Vervelen op het werk
zaterdag 18 mei 2019 om 10:39
Tja, dat krijg je met al die bedrijven die 'lean' willen werken, het wordt zo geestdodend als de pest.
Zou als schoolverlater gewoon deze baan aannemen totdat er wat beters op je pad komt. Met meer ervaring op je CV kun je wellicht wel ergens iets uitdagenders of leidinggevenders vinden op 'n gegeven moment.
Zou als schoolverlater gewoon deze baan aannemen totdat er wat beters op je pad komt. Met meer ervaring op je CV kun je wellicht wel ergens iets uitdagenders of leidinggevenders vinden op 'n gegeven moment.
zaterdag 18 mei 2019 om 10:47
je hebt daar dus nog maar 1 week gewerkt, geen eigen inloggegevens en je moest mee kijken met collegae.
Geen wonder dat het saai is.
Geef het een kans, je weet nu echt nog niet hoe het gaat verlopen. Wat uiteindelijk je werkzaamheden echt gaan worden. of dat er doorgroei mogelijkheden zijn.
Werk / studie etc is niet altijd per dag 1 hartstikke leuk en uitdagend. Dat moet vaak ook groeien.
Mocht je na een paar maanden nog steeds niet op je plek zitten, kijk dan verder. Ondertussen bouw je wel werkervaring op en krijg je salaris.
Geef het een kans, je weet nu echt nog niet hoe het gaat verlopen. Wat uiteindelijk je werkzaamheden echt gaan worden. of dat er doorgroei mogelijkheden zijn.
Werk / studie etc is niet altijd per dag 1 hartstikke leuk en uitdagend. Dat moet vaak ook groeien.
Mocht je na een paar maanden nog steeds niet op je plek zitten, kijk dan verder. Ondertussen bouw je wel werkervaring op en krijg je salaris.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 18 mei 2019 om 10:57
De functieomschrijving er nog eens bijpakken en bespreken met leidinggevende. Aangeven dat de functie anders blijkt dan aangegeven in de vacature.
En nee, niet elk bedrijf werkt zo.
Ik zorg er altijd voor dat alles startklaar is voor nieuwkomers, een kwestie van iemand welkom heten.
Blijf niet te lang hangen om het aan te zien, de dynamiek van een bedrijf/afdeling is vaak al snel zichtbaar.
Succes!
Ik zorg er altijd voor dat alles startklaar is voor nieuwkomers, een kwestie van iemand welkom heten.
Blijf niet te lang hangen om het aan te zien, de dynamiek van een bedrijf/afdeling is vaak al snel zichtbaar.
Succes!
zaterdag 18 mei 2019 om 11:02
Wat heeft dit in godsnaam met lean werken te maken?redbulletje schreef: ↑18-05-2019 10:39Tja, dat krijg je met al die bedrijven die 'lean' willen werken, het wordt zo geestdodend als de pest.
zaterdag 18 mei 2019 om 11:04
zaterdag 18 mei 2019 om 13:14
In mijn vakgebied werkt iedereen echt keihard. Kei-hard. Als in: geen tijd voor pauze hard. Da’s ook niet alles.
Het is je eerste baan, dat is nooit meteen je droombaan. Je hoeft hier geen 45 jaar te blijven hangen.
Het is je eerste baan, dat is nooit meteen je droombaan. Je hoeft hier geen 45 jaar te blijven hangen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 18 mei 2019 om 13:32
Inderdaad, gewoon blijven werken, en als het over een tijdje nog steeds zo is, op zoek naar iets anders (maar mét ervaring en met salaris terwijl je zoekt).
Je hoeft niet eindeloos te blijven hangen als het je niet bevalt, natuurlijk niet. Maar het alternatief nu lijkt me ‘geen baan’. En dat is niet bepaald veel nuttiger, en betaalt ook nog eens vrij slecht
.
Je hoeft niet eindeloos te blijven hangen als het je niet bevalt, natuurlijk niet. Maar het alternatief nu lijkt me ‘geen baan’. En dat is niet bepaald veel nuttiger, en betaalt ook nog eens vrij slecht
zaterdag 18 mei 2019 om 15:01
ongeveer 16,50 per uur.
16,50 dollar, euro, lira?
Dit sprak mij zo tegen deze week dat ik nu al twijfel of ik dit wel verder moet zetten.
Dit valt mij zo tegen of ik hier wel mee verder moet gaan.
stoot mij erg tegen mijn borst.
Ik tel minstens 25 taalfouten in de openingspost. Dat vind ik veel voor iemand die zich te goed voelt voor een hbo-functie.
zaterdag 18 mei 2019 om 15:33
Vervelend dat dit je zo stoort! Ik heb mij niet echt bezig gehouden met mijn spelling. Iemand die zich té goed voelt? Volgens mij heb ik dat niet geschreven. Ik schreef dat de werkzaamheden niet overeenkomen met de functiebeschrijving. Naar mijn mening is dat iets heel anderselske1975 schreef: ↑18-05-2019 15:01ongeveer 16,50 per uur.
16,50 dollar, euro, lira?
Dit sprak mij zo tegen deze week dat ik nu al twijfel of ik dit wel verder moet zetten.
Dit valt mij zo tegen of ik hier wel mee verder moet gaan.
stoot mij erg tegen mijn borst.
Ik tel minstens 25 taalfouten in de openingspost. Dat vind ik veel voor iemand die zich te goed voelt voor een hbo-functie.
zaterdag 18 mei 2019 om 18:25
Reageer je alleen hier op?Jane242 schreef: ↑18-05-2019 15:33Vervelend dat dit je zo stoort! Ik heb mij niet echt bezig gehouden met mijn spelling. Iemand die zich té goed voelt? Volgens mij heb ik dat niet geschreven. Ik schreef dat de werkzaamheden niet overeenkomen met de functiebeschrijving. Naar mijn mening is dat iets heel anders![]()
zaterdag 18 mei 2019 om 20:09
gizzmo-returns schreef: ↑18-05-2019 10:43Ik zou het toch nog even aanzien. Het is een mooie kruiwagen om van daaruit verder te solliciteren zodra je je diploma hebt.
Dat is zeker waar! Het staat heel goed op mijn CV. Bedankt voor je reactie.
zaterdag 18 mei 2019 om 20:10
hamerhaai schreef: ↑18-05-2019 10:47je hebt daar dus nog maar 1 week gewerkt, geen eigen inloggegevens en je moest mee kijken met collegae.
Precies. Het is inderdaad op dit punt nog niet duidelijk wat de mogelijkheden zijn om door te groeien.
Net wat jij al zegt als dat na een paar maanden niet is verbeterd weet ik meer en kan ik bepalen hoe of wat!
zaterdag 18 mei 2019 om 20:13
Bedankt voor je reactie! Goede tip. Gelukkig gebeurt dit niet in elk bedrijf. Je moet het toch echt zelf uitvogelen. Met name de systemen en een eigen werkwijze ontwikkelen.Lillybit schreef: ↑18-05-2019 10:57De functieomschrijving er nog eens bijpakken en bespreken met leidinggevende. Aangeven dat de functie anders blijkt dan aangegeven in de vacature.
Succes!