Werk & Studie alle pijlers

Vraagje opzegtermijn

27-12-2017 22:30 8 berichten
Ik begin ineens te twijfelen over mijn opzegtermijn, kan iemand helpen?

Mijn tijdelijke contract loopt tot 1 februari 2018, ik heb onlangs getekend voor een verlenging met 8 maanden.

In mijn contract staat dat beide partijen bevoegd zijn de overeenkomst tussentijds op te zeggen met inachtneming van de wettelijke bepalingen.

Als ik morgen mijn opzegbrief overhandig, kan ik toch stoppen per 1 februari? Ook al heb ik getekend voor een verlenging. Dan stopt de overeenkomst eigenlijk op de dag dat de verlengde overeenkomst in zou gaan.. toch?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Wettelijke opzegtermijn is 1 maand. Dus als je morgen (in december) je ontslag indient, loopt je opzegtermijn van 1 tot 31 januari. Per 1februari ben je dan dus klaar met deze werkgever.
Ja
Echt? Het nieuwe (getekende) contract wordt dan gewoon geannuleerd?? Ik woon in Frankrijk en ken het NLe recht niet meer...maar dit roept toch vraagtekens bij mij op... Ben benieuwd naar de reacties...
jo_hanna schreef:
27-12-2017 22:39
Echt? Het nieuwe (getekende) contract wordt dan gewoon geannuleerd?? Ik woon in Frankrijk en ken het NLe recht niet meer...maar dit roept toch vraagtekens bij mij op... Ben benieuwd naar de reacties...
zekers....
Ik ging idd twijfelen omdat ik getekend heb voor een nieuw contract. Maar in dit geval is het toeval dat ik precies op die datum uitkom. Voel me wel ontzettend lullig naar mijn werkgever toe omdat hij dit niet ziet aankomen denk ik en zo tussen kerst en oud en nieuw vind ik niet echt een goede timing maar ik moet toch voor mezelf kiezen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
jo_hanna schreef:
27-12-2017 22:39

Je werkt in Frankrijk voor een NL bedrijf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven