Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
zaterdag 19 februari 2011 om 16:59
zaterdag 19 februari 2011 om 18:43
Het klopt dat ze vandaag een mega selectiedag hadden! We hebben die 2 ingepland ivm de grote aantallen reacties die we kregen, als we dit niet gedaan hadden zouden we nu denk ik al volgepland zijn tot juli ofzo! Dus vandaar! Maar papua, fijn om te horen dat je er een goed gevoel over hebt! Laat je hier iets weten wanneer je nieuws hebt van mijn collega's? Is ook leuk om te horen of er mensen door zijn naar KLM.. Wij doen namelijk alleen de eerste selectieronde telefonisch en verder krijgen we wel de aantallen die geweest zijn en zo maar ook leuk om van de mensen zelf te horen hoe zij er tegenaan kijken en het proces vinden! Is toch weer de andere kant van wat wij doen!
woensdag 23 februari 2011 om 17:50
Ik kreeg het niet gelijk te horen omdat ik op een zaterdag was. Door de weeks krijg je het wel meteen te horen. Ik had eerst een gesprek met 5 andere kandidaten (6 in totaal dus). We moesten ons om de beurt voorstellen en wat je aan opleidingen en werkervaring hebt. Daarna volgde de Engelse ronde. We moesten allemaal iets vertellen. Ik moest vertellen over mijn laatste vlucht als passagier. Anderen moesten hun motivatie vertellen of hoe je denkt dat een vlucht eruit ziet voor een stewardess. Daarna had ik een gewoon sollicitatiegesprek met een recruiter. Daar stellen ze gewoon de vragen die ze altijd stellen bij een gesprek.
woensdag 23 februari 2011 om 18:38
Ik ben vorige week bij Adecoo geweest en ik mag volgende week al op gesprek bij KLM. Echt super snel! Ik had gerekend op een paar weken, dus dit valt alles mee. Is er iemand die het gesprek bij KLM al heeft gehad?
Super leuk om hier steeds te lezen hoe enthousiast iedereen is! Over een eventuele wachtlijst heb ik nog niet heel veel gehoord, maar het lijkt me wel logisch. Ze kunnen toch niet iedereen tegelijk laten beginnen met cursus.
@PKT, het komt vast helemaal goed! Ik was ook een beetje zenuwachtig, maar tijdens het gesprek ging dat helemaal weg. Wat erg belangrijk is dat je alles goed kunt onderbouwen. Bijvoorbeeld: je bent zelfstandig zeg je. Waar blijkt dat dan uit? Het is heel goed om voorbeelden te noemen en situaties waarin blijkt dat je bepaalde vaardigheden goed beheers. Veel succes alvast!
Super leuk om hier steeds te lezen hoe enthousiast iedereen is! Over een eventuele wachtlijst heb ik nog niet heel veel gehoord, maar het lijkt me wel logisch. Ze kunnen toch niet iedereen tegelijk laten beginnen met cursus.
@PKT, het komt vast helemaal goed! Ik was ook een beetje zenuwachtig, maar tijdens het gesprek ging dat helemaal weg. Wat erg belangrijk is dat je alles goed kunt onderbouwen. Bijvoorbeeld: je bent zelfstandig zeg je. Waar blijkt dat dan uit? Het is heel goed om voorbeelden te noemen en situaties waarin blijkt dat je bepaalde vaardigheden goed beheers. Veel succes alvast!
woensdag 23 februari 2011 om 19:50
@ Moossa, dat moet wel goed komen. Het grappige is dat ik zelf dagelijks interviews afneem met sollicitanten. Maar nu ik het zelf moet doen begin je ineens te twijfelen of je motivatie krachtig genoeg is. Of je sterke punten niet te afgezaagd zijn etc. Hahaah heerlijk dit enthousiasme voor een functie.
Gaaf hoor je gesprek bij KLM volgende week. Heel veel succes!!!
Gaaf hoor je gesprek bij KLM volgende week. Heel veel succes!!!
donderdag 24 februari 2011 om 07:49
@ ladygi: wat Moossa inderdaad zegt, alles moet onderbouwd worden. Geef voorbeelden van je goede en mindere eigenschappen, van de keren dat je feedback hebt gekregen en hoe je hebt hebt opgepakt. Lach, wees beleefd en maak jezelf niet gek. Je kan het!
@ Moossa: ik heb ook volgende week mijn gesprek bij KLM en rollenspel. Ben wel heel benieuwd, schijnt dat de twee selecteurs het vuur flink aan de schenen leggen. Ik heb alles van mijn gesprek bij het uitzendbureau opgeschreven en neem dat nog maar een paar keer goed door.
@ Moossa: ik heb ook volgende week mijn gesprek bij KLM en rollenspel. Ben wel heel benieuwd, schijnt dat de twee selecteurs het vuur flink aan de schenen leggen. Ik heb alles van mijn gesprek bij het uitzendbureau opgeschreven en neem dat nog maar een paar keer goed door.