Werk & Studie alle pijlers

Vervelen op het werk

18-05-2019 10:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
anoniem_386258 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 22:01
99.50% gewijzigd
Tja, dat krijg je met al die bedrijven die 'lean' willen werken, het wordt zo geestdodend als de pest.
Zou als schoolverlater gewoon deze baan aannemen totdat er wat beters op je pad komt. Met meer ervaring op je CV kun je wellicht wel ergens iets uitdagenders of leidinggevenders vinden op 'n gegeven moment.
Ik zou het toch nog even aanzien. Het is een mooie kruiwagen om van daaruit verder te solliciteren zodra je je diploma hebt.
Gewoon aan de slag gaan en blijven rondkijken dus!
je hebt daar dus nog maar 1 week gewerkt, geen eigen inloggegevens en je moest mee kijken met collegae.

Geen wonder dat het saai is.

Geef het een kans, je weet nu echt nog niet hoe het gaat verlopen. Wat uiteindelijk je werkzaamheden echt gaan worden. of dat er doorgroei mogelijkheden zijn.

Werk / studie etc is niet altijd per dag 1 hartstikke leuk en uitdagend. Dat moet vaak ook groeien.

Mocht je na een paar maanden nog steeds niet op je plek zitten, kijk dan verder. Ondertussen bouw je wel werkervaring op en krijg je salaris.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het zou goed kunnen dat er veel meer achterliggend werk is wat je nu nog niet ziet. Ik zou het niet te snel opgeven.
Als je tijd en energie over hebt, volg dan een cursus Nederlands! Daar zul je veel aan hebben bij verdere sollicitaties en banen!
De functieomschrijving er nog eens bijpakken en bespreken met leidinggevende. Aangeven dat de functie anders blijkt dan aangegeven in de vacature.
En nee, niet elk bedrijf werkt zo.
Ik zorg er altijd voor dat alles startklaar is voor nieuwkomers, een kwestie van iemand welkom heten.
Blijf niet te lang hangen om het aan te zien, de dynamiek van een bedrijf/afdeling is vaak al snel zichtbaar.
Succes!
Ik zou eerst gewoon eens zelfstandig aan de slag gaan. Van daaruit kun je aangeven welke werkzaamheden je ook zou willen doen en kijken of je een breder takenpakket naar je toe kan trekken.
redbulletje schreef:
18-05-2019 10:39
Tja, dat krijg je met al die bedrijven die 'lean' willen werken, het wordt zo geestdodend als de pest.
Zou als schoolverlater gewoon deze baan aannemen totdat er wat beters op je pad komt. Met meer ervaring op je CV kun je wellicht wel ergens iets uitdagenders of leidinggevenders vinden op 'n gegeven moment.
Wat heeft dit in godsnaam met lean werken te maken?
Kijk het nog even aan, het kan ook zijn dat het is hoe je collega’s de functie hebben ingevuld en dat je meer dingen naar je toe kunt trekken. Sowieso aan de slag gaan en deze ervaring opdoen. Daar leer je ook van in je weg naar het zoeken van een passende baan in de toekomst.
Je kan het even aankijken voor een half jaar maar als je je dan nog steeds verveelt kan ik maar 1 ding zeggen: wegwezen! Ik heb zelf een bore-out gehad en het is geen lachertje.
In mijn vakgebied werkt iedereen echt keihard. Kei-hard. Als in: geen tijd voor pauze hard. Da’s ook niet alles.

Het is je eerste baan, dat is nooit meteen je droombaan. Je hoeft hier geen 45 jaar te blijven hangen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Inderdaad, gewoon blijven werken, en als het over een tijdje nog steeds zo is, op zoek naar iets anders (maar mét ervaring en met salaris terwijl je zoekt).
Je hoeft niet eindeloos te blijven hangen als het je niet bevalt, natuurlijk niet. Maar het alternatief nu lijkt me ‘geen baan’. En dat is niet bepaald veel nuttiger, en betaalt ook nog eens vrij slecht ;-) .
elske1975 schreef:
18-05-2019 10:53
Als je tijd en energie over hebt, volg dan een cursus Nederlands! Daar zul je veel aan hebben bij verdere sollicitaties en banen!
?? Mis ik iets?
Murrmurr schreef:
18-05-2019 13:44
?? Mis ik iets?

Deze bijvoorbeeld 'De functie betaald ontzettend goed'
Star² schreef:
18-05-2019 13:46
Deze bijvoorbeeld 'De functie betaald ontzettend goed'
Ach. Ik heb wel eens heel vaak dagelijks ergere OP's gezien.
Murrmurr schreef:
18-05-2019 13:44
?? Mis ik iets?
ongeveer 16,50 per uur.
16,50 dollar, euro, lira?

Dit sprak mij zo tegen deze week dat ik nu al twijfel of ik dit wel verder moet zetten. 

Dit valt mij zo tegen of ik hier wel mee verder moet gaan.

stoot mij erg tegen mijn borst.

Ik tel minstens 25 taalfouten in de openingspost. Dat vind ik veel voor iemand die zich te goed voelt voor een hbo-functie.
elske1975 schreef:
18-05-2019 15:01
ongeveer 16,50 per uur.

Dit sprak mij zo tegen deze week dat ik nu al twijfel of ik dit wel verder moet zetten. 

Dit valt mij zo tegen of ik hier wel mee verder moet gaan.

stoot mij erg tegen mijn borst.

Ik tel minstens 25 taalfouten in de openingspost. Dat vind ik veel voor iemand die zich te goed voelt voor een hbo-functie.
Vervelend dat dit je zo stoort! Ik heb mij niet echt bezig gehouden met mijn spelling. Iemand die zich té goed voelt? Volgens mij heb ik dat niet geschreven. Ik schreef dat de werkzaamheden niet overeenkomen met de functiebeschrijving. Naar mijn mening is dat iets heel anders ;)
Ik zou het nog even aanzien. Je bent er net en je hebt nu in elk geval een basis om vanuit verder te solliciteren.
Jane242 schreef:
18-05-2019 15:33
Vervelend dat dit je zo stoort! Ik heb mij niet echt bezig gehouden met mijn spelling. Iemand die zich té goed voelt? Volgens mij heb ik dat niet geschreven. Ik schreef dat de werkzaamheden niet overeenkomen met de functiebeschrijving. Naar mijn mening is dat iets heel anders ;)
Reageer je alleen hier op?
elske1975 schreef:
18-05-2019 15:01
ongeveer 16,50 per uur.
Seriously?
gizzmo-returns schreef:
18-05-2019 10:43
Ik zou het toch nog even aanzien. Het is een mooie kruiwagen om van daaruit verder te solliciteren zodra je je diploma hebt.

Dat is zeker waar! Het staat heel goed op mijn CV. Bedankt voor je reactie.
hamerhaai schreef:
18-05-2019 10:47
je hebt daar dus nog maar 1 week gewerkt, geen eigen inloggegevens en je moest mee kijken met collegae.

Geen wonder dat het saai is.

Geef het een kans, je weet nu echt nog niet hoe het gaat verlopen. Wat uiteindelijk je werkzaamheden echt gaan worden. of dat er doorgroei mogelijkheden zijn.

Werk / studie etc is niet altijd per dag 1 hartstikke leuk en uitdagend. Dat moet vaak ook groeien.

Mocht je na een paar maanden nog steeds niet op je plek zitten, kijk dan verder. Ondertussen bouw je wel werkervaring op en krijg je salaris.

Precies. Het is inderdaad op dit punt nog niet duidelijk wat de mogelijkheden zijn om door te groeien.

Net wat jij al zegt als dat na een paar maanden niet is verbeterd weet ik meer en kan ik bepalen hoe of wat!
Lillybit schreef:
18-05-2019 10:57
De functieomschrijving er nog eens bijpakken en bespreken met leidinggevende. Aangeven dat de functie anders blijkt dan aangegeven in de vacature.
En nee, niet elk bedrijf werkt zo.
Ik zorg er altijd voor dat alles startklaar is voor nieuwkomers, een kwestie van iemand welkom heten.
Blijf niet te lang hangen om het aan te zien, de dynamiek van een bedrijf/afdeling is vaak al snel zichtbaar.
Succes!
Bedankt voor je reactie! Goede tip. Gelukkig gebeurt dit niet in elk bedrijf. Je moet het toch echt zelf uitvogelen. Met name de systemen en een eigen werkwijze ontwikkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven