Werk & Studie alle pijlers

Vraag over conditional offer Engelse universiteit

30-10-2013 16:13 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik me aangemeld voor een Master aan een Engelse universiteit (via web based distance learning)

Vandaag kreeg ik een mail van de School dat zij gaan adviseren om mij aan te nemen. Dit is een conditional offer. De admissions office kan nog wel aanvullende voorwaarden stellen. Nu kan ik nergens vinden aan welke aanvullende voorwaarden ik moet denken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Moet je je Bachelor (of een andere vooropleiding) nog afronden? Vaak is dat dan de condition.Het kan ook met je IELTS of andere taaltest te maken hebben. Of referenties die je nog moet opsturen. Zou ze voor de zekerheid even mailen. Het is de admissions tutor die beslist onder welke voorwaarden je wordt aangenomen.
Meestal heeft dit de maken dat je officiële kopieën van je diploma's moet opsturen. Met bijbehorende cijferlijst. Dat ze "proof" hebben dat je aan alle kwalificatie van toelating voldoet. En tegenwoordig vaak een Toefl test.

Maar waarom stuur je de universiteit niet een mailtje met deze vraag?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt voor de reacties. Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze mijn diploma's willen zien, nu heb ik alleen scans hoeven sturen. Ik zal ze even mailen.
Ik denk niet dat het er aan ligt dat je alleen scans hebt opgestuurd. Bij mij hebben ze ook alleen maar scans gezien en had een unconditional offer en tijdens mijn studie hebben ze ook nooit het origineel gezien dus ik denk dat er een andere reden is voor je conditional offer
Bij ons worden scans ook geaccepteerd voor een unconditional (originelen moeten wel gezien worden op de eerste 'schooldag'). Misschien is het wel een standaard disclaimer/slag om de arm om de admissions office te laten bepalen of je misschien nog een visum nodig hebt. Dat ga je niet nodig hebben met een NLs paspoort, maar er staan op dit moment enorme boetes op gedoe rondom visa, dus enige paranoia zou me niet verbazen. Hoe dan ook, een mailtje en je weet't. Veel succes met je studie alvast.
Dank jullie wel,

Omdat ik distance learning ga doen zal het niet om visa oid gaan.

Heb in ieder geval wel zin om weer te gaan studeren.
Het kan een standaard procedure zijn. Bureaucratie is niet altijd logisch
Ik ben heel benieuwd wat je gaat studeren eigenlijk! (Ja erg nieuwsgierig van aard) Ik wil zelf over een tijdje ook iets soortgelijks gaan doen (ook master via distance education). In ieder geval veel succes.
quote:nursy schreef op 31 oktober 2013 @ 09:53:

Ik ben heel benieuwd wat je gaat studeren eigenlijk! (Ja erg nieuwsgierig van aard) Ik wil zelf over een tijdje ook iets soortgelijks gaan doen (ook master via distance education). In ieder geval veel succes.

Hoi Nursy,

Ik heb me aangemeld voor een MA English studies. Ben al docent Engels maar snak naar meer verdieping.

Wat wil jij gaan doen en bij welke uni?

Ik vind het te gek dat je bij Engelse universiteiten zoveel distance learning degrees hebt, dat is hier in Nederland wel anders.
University of St Andrews - How We Make Offers

A Conditional Offer

This means that the academic conditions required for entry have not yet been satisfied and the offer is subject to these being obtained. If you meet the conditions of our offer we will confirm your place.
quote:Anna37 schreef op 31 oktober 2013 @ 08:10:

Het kan een standaard procedure zijn. Bureaucratie is niet altijd logisch Wat ik begrijp is dat de adm. office vooral kijkt of je voldoet aan de eisen dus dan gaat het idd om diploma, Engelse taalbeheersing en eventueel hoe je je studie gaat bekostigen. Maar dat zit allemaal wel goed, dus volgens mij is het inderdaad puur administratieve afhandeling.
quote:rtie schreef op 31 oktober 2013 @ 10:08:

University of St Andrews - How We Make Offers

A Conditional Offer

This means that the academic conditions required for entry have not yet been satisfied and the offer is subject to these being obtained. If you meet the conditions of our offer we will confirm your place.

How We Make Offers

Every application is considered individually on its merits and we are required to consider equally all applications from UK and EU candidates received at UCAS by 15 January.

The University receives many more applications from well-qualified candidates than there are places to offer. As a result we often delay the majority of our decision-making until after this date. We aim to make all of our decisions by 31 March.

Most decisions on applications are made by Admissions Officers within the academic Schools and Departments throughout the University. We take into consideration not only the quality of examinations passed (or anticipated) but also their number and spread and the age at which they were taken, together with details given on an applicant's Personal Statement and Referee's Report. Indeed, considerable emphasis is placed on the latter two since it is not normally the practice to interview candidates.

If you have yet to complete your school-leaving exams you should not expect an Unconditional offer. Conditional offers are made to suitable candidates on the condition that they achieve certain results that we will specify.

Once we have made a decision you will be notified by UCAS and any conditions will be visible by using UCAS Track.

Our decision could be:

An Unconditional Offer

This means that all the academic conditions required for entry have already been satisfied and an offer of a place has been made.

A Conditional Offer

Hoi Rtie,

Zoiets zal het wel zijn, wellicht dat ik toch meteen een unconditional offer krijg want ik heb de bachelor al en met voldoende score.

Voor MA is het wel zo dat dat niet via UCAS gaat en dat elke uni een eigen policy heeft.

Mijn degree papieren hebben ze al, en ook de references en personal statement.
quote:wollenstonecraft schreef op 31 oktober 2013 @ 10:13:

[...]

Hoi Rtie,

Zoiets zal het wel zijn, wellicht dat ik toch meteen een unconditional offer krijg want ik heb de bachelor al en met voldoende score.

Voor MA is het wel zo dat dat niet via UCAS gaat en dat elke uni een eigen policy heeft.

Mijn degree papieren hebben ze al, en ook de references en personal statement.

Van wat ik van de Britse procedure vroeger heb begrepen is dat zij vooral kijken naar je Grades (je cijfers). De procedure is geloof ik zo opgezet dat elke universiteit de beste/slimste studenten (top of the class) willen aannemen. De "populairste "unversiteiten" kunnen meer of hogere "eisen" vragen dan minder "populaire" universiteiten.

Het zou trouwens kunnen dat dit alleen geldt voor undergraduates.
quote:rtie schreef op 31 oktober 2013 @ 10:20:

[...]

Van wat ik van de Britse procedure vroeger heb begrepen is dat zij vooral kijken naar je Grades (je cijfers). De procedure is geloof ik zo opgezet dat elke universiteit de beste/slimste studenten (top of the class) willen aannemen. De "populairste "unversiteiten" kunnen meer of hogere "eisen" vragen dan minder "populaire" universiteiten.

Ze doen daar wel meer aan competitie, kijk maar naar bijv. oxford. Maar bij deze universiteit geven ze heel duidelijk aan dat bijv. werkervaring (heb ik veel) ook een grote rol speelt, omdat er voor een MA distance learning natuurlijk veel mensen zich aanmelden die al werken en al een tijdje niet meer hebben gestudeerd. De dingen waar ze naar kijken zijn dus niet alleen puur academisch zoals inderdaad bij Undergrads wel het geval is.

Ik voldoe ook wel aan de academic requirements die zij stellen.

Ik wacht maar even de brief af met daarin de eisen (als er nog extra eisen zijn waaraan ik nog moet voldoen)

Groetjes,
anoniem_157295 wijzigde dit bericht op 31-10-2013 10:32
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Toelatingskwalificaties voor Britse universiteiten

De minimum kwalificatie voor de toelating aan een universiteit is een mix van GCE A-niveaus en AS-niveaus of SCE (in Schotland). Hoe beter de universiteit (of betere reputatie) en hoe populairder de cursus, hoe hoger de toelatingskwalificaties zijn.

Hoger Onderwijs in het VK
Ik ben benieuwd.

Succes Wollenstonecraft!
quote:wollenstonecraft schreef op 31 oktober 2013 @ 10:29:

[...]

Ze doen daar wel meer aan competitie, kijk maar naar bijv. oxford. Maar bij deze universiteit geven ze heel duidelijk aan dat bijv. werkervaring (heb ik veel) ook een grote rol speelt, omdat er voor een MA distance learning natuurlijk veel mensen zich aanmelden die al werken en al een tijdje niet meer hebben gestudeerd. De dingen waar ze naar kijken zijn dus niet alleen puur academisch zoals inderdaad bij Undergrads wel het geval is.

Ik voldoe ook wel aan de academic requirements die zij stellen.

Ik wacht maar even de brief af met daarin de eisen (als er nog extra eisen zijn waaraan ik nog moet voldoen)

Groetjes,Ook bij de Undergrads kijken ze naar meer dan de cijfers. Op basis van zijn Grades had mijn neef aan Cambridge of Oxford kunnen studeren. Het is een andere goede universiteit geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven