Werk & Studie alle pijlers

veranderingen in het rooster

04-12-2014 16:41 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben niet zo Google wonder maar wie weet hoe dit zit. Kan een werkgever zonder overleg het rooster van december aanpassen, en jou diensten verschuiven of omruilen? Ik val onder cao verpleeg en verzorgingshuis.

Om een beeld te schetsen kreeg vandaag dus een mail dat ze een paar aanpassingen voor deze maand hadden gedaan en dat wij zelf moesten kijken wat er veranderd was, dit kan toch niet zonder overleg of zoveel weken van tevoren?
http://werktijden.blogspo ... ster-bekend-zijn.html?m=1

Afhankelijk van je cao en anders 28 dagen van tevoren.
Ook jij hebt een CAO thuis liggen als het goed is.

Daar staat precies in wat wel en niet mag.

Volgens mij zijn er geen mensen te vinden die slechter op de hoogte zijn dan mensen die in de zorg werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Volgens mij mag t wel, maar handig is anders. Heb zelf in de horeca gewerkt en nu in de retail, dus ik ben er helaas ook bekend mee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 december 2014 @ 17:39:

Ook jij hebt een CAO thuis liggen als het goed is.

Daar staat precies in wat wel en niet mag.

Volgens mij zijn er geen mensen te vinden die slechter op de hoogte zijn dan mensen die in de zorg werken.

Eens.

Overigens is mijn verpleeghuiservaring wel dat als je klaagt, je gegarandeerd een heleboel kutdiensten krijgt.
Http://bit.ly/12ABiMK

Doe dit op een PC, open de link, CTRL + f en type in dat zoekvenster op wat handige woorden en je vindt vast wat je zoekt

Deze tips kun je altijd weer gebruiken
Je bent zelf een theepot
Ja ook ik heb een cao thuis liggen maar daarin staat naar mijn mening niet heel duidelijk/ specifiek in of het nou wel of niet mag, dus vandaar de vraag
quote:meissie22 schreef op 04 december 2014 @ 18:42:

Ja ook ik heb een cao thuis liggen maar daarin staat naar mijn mening niet heel duidelijk/ specifiek in of het nou wel of niet mag, dus vandaar de vraag

Er staat precies in tot wanneer een rooster mag worden veranderd zonder dat het consequentie heeft.

Dat het niet leuk is, is iets anders. Dat er wellicht ook gevraagd had kunnen worden wie er welke dienst wil overnemen etc.
Je bent zelf een theepot
Ik werk in de gehandicaptensector.

Naar ik meen mag bij ons het rooster als het eenmaal uit is niet zomaar weer terug gehaald/gewijzigd worden. Wel echt bij overmacht maar niet zo maar even wat veranderen.

Maar inderdaad ik weet dat ook niet precies (slecht) (Gaat nu heel hard googlen naar haar CAO)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven