vergaderen
zondag 9 november 2014 om 19:57
Mijn leidinggevende stuurt geen agenda voor vergaderingen. We krijgen op de dag zelf een oude agenda en dan veranderd ze alleen de datum. Mijn voorstel was om 14 dagen voor de vergadering een agenda te sturen, de week daaropvolgend kunnen de medewerkers dan punten inbrengen. Een week voor de vergadering een definitieve agenda plus de notulen van de vorige vergadering en ingekomen stukken.
Ik ben dat zo gewend van vorige banen en ook bij de speeltuinvereniging deden we dat zo.
Is het tegenwoordig niet meer gebruikelijk? De laatste vergadering kwam ze met flipovers en post-it's waarop we positieve en negatieve zaken op moesten schrijven. Ik wil zo graag werkafspraken maken! Ben ik ouderwets?
Ik ben dat zo gewend van vorige banen en ook bij de speeltuinvereniging deden we dat zo.
Is het tegenwoordig niet meer gebruikelijk? De laatste vergadering kwam ze met flipovers en post-it's waarop we positieve en negatieve zaken op moesten schrijven. Ik wil zo graag werkafspraken maken! Ben ik ouderwets?
zondag 9 november 2014 om 20:06
Iets met post-its is een werkvorm die je leidinggevende inzet om medewerkers te activeren, zelf nadenken, meer regie bij de medewerkers neerleggen.
Als de agenda altijd hetzelfde is, dan ga je naar de vergadering zonder dat de agenda vantevoren is verstuurd. Je weet toh wat je kunt verwachten, waar je het over gaat hebben.
Als de agenda altijd hetzelfde is, dan ga je naar de vergadering zonder dat de agenda vantevoren is verstuurd. Je weet toh wat je kunt verwachten, waar je het over gaat hebben.
zondag 9 november 2014 om 20:31
zondag 9 november 2014 om 21:04
quote:benq schreef op 09 november 2014 @ 20:32:
viva amber we kunnen wel punt aanleveren maar er is ineens vergadering en dan heb je er niet over kunnen nadenken.Waarom zou je er vooraf over na moeten kunnen denken? Neem aan dat je zelf wel over je werkzaamheden en team nadenkt zodat je ter plekke kunt anticiperen op werkgerelateerde onderwerpen.
viva amber we kunnen wel punt aanleveren maar er is ineens vergadering en dan heb je er niet over kunnen nadenken.Waarom zou je er vooraf over na moeten kunnen denken? Neem aan dat je zelf wel over je werkzaamheden en team nadenkt zodat je ter plekke kunt anticiperen op werkgerelateerde onderwerpen.
zondag 9 november 2014 om 21:41
Wij vergaderen elke 2 weken met de afdeling en komen niet verder dan het bespreken van de vorige notulen. Daarna zijn de 2 uren om en gaan we weer verder met ons werk
Lekker nuttig *not* ik heb het maar opgegeven om er wat van te maken. Ben nog niet bij 1 bedrijf geweest waar echt effectief werd vergaderd.
zondag 9 november 2014 om 22:09
Bij ons zijn er altijd wilde plannen (creativiteit, out-of-the-boxdenken wordt gestimuleerd), maar er is geen budget/tijd beschikbaar. Ik vind het altijd wel fijne momenten om even met z'n allen weer na te denken op welke route we liggen, waar we naartoe gaan en wat er binnen de kaders wel mogelijk is.
maandag 10 november 2014 om 08:17
@Benq, begrijp ik nu uit je verhaal dat de vergadering niet gepland staat? Dus dat hij ineens spontaan voor die dag wordt ingepland?quote:benq schreef op 09 november 2014 @ 20:32:
viva amber we kunnen wel punt aanleveren maar er is ineens vergadering en dan heb je er niet over kunnen nadenken.Want als de vergadering altijd gepland staat op de tweede dinsdag van de maand om 2 uur dan weet je toch wanneer er vergadert wordt, dus dan kun je toch ook zelf bedenken welke punten je wilt bespreken. En als de agenda niet vast staat kun je dan toch gewoon dingen toevoegen?
viva amber we kunnen wel punt aanleveren maar er is ineens vergadering en dan heb je er niet over kunnen nadenken.Want als de vergadering altijd gepland staat op de tweede dinsdag van de maand om 2 uur dan weet je toch wanneer er vergadert wordt, dus dan kun je toch ook zelf bedenken welke punten je wilt bespreken. En als de agenda niet vast staat kun je dan toch gewoon dingen toevoegen?