Werk & Studie alle pijlers

Vraagje op de valreep.

10-04-2012 23:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend mijn eerste officiële sollicitatiegesprek voor een stageplaats die ik echt heel graag wil hebben.

De meest gekke dingen en onzekerheden komen nu om de hoek kijken.

Maar nu mijn vraag; is het gebruikelijk om pen en papier mee te nemen, + de vragen die ik aan het bedrijf wil stellen, kan ik die van te voren opschrijven en meenemen?
Maar natuurlijk waarom niet ? Zo lijkt je mij dat je serieus overkomt
Ja. Teken van goede voorbereiding. Succes.
Je geeft er wel mee aan dat je er serieus over na hebt gedacht.
Ik heb al eens een sollicitant tegenover me gehad die op zijn laptop zat te ratelen tijdens het gesprek. Dat zou ik je niet aanraden. Maar pen en papier is niets mis mee. Komt wel vaker voor.
Oke, dankjulliewel!

Dacht misschien juist dommig over te komen, 'want ze kan de vragen niet onthouden.'
Je kan in je schrijfblok ook in steekwoorden informatie over het bedrijf opschrijven als geheugensteuntje voor tijdens je gesprek. Of vragen die je nu al hebt. Daarmee laat je zien dat je je in het bedrijf verdiept hebt en serieus hebt nagedacht over je stage.
De vragen die je wil stellen zou ik uit m'n hoofd doen, maar als zij verdere info geven kun je het best opschrijven. Sowieso pen en paper meenemen dus. Succes morgen!
quote:metafoor schreef op 10 april 2012 @ 23:10:

Oke, dankjulliewel!

Dacht misschien juist dommig over te komen, 'want ze kan de vragen niet onthouden.'Ik werk al zo'n 1518 jaar en loop ook al heel wat jaren mee in mijn vakgebied en ik schrijf bij ieder gesprek mee. Waar het ook over gaat. Of dat nou een sollicitant is of een potentiële klant.

Dommig vind ik mensen die me tien keer hetzelfde vragen omdat ze niet op het idee komen dingen op te schrijven.

Edit: Ik word een oud wijf.
quote:_lupine_ schreef op 10 april 2012 @ 23:11:

De vragen die je wil stellen zou ik uit m'n hoofd doen, maar als zij verdere info geven kun je het best opschrijven. Sowieso pen en paper meenemen dus. Succes morgen!

De sollicitatieprocedure duurde vrij lang, en in de tussentijd is er veel geschoven met locaties, namen van locaties, leeftijden van doelgroepen op de locaties...

Dus daar heb ik wat vragen over, maar ben bang dit alles door elkaar te gooien.
Och, zij maken er zo'n zooitje van door steeds van alles en nog wat te veranderen dus laat ze dat maar aan je uitleggen hoor.
quote:leentjedb schreef op 10 april 2012 @ 23:30:

Och, zij maken er zo'n zooitje van door steeds van alles en nog wat te veranderen dus laat ze dat maar aan je uitleggen hoor.

Hmm ja, maar de inhoud van mijn stageplekje is dus ook wat verandert, dan waar ik in eerste instantie vanuit ging, toen ik solliciteerde.

Leuk man, de zorg.
Ja kan je zeker doen. Maar als ze je wat vragen raad ik je aan niet steeds op je papiertje te kijken. Dat kan zomaar een soort automatisme zijn...
Zeker even wat vragen opschrijven, over de opdracht, het bedrijf, de functie, namen en functies van de mensen waar je het gesprek mee gaat hebben.

En gelijk wat sterke en minder sterke eigenschappen van jezelf of evt. wat andere steekwoorden die je graag terug wilt laten komen.
Ja, dus dingen die ik zelf heb voorbereid, kan ik ook opschrijven?

Waarom ze mij moeten kiezen, waarom ik voor hen kies, mijn zwakke punten, omgevormd tot sterkt punt etc...

Is dat niet wat statisch?
Die zou ik gewoon uit je hoofd doen, zo lastig is dat toch ook niet om te onthouden. Hooguit wat steekwoorden op je papier zetten.
Stel alle vragen, die je kan bedenken en als je merkt dat je dichtklapt dan helpt mij altijd de volgende zin:

ik kan het, ik wil het en ik heb een lekker kontje

Ik daardoor lachen (binnenpretje) en dat werkt altijd goed tijdens een gesprek.

Schrijf de zin niet op, zoals een kennis van mij een keer deed, want de interviewer probeerde het zinnetje te lezen.

succes!!
quote:tweets schreef op 11 april 2012 @ 09:25:

ik kan het, ik wil het en ik heb een lekker kontje

Schrijf de zin niet op, zoals een kennis van mij een keer deed, want de interviewer probeerde het zinnetje te lezen!Whaha, ik zie dat al helemaal voor me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven