Vraagje op de valreep.
dinsdag 10 april 2012 om 23:05
Morgenochtend mijn eerste officiële sollicitatiegesprek voor een stageplaats die ik echt heel graag wil hebben.
De meest gekke dingen en onzekerheden komen nu om de hoek kijken.
Maar nu mijn vraag; is het gebruikelijk om pen en papier mee te nemen, + de vragen die ik aan het bedrijf wil stellen, kan ik die van te voren opschrijven en meenemen?
De meest gekke dingen en onzekerheden komen nu om de hoek kijken.
Maar nu mijn vraag; is het gebruikelijk om pen en papier mee te nemen, + de vragen die ik aan het bedrijf wil stellen, kan ik die van te voren opschrijven en meenemen?
dinsdag 10 april 2012 om 23:13
quote:metafoor schreef op 10 april 2012 @ 23:10:
Oke, dankjulliewel!
Dacht misschien juist dommig over te komen, 'want ze kan de vragen niet onthouden.'Ik werk al zo'n 1518 jaar en loop ook al heel wat jaren mee in mijn vakgebied en ik schrijf bij ieder gesprek mee. Waar het ook over gaat. Of dat nou een sollicitant is of een potentiële klant.
Dommig vind ik mensen die me tien keer hetzelfde vragen omdat ze niet op het idee komen dingen op te schrijven.
Edit: Ik word een oud wijf.
Oke, dankjulliewel!
Dacht misschien juist dommig over te komen, 'want ze kan de vragen niet onthouden.'Ik werk al zo'n 1518 jaar en loop ook al heel wat jaren mee in mijn vakgebied en ik schrijf bij ieder gesprek mee. Waar het ook over gaat. Of dat nou een sollicitant is of een potentiële klant.
Dommig vind ik mensen die me tien keer hetzelfde vragen omdat ze niet op het idee komen dingen op te schrijven.
Edit: Ik word een oud wijf.
dinsdag 10 april 2012 om 23:17
quote:_lupine_ schreef op 10 april 2012 @ 23:11:
De vragen die je wil stellen zou ik uit m'n hoofd doen, maar als zij verdere info geven kun je het best opschrijven. Sowieso pen en paper meenemen dus. Succes morgen!
De sollicitatieprocedure duurde vrij lang, en in de tussentijd is er veel geschoven met locaties, namen van locaties, leeftijden van doelgroepen op de locaties...
Dus daar heb ik wat vragen over, maar ben bang dit alles door elkaar te gooien.
De vragen die je wil stellen zou ik uit m'n hoofd doen, maar als zij verdere info geven kun je het best opschrijven. Sowieso pen en paper meenemen dus. Succes morgen!
De sollicitatieprocedure duurde vrij lang, en in de tussentijd is er veel geschoven met locaties, namen van locaties, leeftijden van doelgroepen op de locaties...
Dus daar heb ik wat vragen over, maar ben bang dit alles door elkaar te gooien.
dinsdag 10 april 2012 om 23:31
quote:leentjedb schreef op 10 april 2012 @ 23:30:
Och, zij maken er zo'n zooitje van door steeds van alles en nog wat te veranderen dus laat ze dat maar aan je uitleggen hoor.
Hmm ja, maar de inhoud van mijn stageplekje is dus ook wat verandert, dan waar ik in eerste instantie vanuit ging, toen ik solliciteerde.
Leuk man, de zorg.
Och, zij maken er zo'n zooitje van door steeds van alles en nog wat te veranderen dus laat ze dat maar aan je uitleggen hoor.
Hmm ja, maar de inhoud van mijn stageplekje is dus ook wat verandert, dan waar ik in eerste instantie vanuit ging, toen ik solliciteerde.
Leuk man, de zorg.
dinsdag 10 april 2012 om 23:48
woensdag 11 april 2012 om 09:25
Stel alle vragen, die je kan bedenken en als je merkt dat je dichtklapt dan helpt mij altijd de volgende zin:
ik kan het, ik wil het en ik heb een lekker kontje
Ik daardoor lachen (binnenpretje) en dat werkt altijd goed tijdens een gesprek.
Schrijf de zin niet op, zoals een kennis van mij een keer deed, want de interviewer probeerde het zinnetje te lezen.
succes!!
ik kan het, ik wil het en ik heb een lekker kontje
Ik daardoor lachen (binnenpretje) en dat werkt altijd goed tijdens een gesprek.
Schrijf de zin niet op, zoals een kennis van mij een keer deed, want de interviewer probeerde het zinnetje te lezen.
succes!!
woensdag 11 april 2012 om 09:49