Werk & Studie alle pijlers

Vermelden burgerlijke staat op CV?

29-03-2011 10:55 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Vermelden jullie je burgerlijke staat (alleenstaand,getrouwd, kinderen, etc.) op je CV? En wat zijn redenen op dit wel/niet te doen?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Interessante discussie ontstaat er......



Het hangt inderdaad ook heel erg af van degene die je CV beoordeelt welke dingen wel/niet goed overkomen. Ik heb dus besloten dat ik mijn burgerlijke staat niet ga vermelden en ik denk ook dat ik mijn hobby 's eruit haal.Een paar jaar geleden deed ik nog aan een heel bijzondere sport en in de hoop dat mijn CV daardoor wat meer zou opvallen (want toen net afgestudeerd en weinig interessante werkervaring) heb ik dat erop gezet. Maar het is eigenlijk irrelevant voor de banen waarop ik solliciteer.



@courageux. wat een raar gesprek, bij zo'n bedrijf zou ik niet willen werken!



@ties, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe je zoiets vermeldt?
Ik werk in een vrouwenbedrijf in een mannenwereld. Hobby's staan niet op mijn cv, dat werd me gevraagd tijdens het gesprek. Werd ook gelijk een leuk gesprek want een hobby is toch een luchtig onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij stonden hobby's (hoog niveau teamsport) er ook op en werd tijdens gesprek gebruikt Was heel leuk, ging er een beetje om om er achter te komen wat voor type ik was. In de trant van dienende verdediger of altijd scorende spits zeg maar Was een leuk en persoonlijk gesprek, mede daardoor
Alle reacties Link kopieren
En motto's en dergelijke? Ik lees wel eens over van die vreselijk hippe CV's met aparte vormgeving en dat mensen dan hun persoonlijke motto er op zetten.



En zelf heb ik het idee dat dat alleen gewaardeerd wordt als je bij een reclamebureau solliciteert of zo. Voor het normale zakenleven lijkt me dat niet echt geschikt. Of wel?
quote:Boarn schreef op 29 maart 2011 @ 18:28:

Euh en hoe weet je of die foto toevallig niet recent was?Omdat ie dat dus had gezegd, zoiets als 'hierbij een foto maar ik ben ondertussen 20 kg afgevallen.' Beetje raar, alsof je te lui bent om een nieuwe foto te maken.

Ik vind het überhaupt een beetje vreemd om een foto op je cv te zetten, maar dat kan zijn omdat ik zelf niet echt fotogeniek ben
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 30 maart 2011 @ 21:33:

En motto's en dergelijke? Ik lees wel eens over van die vreselijk hippe CV's met aparte vormgeving en dat mensen dan hun persoonlijke motto er op zetten. Ik kan wel wat sectoren verzinnen waar dat mogelijk zinvol is, maar dat zijn sectoren waar ik ver van weg blijf. Stuur mij je motto, en je krijgt mijn motto terug:



"wij zijn een echt bedrijf, geen kinderspeelzaal, geen hippe-commune en geen middelbare school"



quote:En zelf heb ik het idee dat dat alleen gewaardeerd wordt als je bij een reclamebureau solliciteert of zo. Voor het normale zakenleven lijkt me dat niet echt geschikt. Of wel?Lijkt me ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hobby´s ook irrelevent, zowel tijdens een gesprek als op je cv.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het er wel opstaan, maar iemand van het UWV vertelde mij dat dit absoluut geen toegevoegde waarde heeft. Dus nu staat het er niet meer op
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 30 maart 2011 @ 21:33:

En motto's en dergelijke? Ik lees wel eens over van die vreselijk hippe CV's met aparte vormgeving en dat mensen dan hun persoonlijke motto er op zetten.



En zelf heb ik het idee dat dat alleen gewaardeerd wordt als je bij een reclamebureau solliciteert of zo. Voor het normale zakenleven lijkt me dat niet echt geschikt. Of wel?



Een vriendin van mij heeft zo'n CV, met een foto erop en de kopjes zijn in kleur. Zij heeft mij ook eens aangeraden om een symbool dat veel voor mij betekent op het CV te zetten, om het meer op te laten vallen. En dan solliciteer ik niet in de creatieve hoek. Ik heb het niet gedaan omdat het niet bij mij past.



Die vriendin werkt als P&Oer en ziet dus veel CV's voorbij komen. Bij haar valt een apart CV in de smaak, maar bij een ander dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirre102 schreef op 31 maart 2011 @ 17:48:

[...]





Een vriendin van mij heeft zo'n CV, met een foto erop en de kopjes zijn in kleur. Zij heeft mij ook eens aangeraden om een symbool dat veel voor mij betekent op het CV te zetten, om het meer op te laten vallen. ja, dat zou wel opvallen ja!



Persoonlijk zou ik het niet een enorm geweldig goed idee vinden
Alle reacties Link kopieren
Overigens, P&O-ers zijn belangrijk, maar bedenk altijd dat je brief en CV óók gezien zullen worden door mensen uit de lijn. En die hebben het laatste woord, niet de P&O-er.
Alle reacties Link kopieren
het is zeker relevant, vooral als je vrouw bent en in de vruchtbare leeftijd. Het zou niet relevant mogen zijn, maar dat is het dus wel
Als je zeker van je eigen kunnen bent, ja dan schrijf je alles wat van belang is op.

Ik schreef meteen al dat ik voor mijn vader zorg.

De 'mantelzorger'.

Nee, ik zorg voor mijn vader!

Aangenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven