Werk & Studie alle pijlers

volwassen zoon doet niks

18-12-2017 10:34 103 berichten
avg
anoniem_360812 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 11:49
99.77% gewijzigd
Moiren’ schreef:
18-12-2017 13:43
De jongste 2 zijn het nu gewend om een eigen kamer te hebben, waarom zouden ze dat weer in moeten leveren voor hun volwassen broer?

Waarom moet broer op de bank?

Als je als ouders besluit je kind weer in huis te nemen voor langer dan een week dan zoek je toch een oplossing?

Ik snap niet dat die meiden zelf niet met die oplossing komen. Het is hun broer! Ze kunnen hem ook om de beurt een paar dagen op hun kamer nemen. Die jongen heeft toch minstens een echt bed nodig.
Dat die meiden hun eindelijk verkregen eigen kamer niet meer afstaan lijkt me logisch.
redbulletje schreef:
18-12-2017 14:01
Dat die meiden hun eindelijk verkregen eigen kamer niet meer afstaan lijkt me logisch.
Nou, ze hebben er een paar jaar van kunnen genieten en nu dienen zich andere omstandigheden aan. Dat ze balen snap ik nog wel, echt wel. Maar het is hun broer, en het gaat niet goed met hem.

Vertaald naar mijn eigen gezin zou ik het me niet voor kunnen stellen dat ze dat zelf niet kunnen bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Een vaste slaapplek lijkt me wel fijn voor hem, maar het belangrijkste is dat hij hulp krijgt en hij is al erg opgeknapt volgens TO dr zeggen! Zo te horen gaat het zo slecht niet met hem. Kan je wellicht via maatschappelijk werk niet een huisje voor hem krijgen in de buurt, zodat hij dichtbij is, maar ook niet de hele tijd van bank naar je broer gaat en je er wel zicht op heb. Wellicht een is een baan in de ict wel te vinden in de buurt ook? En opleiding is ook vast dichterbij huis te vinden.
Alle reacties Link kopieren
..
bellenblazer wijzigde dit bericht op 20-01-2018 15:59
99.72% gewijzigd
Andersom schreef:
18-12-2017 13:57
Waarom moet broer op de bank?

Als je als ouders besluit je kind weer in huis te nemen voor langer dan een week dan zoek je toch een oplossing?

Ik snap niet dat die meiden zelf niet met die oplossing komen. Het is hun broer! Ze kunnen hem ook om de beurt een paar dagen op hun kamer nemen. Die jongen heeft toch minstens een echt bed nodig.
Leuk, steeds je volwassen broer op je kamer. Weg privacy en dat voor een oneindige periode.

Broer kan prima op de bank of anders een bed op zolder of de overloop oid totdat er een co structieve oplossing is bedacht.
Moiren’ schreef:
18-12-2017 14:40
Leuk, steeds je volwassen broer op je kamer. Weg privacy en dat voor een oneindige periode.

Broer kan prima op de bank of anders een bed op zolder of de overloop oid totdat er een co structieve oplossing is bedacht.
Bedje op de overloop, op de vliering mag van mij ook hoor. Maar als je in de huiskamer moet slapen kun je niet een keer lekker vroeg naar bed, en ook nooit uitslapen. Dat lijkt mij echt vreselijk, en deze jongen woont daar misschien nog wel een half jaar. Als er iemand geen privacy heeft is het de zoon wel. Elke vorm zelfstandigheid wordt zo tegengewerkt. Plus dat een echt bed natuurlijk beter slaapt. Dit is toch geen doen zo?
bodemdier schreef:
18-12-2017 13:27
ik had een heel stuk getypt, verdwenen! Nog maar een keer dan.

Het heeft inderdaad geen zin om door te borduren op zijn schulden en niet afgemaakte studie, hij slaat dicht, waarschijnlijk grotendeels door schaamte zoals Head al opperde.
Wat betreft structuur bieden: helpt inderdaad. Hij staat op tijd op, gaat naar zijn werk, eet op normale tijden. Door zijn werk bij de post heeft hij veel lichaamsbeweging en is hij erg opgeknapt, zijn conditie is vooruit gegaan en hij ziet er stukken beter uit
Gerichte opdrachten voert hij zonder morren uit, ik moet er alleen zelf erg aan wennen om een volwassen vent zo aan te sturen.

Ik ga zeker tzt contact opnemen met zijn vorige opleidingen, misschien is alles niet voor niets geweest, hij heeft toch nog redelijk wat studiepunten bij elkaar gescharreld.

Ik heb getwijfeld of ik dit topic bij psyche of werk&opleiding zou plaatsen; heb gekozen voor deze peiler omdat ik me realiseer dat zijn problemen zo ernstig zijn dat professionele hulp onontbeerlijk is. Praktische tips zijn echter zeer welkom!

Zijn supersnelle gamecomputer staat momenteel niet aangesloten, wel beschikt hij over een laptop en telefoon waarmee hij op internet kan. Hierdoor mist hij het contact met zijn gamegenoten, dat vindt hij wel erg.

Wat betreft een eigen plekje; ik ga de meiden niet meer op een kamer zetten, dat zou de situatie in huis alleen maar onrustiger maken. Ze zijn inmiddels pubers, doen allebei gymnasium en hebben veel huiswerk, werken hard. Mijn zoon slaapt overigens om de week bij mijn broer die co-ouderschap heeft over zijn kinderen. In de weken dat zij bij hun moeder zijn kan mijn zoon daar terecht.
Lastig hoor, ik gun hem echt wel een kamer voor zichzelf. Aan de andere kant is het wel de bedoeling dat hij zich ontwikkelt tot een zelfstandige volwassene, hij wil hier zelf ook niet blijven, dit is een noodoplossing.

bedankt voor de link Forsyth!

En wat bijzonder, Redbulletje die schrijft dat ik mijn kind weer bij me moet laten komen wonen :-D
Staat hij ingeschreven bij jullie?
Staat hij al ingeschreven bij de woningbouw?

Want deze situatie kan anders makkelijk nog een paar jaar gaan duren.
Therapie is mooi, maar voor meer praktische hulp in verband met huisvesting is het misschien beter om het maatschappelijk werk in te schakelen.
ik denk juist het feit dat hij op de bank slaapt ,geen eigen plek heeft,hem kan triggeren om zijn leven op te pakken, dingen gaan ondernemen om betere huisvesting te gaan zoeken etc etc.
Als je hem in huis haalt en hij komt in een gespreid bedje,kan hij lekker achterover leunen.
Prioriteit 1,: hij moet van de gameverslaving af, zo snel mogelijk.

Er zijn trajecten waarbij hij niet hoeft te wachten tot februari : kijk eens op :Vincere GGZ verslavingszorg.Bel vandaag nog, grote kans dat hij begin januari al kan starten.
avg
anoniem_360812 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 11:52
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bodemdier schreef:
18-12-2017 13:43
Er is geen kamer verdwenen, de jongsten deelden voorheen een kamer.
Dan heb je dus niet genoeg kamers. En als die ene kamer groot genoeg was om te delen waarom kan dat nu niet meer dan? Roomdevider er tussen bv.
Het klinkt alsof je zoon er gewoon uitgegooid hebt Hup je bent 18 dus wegwezen en hup meteen je kamer weg.
Vind het raar.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
18-12-2017 13:43
De jongste 2 zijn het nu gewend om een eigen kamer te hebben, waarom zouden ze dat weer in moeten leveren voor hun volwassen broer?
Omdat broer blijkbaar nog niet volwassen genoeg is en hij óók bij het gezin hoort? Of is het normaal dat je op de bank woont.
Alle reacties Link kopieren
bodemdier schreef:
18-12-2017 13:47
De jongste kinderen zijn 10 jaar jonger dan mijn zoon.
Dus net 14.... dan kunnen ze nog prima een of twee jaar een kamer delen. Zo volwassen dat ze echt een privé ruimte moeten hebben zijn ze dus nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
18-12-2017 14:10
Nou, ze hebben er een paar jaar van kunnen genieten en nu dienen zich andere omstandigheden aan. Dat ze balen snap ik nog wel, echt wel. Maar het is hun broer, en het gaat niet goed met hem.

Vertaald naar mijn eigen gezin zou ik het me niet voor kunnen stellen dat ze dat zelf niet kunnen bedenken.
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat de meiden zgn tweede leg zijn en zoon niet de zoon van huidige man is. Dat verklaard het rot op gevoel natuurlijk.
nina1966 schreef:
18-12-2017 16:26
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat de meiden zgn tweede leg zijn en zoon niet de zoon van huidige man is. Dat verklaard het rot op gevoel natuurlijk.
Denk ik niet. Anders had zoon wel naar zn vader gekund ipv in het veel te krappe huisje van moeders te moeten bivakkeren.
Alle reacties Link kopieren
Jij vult wel heel veel in en gaat daar dan een eigen draai aangeven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-12-2017 16:31
Denk ik niet. Anders had zoon wel naar zn vader gekund ipv in het veel te krappe huisje van moeders te moeten bivakkeren.
"Veel te krappe" is overdreven.
Er zijn volksstammen kinderen grootgebracht in met broers of zus gedeelde kamers zonder er psychische problemen aan over te houden.

Vervelend dat je de uitdrukking "kinderen nemen" weer gebruikt. Misschien niet voor te stellen voor jou, maar kinderen kunnen je ook heel gelukkig maken.
bodemdier schreef:
18-12-2017 15:43
Fijn dat het voor jou weer goed is gekomen Bellenblazer. Ik ga er van uit dat het met onze zoon ook wel weer op z'n pootjes terecht komt, moet alleen even praktisch bedenken hoe we dit aan gaan pakken.
Wanneer help je iemand en wanneer wordt het pamperen? Ik ga me vanmiddag nog wat meer inlezen over verslavingszorg.
Tot dusver iedereen bedankt voor het reageren.
Maar wat raar dat je nu pas serieus begint met je inlezen en bedenken hoe je dit aan gaat pakken. Hij is al ruim een half jaar thuis. Waarom heeft de gemeente hem trouwens niets aangeboden, hij heeft toch een werkleerplicht?
Alle reacties Link kopieren
vraag je huisarts voor overbrugging tot februari door een praktijkondersteuner

en kijk eens of je een antikraakwoning kunt regelen voor hem, kost weinig waardoor hij zijn schulden sneller kan afbetalen en meestal is het supersnel geregeld, sneller dan reguliere verhuurders zelfs...

en meteen afspraken maken over wat hij voor jullie kan betekenen in huis en niet hem achter de kont aan lopen, hij wast en kookt maar voor jullie ipv andersom
Lorem Ipsum
Ik denk dat jullie het goed doen! Ik begrijp het gevoel van eerder hadden moeten ingrijpen. Maar nu bieden jullie hem een warme plek, waar hij weer thuis is, en van waaruit hij (met de nodige begeleiding, die jullie helpen zoeken) weer verder kan met zijn leven. Het vermoeden van asperger kan jullie wel eens in de juiste richting zetten voor wat betreft de begeleiding die hij nodig heeft en die wel eens anders zou kunnen zijn dan jullie vooraf verwacht hadden , toen hij ging studeren en die je zou verwachten van iemand van zijn leeftijd.
Wat betreft de verslaving: dat is iets wat meegenomen kan worden in het hulpverleningstraject.

Waarschijnlijk zijn jullie zelf ook wel mans genoeg om hem aan te geven wat jullie van hem verwachten wat betreft zijn zelfstandigheid en deelname aan huishoudelijke taken.
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 18-12-2017 18:01
49.86% gewijzigd
redbulletje schreef:
18-12-2017 13:54
Als je meer kinderen neemt dan je kamers hebt vind ik dat armoe ja.
Doe eens normaal. Ik lag vroeger met 2 zussen op een kamer. Niks aan overgehouden.
nina1966 schreef:
18-12-2017 16:24
Dus net 14.... dan kunnen ze nog prima een of twee jaar een kamer delen. Zo volwassen dat ze echt een privé ruimte moeten hebben zijn ze dus nog niet.
Waarom zou je op je 14de geen privacy mogen hebben?
nina1966 schreef:
18-12-2017 16:21
Dan heb je dus niet genoeg kamers. En als die ene kamer groot genoeg was om te delen waarom kan dat nu niet meer dan? Roomdevider er tussen bv.
Het klinkt alsof je zoon er gewoon uitgegooid hebt Hup je bent 18 dus wegwezen en hup meteen je kamer weg.
Vind het raar.
Waar lees jij dit dan?
Hij is 6 jaar geleden op kamers gegaan. Meer dan logisch dat ze zijn kamer niet tot hun dood voor hem reserveren.
avg
anoniem_360812 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 11:53
97.22% gewijzigd
Moiren’ schreef:
18-12-2017 17:21
Waarom zou je op je 14de geen privacy mogen hebben?
Dit ja, wel jonger ook. Maar goed ik ben een autist en ik stuurde vroeger als klein kind blijkbaar een logerend nichtje al naar de logeerkamer omdat ik niemand op mijn kamer kon verdragen als ik sliep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven