Werk & Studie alle pijlers

Voor de vierde keer gezakt praktijkexamen

02-03-2018 19:54 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al verklapt ben ik voor de vierde keer gezakt voor mijn praktijkexamen. Ik ben inmiddels al 25 + en nog steeds geen rijbewijs op zak! Onlangs verhuisd naar een kleine stad, ver van mijn familie en vrienden vandaan, waar het ov gewoon heel lastig is. Voel me erg afhankelijk van mijn vriend als ik mijn vrienden en familie wil opzoeken. Zo frustrerend!

Daarnaast voel ik me ook zo dom dat ik nu voor de vijfde keer moet afrijden...

Wilde het gewoon even van me afschrijven en tips zijn altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-03-2018 20:05
Met wie heb jij liever te maken als je in het ziekenhuis komt: met een arts die gelijk goed zijn examens heeft afgelegd, of met een arts die na veel hangen en wurgen met veel geluk de 12e keer dat hij examen deed met de hakken over sloot zijn papiertje heeft gehaald?
maakt niets uit want als het goed is hebben ze na die opleiding dezelfde werkervaring. misschien is die arts die minder goed is in theorie veel beter in de praktijk. en ze hebben altijd voldoende kennis anders hadden ze nooit het diploma gehaald. zo is het ook met autorijden. als je je papiertje hebt ga je het pas echt goed leren in de praktijk. daar doe je de ervaring op.
Don't cry, buy a bag and move on.
pejeka schreef:
02-03-2018 20:36
Rechten in Leiden en Internationale Hotelschool in Monaco. Beide opleidingen met goede resultaten afgesloten, zonder herexamens.
En dan toch zo’n domme dingen zeggen :sarcastic:
niekie1 schreef:
02-03-2018 21:25
En dan toch zo’n domme dingen zeggen :sarcastic:
das nu precies wat ik dacht
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-03-2018 19:58
Waarom zou iedereen geschikt moeten of kunnen zijn als automobilist? Nooit gesnapt. Ik heb zoiets van: 3 keer opgeweest en gezakt, blijkbaar heb je het dan niet in je. Klaar. En dan kan je binnen 10 jaar niet opnieuw examen doen.

Hetzelfde doen we met allerlei opleidingen: je hebt een examenkans, eventueel nog een her, en als het meezit nog een hernieuwing, maar als het dan nog niks wordt, is het afgelopen. Jammer dan.

Waarom niet hetzelfde systeem bij een rij-opleiding? Ik denk dat het verkeer er niet van opknapt als allerlei mensen die het niet in zich hebben en dan eindelijk na 10 keer slagen, opeens de weg op gaan.
Het CBR vindt dit kennelijk niet nodig en zij zijn op dit vlak de experts, dus laten we hun impliciete advies volgen.
Vraag een faalangst examen aan! Echt, dit gaat je redden.
Mijn vriend is ook vier keer gezakt, in de lessen reed hij heel goed. Zonder het tegen iemand te zeggen een faalangstexamen aangevraagd en eindelijk geslaagd. Is nu al jaren een hele goede en veilige bestuurder.
Je kan toch de 5e keer gewoon op voor staatsexamen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO, ik ben ook pas de 5e keer geslaagd voor het B-rijbewijs. Mijn E met aanhanger heb ik 1 keer gehaald. Mijn man ook 5x voor B, motor 1x, aanhanger 2x. Het wil echt niks zeggen als er iets langer over doet.
Alle reacties Link kopieren
Niet opgeven! Vriendin van mij had t pas na 7x. Was gewoon altijd te zenuwachtig.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik slaagde ook pas de 5e keer. Ik was niet echt zenuwachtig, maar het waren steeds kleine foutjes. Te weinig in spiegels gekeken, niet zelfverzekerd genoeg (snelweg op rijden), achteruit inparkeren ging niet goed. Terwijl het rijden zelf perfect ging.
Ik heb nu al weer 17 jaar mijn rijbewijs, en 15 jaar geleden met gladheid een ongelukje gehad (auto ging rechtdoor terwijl ik rechtsaf wilde, zo de rotonde op gegleden). Verder nooit. Dus het heeft niks te maken met geschiktheid!
Gewoon door blijven gaan, je haalt em echt!!
Zolang je bij je examen niet op de achterbank gaat zitten en vervolgens vraagt waar het stuur zit, moet je gewoon doorgaan.

Mss overstappen op een automaat ?

Dat scheelt schakelen en koppelen.

Of eerst apart je bijzondere verrichtingen doen. Dan hoeft dat niet meer op je examen.
aatjuhh123 schreef:
03-03-2018 10:41
Zolang je bij je examen niet op de achterbank gaat zitten en vervolgens vraagt waar het stuur zit, moet je gewoon doorgaan.

Mss overstappen op een automaat ?

Dat scheelt schakelen en koppelen.

Of eerst apart je bijzondere verrichtingen doen. Dan hoeft dat niet meer op je examen.
Dat kan toch alleen maar voor je 1e keer afrijden?
Kwebbeltje91 schreef:
03-03-2018 10:54
Dat kan toch alleen maar voor je 1e keer afrijden?
Dat weet ik niet meer dus kun je zo maar gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik haalde hem in één keer, mijn zusje pas de vijfde of zesde keer. Zelfde rijschool gehad, zij rijdt zelfs beter dan ik. Het enige verschil is dat ze tijdens het examen verschrikkelijk nerveus was en ik niet. Dus dat je het examen niet haalt betekent niet dat je niet kan rijden !
Misschien zeg ik wel iets stoms hoor :P
Ik heb eigenlijk nooit echt nagevraagd of ik opnieuw TTT zou kunnen doen, ik ben pas bij de 2e keer geslaagd. Maar ik kan me nog herinneren dat mijn rij instructeur zei, dat ik bij de 2e keer de bijzondere verrichtingen opnieuw moest doen. Heb eigenlijk niet gevraagd destijds of ik opnieuw TTT zou kunnen doen voor de 2e keer. Volgens mij dacht ik toen: Het kost al veel geld, als ik ook nog opnieuw TTT zou doen wordt het wel erg prijzig.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-03-2018 20:05
Met wie heb jij liever te maken als je in het ziekenhuis komt: met een arts die gelijk goed zijn examens heeft afgelegd, of met een arts die na veel hangen en wurgen met veel geluk de 12e keer dat hij examen deed met de hakken over sloot zijn papiertje heeft gehaald?
Pejeka, je bent nu bezig appels met peren te vergelijken.Zo kunnen we doorgaan met vergelijkingen maken. Wanneer je op zoek bent naar een baan en je wordt 3 x afgewezen, stop jij natuurlijk met solliciteren? Ben je dan ongeschikt om te werken? Of als je een kinderwens hebt
zeg je na 3 x proberen zeker ook " schat ik ben niet geschikt om moeder te worden" 😂...wat een logica. Je mag uiteraard jouw mening geven maar je kunt ook aanvoelen wanneer iemand een steuntje in de rug nodig heeft en ervoor kiezen jouw negatieve mening voor je te houden.
@Sweetsugar, geef je doel nooit op ook al lijkt het soms onbereikbaar. Het herexamen hoeft niet op stel en sprong anders bouw je alleen spanning op en dat komt je volgend examen niet ten goede. Heel veel succes!
pejeka schreef:
02-03-2018 20:05
Met wie heb jij liever te maken als je in het ziekenhuis komt: met een arts die gelijk goed zijn examens heeft afgelegd, of met een arts die na veel hangen en wurgen met veel geluk de 12e keer dat hij examen deed met de hakken over sloot zijn papiertje heeft gehaald?
De vraag is of die arts die gelijk alle examens goed heeft afgelegd. wel zo perfect is. Je hebt topartsen die in hun feitelijke werk echt niet denderend zijn omdat ze heel erg goed zijn in de theoretische kennis, maar totaal niet met de patiënten om kunnen gaan. Als er bijvoorbeeld niet naar de patiënt geluisterd wordt, mist de arts alsnog allerlei diagnoses en voelt de patiënt zich niet serieus genomen.
Heb trouwens nog nooit gehoord van een arts die 12x examen doet.
TO: de tips die ik had, zijn al gegeven. Ik wens je veel succes en hoop dat je de volgende keer slaagt.
Meis, gewoon doorgaan hoor! Man en ik hadden het ook pas bij de derde keer en inmiddels rijden we beiden bijna 30 jaar schadevrij.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad gewoon doorgaan en je niets aantrekken van zure opmerkingen...! Ik ben de 4e keer geslaagd en echt pas goed gaan rijden toen ik mijn rijbewijs eenmaal had. Kilometers maken is de enige manier waarop je de ervaring opbouwt die je nodig hebt.

Wat bij mij de 4e keer scheelde was om in een andere omgeving te gaan lessen en afrijden - was na anderhalf jaar zo klaar met de routes in mijn dorp (en met mijn instructeur!) dat ik in de grote stad waar mijn partner woonde ben gaan lessen en daar de 1e keer ben geslaagd :D .

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven