, heel erg lang geleden, ook in een winkel gewerkt en ondanks dat ik vele banen gehad heb daarna, ook veel kantoorbanen, heb ik het nooit meer zo naar mijn zin gehad als in de winkel.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-03-2018 16:51
Blijkbaar is er geen vader in beeld en zijn er wel 2 kinderen te onderhouden. Ben dan toch benieuwd hoe je dat met 3 dagen werken per week bolwerkt zonder dat de samenleving daaraan bijdraagt (ofwel: alle mensen die wél fulltime werken en belasting betalen).
Als er geen vader in beeld is, mag ik hopen dat ze genoeg tijd vrijmaakt voor haar kinderen.

Zijn die andere mensen verplicht om voltijds te werken?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
19-03-2018 11:23
Plezier in je werk is het belangrijkste dat er is, daar weegt een hoger salaris of kortere rijstijd echt niet tegen op.

Wanneer je met tegenzin naar je werk gaat zit je binnen not time thuis met een burnout of overspannen.

Ik heb, heel erg lang geleden, ook in een winkel gewerkt en ondanks dat ik vele banen gehad heb daarna, ook veel kantoorbanen, heb ik het nooit meer zo naar mijn zin gehad als in de winkel.
Mijn advies: probeer het.

Als de twijfel na een paar dagen blijft, in de winkel blijven werken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Eloa schreef:
18-03-2018 22:05
Ik heb deze baan aangeboden gekregen via een vriendin. Het bedrijf is van haar broer en die zocht nog iemand voor op kantoor. Het is een goedlopend bedrijf.
Waarom stelt die broer niet gewoon een vacature op voor een administratief medewerker, maar wil hij dat juist jij, zonder enige administratieve ervaring, daar komt werken? Ik zou dat eerst willen weten, ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
Alle reacties Link kopieren
* Foutje
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een keuze gemaakt of was het idee in een opwelling bedacht?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar keer wezen proefdraaien voor 2 uurtjes en volgende week moet ik op gesprek en mag ik een contract tekenen. Ik krijg dan een contract van 3 maanden voor 8 uur en houdt mijn huidige baan even aan. Ik ga dus even tijdelijk 32 uur werken en maak dan mijn definitieve keuze. Ik blijf het lastig vinden om een vast contract op te geven dus dit is voor nu even een prima idee om er een volle dag bij te doen en dan moet ik er na 3 maanden wel echt uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan! Succes Eloa!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een goed plan, ik ben benieuwd hoe het bevalt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven