Werk & Studie alle pijlers

Vertrouwenspersoon?

30-05-2017 20:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel betrokken bij een situatie op mijn werk waarover ik niet met anderen mag spreken (op 2 personen na). Vanuit professioneel opzicht begrijpelijk, maar de situatie doet ook iets met mij. Zou ik hiermee dan wel naar een vertrouwenspersoon mogen gaan?
Een beetje een vaag verhaal misschien zo, maar vanwege herkenbaarheid kan ik niet verder uitweiden.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker. Vertrouwenspersonen zijn juist (ondere andere) voor dit soort zaken bedoeld.
Veel te weinig info om een zinnig antwoord op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Kwintessens schreef:
30-05-2017 20:52
Veel te weinig info om een zinnig antwoord op te geven.
Wat mist dan nog? Het gaat blijkbaar om een heikele situatie waarbij TO zich (ongewenst?) in een loyaliteitsconflict bevindt. Dat zijn zaken die - in ieder geval in mijn branche, laat ik het wat nuanceren - zeker bij een vertrouwenspersoon aangekaart kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Kan altijd, gewoon een afspraak maken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kwintessens schreef:
30-05-2017 20:52
Veel te weinig info
Helemaal niet, het gaat niemand blijkbaar wat aan dus jou ook niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ja, dat kan. Weet je zeker dat je de vertrouwenspersoon kan vertrouwen? Ik heb in het verleden ooit eens iets aangekaart bij de vertrouwenspersoon en uiteindelijk wist het hele bedrijf het. Zij lulde namelijk alles door...

Check anders even bij 1 van de andere 2 hoe zij er tegenaan kijken. Misschien kan je meer met hen delen dan je denkt. Door mijn ervaring met een vertrouwenspersoon, ga ik niet meer in gesprek met een vertrouwenspersoon...
Enn schreef:
30-05-2017 21:11
Helemaal niet, het gaat niemand blijkbaar wat aan dus jou ook niet.
Ik hoef het niet te weten. Alleen als het zakelijke bedrijfsgeheimen betreft en niet bijv. Ongewenste intimiteiten dan kan het ook voor een vertrouwenspersoon geheim moeten blijven.
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
30-05-2017 21:15
Ja, dat kan. Weet je zeker dat je de vertrouwenspersoon kan vertrouwen? Ik heb in het verleden ooit eens iets aangekaart bij de vertrouwenspersoon en uiteindelijk wist het hele bedrijf het. Zij lulde namelijk alles door...

:O
Wat erg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-05-2017 21:17
:O
Wat erg.
Ja... Ik ben sinds die tijd niet meer zo dol op 'vertrouwenspersonen' ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nee dat lijkt me niet. Vertrouwens personen zijn er volgens mij om jou te helpen met ongewenste situaties. Wat doe je als er sprake is van pest gedrag, ongewenste intimiteiten. Volgens mij ondersteunt een vertrouwens persoon jou in zo'n proces.

Jouw post klinkt alsof er "een geheim" is op het werk waar jij mee zit. Dan vind ik niet dat jij dat moet delen met een vertrouwens persoon. Die is immers ook onderdeel van jouw bedrijf. Als het puur iets is waar jij graag je hart over wil luchten zou ik extern iemand zoeken.
Alle reacties Link kopieren
De inhoud van "het geheim" lijkt over iets anders te gaan dan jou zelf. Als jij het onderwerp bent (leidinggevende die je lastigvalt, noem maar op) vind ik een vertrouwens persoon passend. Maar als dit over iets of iemand anders gaat vind ik niet dat jij dat hoort te bespreken met een vertrouwenspersoon, zeker als het zo geheim is. Dan beter met iemand die heel jouw bedrijf en de personen niet kent.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga wel even bij een van de twee checken of ik hiermee naar een vertrouwenspersoon mag.
Alle reacties Link kopieren
Gevoelsmatig hoor je hiermee niet naar een vertrouwenspersoon te gaan wat mij betreft, en deze link bevestigd dat:
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... enspersoon
Heb je niet iemand in je omgeving tegen wie je aan kunt praten? Ik heb regelmatig met dit soort zaken te maken, maar kan dat delen met betreffende collega's (1-3 personen) en daarnaast kan ik tegen mijn man aanpraten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overlegd en ik mag naar een vertrouwenspersoon :). Op mijn werk werk is een vertrouwenspersoon laagdrempeliger dan dat je er alleen terecht kan bij pesten e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven