Werk & Studie alle pijlers

Vervelende situatie

08-09-2010 10:35 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen dagen heb ik me ziekgemeld op mijn werk, ik had een buikgriep met alles wat erbij hoort, woensdag is mijn vrije dag, het gaat wel weer beter nu, en morgen ga ik weer aan de slag.

Het vervelende is dat ik vrijdag afwezig zal zijn vanwege een cursus, dus niet produktief (werkgerelateerd, maar andere collega's hebben gekozen niet mee te doen), en gisteren is mijn wasmachine stukgegaan.

Vanochtend kreeg ik de servicedienst aan de lijn, die niet volgende week woensdag, mijn volgende vrije dag kan langskomen, maar wel op maandag ervoor, waarvoor ik dan een halve dag vrij moet opnemen omdat ze een afspraak per dagdeel maken.

Verder ben ik bijna nooit ziek, plan mijn dokters- en tandartsbezoeken altijd in mijn eigen tijd, net zoals fysio waar ik regelmatig kom, terwijl er collega's zijn die dit soort dingen wel onder werktijd plannen.

Over dit gedrag wordt dan door andere collega's ontzettend moeilijk gedaan, en er zijn er inderdaad bij steevast afpraken onder werktijd plannen, en dan niet om half negen, zodat ze hooguit het eerste halfuurtje missen, maar om half tien, en dan vantevoren niet komen werken, omdat dat 'toch geen zin heeft'.

Dat geeft mij een ontzettend rot gevoel om morgen naar mijn werk te gaan, mijn collega's eraan te herinneren dat ik er de volgende dag niet zal zijn en de maandag erop een halve dag moet vrijnemen.

Ik zou er maling aan moeten hebben, ik weet hoe mijn gedrag normaal gesproken is, en dit is pure overmacht, heb ook niemand die bij mij een halve dag thuis op de monteur kan wachten, maar ik zie er tegenop om deze boodschap te moeten brengen.

Bovendien heb ik een was van hebikjoudaar liggen, het weekend en de afgelopen dagen ben ik niet aan wassen toegekomen, pffffff...

(even een losse, niet terzake doende opmerking)
Kan me je gevoel levendig voorstellen. Is er geen klus blijven liggen in de afgelopen dagen die je maandagochtend thuis zou kunnen doen?
Heb je geen familie/vriendin die toevallig vrij is en bij jou thuis kan zijn op dat moment?
Vind je het zelf eigenlijk not done of denk je dat het werkelijk not done is?

Is het heel druk? Heb je zeikende collega's? Denk je dat je zeikende collega's hebt? Ben je zelf misschien zo'n zeikende collega ?

Als het heel druk is dan kun je voorstellen om je vrije woensdag volgende week wel te komen werken of werk je gewoon meer uren per dag volgende week. En over wat voor drukte hebben we het? Oftewel loopt er bloed uit?

Zeikende collega's vergeten eea zo weer, niets van aantrekken. Als je wel komt zeiken ze ook.
Snap niet waar je je druk om maakt eerlijk gezegd. Ziek is ziek en als je 'n vrije dag mag nemen van je leidinggevende dan hebben je collega's daar verder niet over te miepen.

Je zou overigens ook gewoon t/m maandag ziek kunnen blijven, dan valt er helemaal niets te zeiken door je collega's.
quote:elninjoo schreef op 08 september 2010 @ 10:47:

Je zou overigens ook gewoon t/m maandag ziek kunnen blijven, dan valt er helemaal niets te zeiken door je collega's.
Wat een zeikerige sfeer op je werk.
Ondanks dat ik me doorgaans van commentaar onthoud over andere collega's (het is schering en inslag bij ons, en ik heb daar afstand van genomen), kan ik me het gevoel wel voorstellen omdat het vaak dezelfden zijn die er een handje van hebben.

Er is genoeg werk te doen, maar het is op dit moment geen kwestie van spoed. Het hangt ook af van hoeveel mensen er op een dag langskomen met een vraag, dat is dan wel weer moeilijk in te schatten.

Het wel zo dat ik door de uren die ik werk, er zo'n anderhalve dag in de week alleen voor sta. De zeurende collega's werken op dusdanige momenten dat er altijd een bezetting van minimaal twee is. Ik weet uit ervaring dat het best te doen is in je eentje, het is natuurlijk stiller en soms saai, maar je wordt niet overlopen. En dat is nou juist waar die zeikerds dan over lopen te emmeren wanneer ze ongepland wat uren alleen draaien.

Ach en wee, en me zus en me zo... en wat hebben we het zwaar gehad...

Een vrije dag opnemen moet helemaal worden ingedekt en afgetimmerd, en ik heb een gruwelijke hekel aan gedoe, dus meestal lukt me dat ook. Maar nu gaat dat niet lukken dus.

En die cursus, die vinden de zeikerds eigenlijk ook al onzin, daar werd ook al het nodige over gezegd. Vandaar.

Snap niet waar je je druk om maakt eerlijk gezegd. Ziek is ziek en als je 'n vrije dag mag nemen van je leidinggevende dan hebben je collega's daar verder niet over te miepen.

, wel een beetje mee eens hoor! Beetje zeikerds op je werk. Ik dacht ook gelijk aan dan, blijf je toch lekker ziek t/m maandag..

Maar dat kun je eigenlijk niet maken. Dat is niet de juiste instelling. Dit is overmacht, kun je niks aan doen. Je doet niks raars, over een paar weken zijn je collega's dit weer vergeten.

Neej... geen denken aan.

Ik voel me al schuldig omdat ik niet zo ziek ben dat ik in mijn bed hoef te blijven. Ben gister even het huis uit gesneaked om wat boodschappen te doen, hopend dat ik niemand zou tegenkomen.

Bovendien mis ik dan de cursus waar ik graag heenwil.
Misschien wordt het tijd om er zelf wat laconieker in te gaan staan. jouw collega's hebben klaarblijkelijk nogal wat rijd over om zich bezig te houden met wat een ander doet. Da's dan lekker hun probleem. Jij weet toch dat het overmacht is? Wat is er precies voor nodig voor jou om het daar gewoon bij te laten en de rest maar lekker te laten zeiken?
Wat vervelend zeg, maar joh, als je verder nooit ziek bent en er altijd bent, wat kun je dan nog meer doen? Je hebt toch nog verlofdagen?

En anders die optie van Vicodin, zou iemand anders maandagochtend bij je thuis kunnen zitten? Of een sleutel bij de buren achterlaten, zoiets?
@Twinkeling: ik kan wel iets doen thuis, ik zou mijn mail kunnen doornemen en vandaaruit mijn werk voor de volgende dag plannen.

Nee, ik heb geen familie die ik kan inschakelen, en mijn buren zijn overdag ook niet thuis.

Ik weet wel dat ik bij mijn buurvrouw een was kan draaien als ik dat wil, dat is dan wel weer fijn.
Gewoon eerlijk zeggen wat je wil en wat je van plan bent. Geen smoezen verzinnen, je gaat ze toch ook helemaal niet naaien ofzo? (bij een smoes zou dat er wel op lijken). Jij hebt ook recht op vrije dagen, en als het echt van die zeurderige wijverige types zijn dan zullen ze de ellende van een kapotte wasmachine ongetwijfeld begrijpen. En anders maar niet, zij hebben niets te maken met wat jij in je vrije tijd doet.
Tuurlijk Vlinder, morgen recht ik mijn rug, schraap ik mijn keel en kijk ze recht in de ogen terwijl ik mijn zegje doe.

Op dat moment zullen ze niet merken wat het me nu moeilijk maakt.

Het komt ook gewoon omdat het een beetje tegen zit.

Ik hou er ook helemaal niet van om opgesloten binnen te zitten, en het is nog petweer ook.
quote:Perel schreef op 08 september 2010 @ 11:00:

[...]

Neej... geen denken aan.

Ik voel me al schuldig omdat ik niet zo ziek ben dat ik in mijn bed hoef te blijven. Ben gister even het huis uit gesneaked om wat boodschappen te doen, hopend dat ik niemand zou tegenkomen.

Bovendien mis ik dan de cursus waar ik graag heenwil.

Volgens mij is dat niets om je schuldig over te voelen hoor. Je kan beter even goed uitzieken, dan meteen weer aan het werk gaan als je net weer je bed uit kan. Dan weet je zeker dat je binnen de kortste keren weer ziek bent.

En even boodschappen doen als je ziek bent, vind ik ook helemaal niet raar. Je moet toch eten? En als er niemand anders is om het voor je te doen, zul je wel moeten. Het is niet alsof je uitgebreid kleding aan het shoppen bent ofzo.

Kortom: laat je niks aanpraten door je collega's. Ik lees hier niets wat ik abnormaal vind aan jouw gedrag.
Ik snap ook niet zo goed waar je je druk over maakt. Dat je tandarts-en fysio bezoekjes zoveel mogelijk op je vrije dag inplant is prima, dit zijn dingen waar je baas je vrij voor zou moeten geven, dus dan is het netjes dat je daar geen gebruik van maakt. Als je een ochtend vrij neemt voor een servicemonteur is dat toch je eigen keus? Je collega's hebben daar dan niets over te zeggen, tenzij je werkzaamheden het niet toelaten, dan kan die halve vrije dag geweigerd worden natuurlijk.
Begrijp ik 't nou goed dat jij op de afdeling de meeste uren van iedereen draait Perel (én regelmatig alleen), en de andere parttimers altijd met een bezetting van 2 personen werken?

Maak je niet druk joh. Je meldt je bijna nooit ziek, je zorgt dat je tandartsafspr. etc op je vrije dag doet! Tja dat die collega's die werkgerelateerde cursus onzin vinden is hun domme probleem.

Ik vind dat je het prima doet, en vervelend dat je wasmachine stuk is!
Maar je bent toch alleen verantwoording schuldig aan je leidinggevende? Voor de overige collega's is het gewoon een gegeven. Ga er boven staan. Helemaal als jij je afspraken vaak in vrije tijd plant, amper ziek bent, etc. Als zij er problemen mee hebben moeten ze er zakelijk mee omgaan en niet dat wijvengezeik (zijn het vrouwen? mannen kunnen er ook goed in zijn, maar dan weet je wat ik bedoel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven