Werk & Studie alle pijlers

Vraag aan supermarkt kassamedewerkers

15-04-2014 21:00 118 berichten
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd hier iets hoger ligt dan de leeftijd van de meisjes achter de kassa maar ik probeer het toch. Misschien heeft iemand een zoon of dochter.



Leert een kassamedewerker niet meer normaal hoe hij/zij het wisselgeld moet terugtellen? Het lijkt tegenwoordig te moeilijk, wisselgeld word na 4 keer op de kassa gekeken te hebben gewoon boem in je hand geduwd en dat is het. Moet je 5.65 betalen en geef je een tientje en vraag je daarna of hij/zij er 15 cent bij wil (wat vaak makkelijker teruggeven is) is het te moeilijk. En dat zeggen ze soms ook gewoon.



Ik vraag me nu echt af of dat niet aangeleerd word bij het inwerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar jij winkelt dan, maar hier zijn de meisjes en jongens behoorlijk rap. Dus ik denk dat ze het nog steeds leren.
Oooo Zinoooook jij kan hier vast antwoord op geven!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 9 jaar geleden in de supermarkt ging werken werd dat mij inderdaad niet geleerd. Ik heb die eerste avond thuis met mijn moeder geoefend hoe ik geld het beste terug kon tellen.

Dat vond ik namelijk best spannend, als verse 16 jarige.
Bij "mijn" super doen ze het eigenlijk ook wel goed. Weinig verloop ook onder de medewerkers. Dus kennelijk leren ze het hier nog wel.



Zeg er iets van tegen de hoofdcassiere, is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet in een supermarkt achter de kassa, wel in een andere winkel, maar als wij een nieuwe hulp hebben aangenomen, is het niet te doen om uit te leggen hoe je moet terug geven.

Hier hebben wij nog een kassa waar je niet automatisch ziet wat je teruggeeft, dus ze moeten het wel leren.



En je hoort ze denken, 'ga nou niet vragen of ik er iets bij heb, want dan snap ik het niet meer'
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 15 april 2014 @ 21:00:

Moet je 5.65 betalen en geef je een tientje en vraag je daarna of hij/zij er 15 cent bij wil (wat vaak makkelijker teruggeven is) is het te moeilijk. En dat zeggen ze soms ook gewoon.





Wat heeft 15 cent voor zin? Ik snap hem even niet.



Ik krijg het altijd netjes uitgeteld terug. In Amerika (is mijn ervaring) krijg je wel alles in 1 keer in je hand met de kassabon erbij.
Alle reacties Link kopieren
De pest is dat die kassa's zelf aangeven hoeveel je terug moet geven. Dan hoef je niet meer te denken. Vraagt de klant dan 'zal ik er 15 cent bij doen?' dan moeten je hersenen ineens de berekening gaan doen.

Het klinkt heel suf, maar zelfs als je met een HBO opleiding achter de kassa staat en eigenlijk prima kunt rekenen, gebeurt er iets met het rekenvermogen als een apparaat dat de hele dag voor je doet.
Alle reacties Link kopieren
ik leerde op de lagere school (in de jaren '70) dat de kassa-juffrouw het wisselgeld berekend door eerst de centen te tellen tot de volgende gulden, en dan de guldens tot het bankbiljet.



Dat boekje ging er blijkbaar van uit dat de kassa niet het wisselgeld uitrekende.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77emma schreef op 15 april 2014 @ 21:13:

[...]





Wat heeft 15 cent voor zin? Ik snap hem even niet.



Ik krijg het altijd netjes uitgeteld terug. In Amerika (is mijn ervaring) krijg je wel alles in 1 keer in je hand met de kassabon erbij.

Dan kan de kassa-medewerker 1 munt van 50 teruggeven.

Dat is prettig als hij/zij geen muntjes van 5, 10 en 20 meer heeft.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77emma schreef op dinsdag 15 april 2014 21:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrssippie in "Vraag aan supermarkt kassamedewerkers"" class="messagelink">mrssippie schreef op 15 april 2014 @ 21:00</a>:</b>

Moet je 5.65 betalen en geef je een tientje en vraag je daarna of hij/zij er 15 cent bij wil (wat vaak makkelijker teruggeven is) is het te moeilijk. En dat zeggen ze soms ook gewoon.

</div></blockquote>



Wat heeft 15 cent voor zin? Ik snap hem even niet.



Ik krijg het altijd netjes uitgeteld terug. In Amerika (is mijn ervaring) krijg je wel alles in 1 keer in je hand met de kassabon erbij.



Als je er 15 cent bijgeeft, hoeft de kassamedewerker een muntje van 50 terug te geven en 4 euro, geef je dat er niet bij, krijg je 35 cent= 3 of 4 muntjes, plus die 4 euro.

En in je kassa hou je een hoop kleingeld over, omdat kleingeld vaak harder gaat als groot geld.



Ik leg het een beetje warrig uit, maar ik hoop dat je het snapt
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77emma schreef op 15 april 2014 @ 21:13:

[...]





Wat heeft 15 cent voor zin? Ik snap hem even niet.



Ik krijg het altijd netjes uitgeteld terug. In Amerika (is mijn ervaring) krijg je wel alles in 1 keer in je hand met de kassabon erbij.Dan kan je 4,50 teruggeven. Dat is makkelijker teruggeven dan 4,35, je hebt immers minder muntjes nodig.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Wat kost een bitterbal voor bij mijn mosterd?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op dinsdag 15 april 2014 21:22 Wat kost een bitterbal voor bij mijn mosterd?Vanavond niks ik was ook al zo mosterd.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 15 april 2014 @ 21:23:

[...]





Vanavond niks ik was ook al zo mosterd.Oké, laat het wisselgeld maar zitten dan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik kreeg laatst geld terug van een briefje van 100. Meisje kwakte alles in m'n hand en zei het bedrag. Ik keek even snel en zag dat ze een tientje teveel terug gaf. Met terugtellen was dat niet gebeurd, en ik vond het zo asociaal dat ze het zo in m'n hand kwakte dat ik het gehouden heb. Nu krijg ik natuurlijk mensen over mij heen hier maar dan had ze maar terug moeten tellen.
hier doen ze het bij de aldi prima



maar bij AH merk je het wel, daar zitten veel jonge meisjes die dit ook niet goed kunnen

en áls je ze er kleingeld bij geeft, kan je er van op aan dat ze zó in de war raken dat ze je prompt verkeerd terug geven (een tientje te weinig ofzo, zoiets stoms)
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte 15 jaar geleden in een winkel waar de kassa's het ook automatisch lieten zien, maar we moesten ook altijd terugtellen. Sterker nog, bij het trainen van nieuwe mensen hielden we vaak iets voor het schermpje zodat ze het echt goed leerden. Het is ook gewoon een extra controle, want als je per ongeluk verkeerd intoetst wat de klant je geeft, dan klopt het bedrag dat de kassa aangeeft ook niet.
[quote]emma77emma schreef op 15 april 2014 @ 21:13:

[...]





Wat heeft 15 cent voor zin? Ik snap hem even niet.

[quote]

65 cent zou kunnen, maar de genoemde 15 cent scheelt ook al.

Liever één muntstuk van 50 terug, dan één van 5 cent en één van 10 cent en één van 20 cent of één van 5 cent en drie van 10 cent of nog erger allemaal muntjes van 5 cent.



Als ik al contant betaal, dan wordt er meestal wel terug geteld.



In de vorige eeuw betaalde ik eens met biljet 50 gulden, dit legde de jongeman neer en hij zat wat moeilijk met het geld in de kassa.

Hierop gaf ik aan wel x-bedrag erbij te hebben, als dat makkelijker was. Dat wilde hij wel. Hierop gaf hij mij geld terug en zou mij toen ook dat biljet van 50 gulden terug geven. Ik heb hem maar gezegd, dat biljet in de kassa te doen, omdat hij anders nogal een kasverschil zou hebben.

Volgens mij had hij het in het geheel niet door, hoe hij bezig was
Alle reacties Link kopieren
Viiiiie: nee hoor, groot gelijk.

Ik had het laatst bij de snackbar, dat meisje was zo bezig met die jongen die aan het bakken was, en ze had me zo lang laten wachten, keek me aan alsof ik weer zo'n klant teveel was en dat ze liever had dat ik meteen omdraaide en weg zou lopen en puntje bij paaltje, krijg ik ook nog eens te veel terug.

Ik heb niks gezegd en in m'n portomonnee gestopt.

Als zij mij fatsoenlijk had behandeld, had ik dat bij haar ook gedaan en dus geld terug gegeven.

Maar nu had ze dus even dikke pech.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk naast mijn studie parttime in een supermarkt. Wij mogen geen kleingeld aannemen omdat het sneller is om zelf wisselgeld te pakken dan dat iemand in zijn portemonnee gaat zoeken naar die 15 cent.. :P



Terugtellen kunnen de meeste van mijn collega's wel (en ik ook) en proberen het ook altijd te doen.
@gordeldiertje; en als jij dan voor de derde keer op de dag je la leeg hebt?

Rolletjes kopen bij de bank kost meer geld dan die paar seconden wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ooit als 15 jarige bij een groot warenhuis gewerkt en het was zo ongeveer het eerste wat ik daar leerde! Het bedrag dat de klant contant gaf zichtbaar neerleggen en vervolgens klant geld teruggeven indien niet gepast betaald en dan idd op de manier dat je klant vraagt of hij/zij er ¤ 0,15 bij heeft en dan ¤ 0,50 maakt ¤ 6,00 + ¤ 4,00 is ¤ 10,00.

Want het gebeurde ook dat een klant ¤ 10,00 gaf en nadat je het geld had opgeborgen beweerde dat hij/zij met ¤ 20,00 betaalde......
Ik heb ook achter de kassa gestaan. Ons werd niet geleerd hoe we moesten terugtellen want we moesten eerst maar leren hoe de kassa werkte. Uiteindelijk kwam terugtellen nooit meer aan bod.



Als ik veel wisselgeld terug moest geven telde ik wel terug, maar dat was meer voor mezelf. Voor een paar euro merkte ik dat de meeste klanten er niet op zaten te wachten.



Ik heb ook wel eens extra geld geweigerd en werd dan meteen als dom bestempeld. Soms waren de 1, 2 en 0,50 euro bijna op dus moest ik die sparen. Maarja, ik was maar een kassamedewerker dus ik wist toch niks. "Zal wel te moeilijk voor je zijn hè" krijg je dan te horen.



Het is echt ongelooflijk wat mensen allemaal durven te zeggen als ze denken dat ze boven je staan. Bah.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik in een winkel werkte telde ik wel terug, als enige... Het was voor mij een extra controle.



Hier in de supermarkt gaan briefjes in een teller en kleingeld in een paaltje. Zo krijgen die meiden ook hun wisselgeld terug. Die hoeven amper wat te doen.



Zo heb ik ook wel eens gezien dat iemand een hoger bedrag had aangeslagen (30 euro ofzo) en zij snapte totaal niet hoe ze dat nou moest regelen. Ze had gewoon het bedrag teruggegeven dat op de kassa stond. De klant moest haar uitleggen hoe het nou precies zat. Maar mevrouw snapte er helemaal niks van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven