Werk & Studie alle pijlers

Vraagje over notulen uitwerken.

20-04-2010 13:15 10 berichten
Hi,

Ik heb de twijfelachtige eer de notulen uit te werken van een overleg. Nu heb ik hier een vraagje over.

Bij de op- en aanmerkingen van het verslag van de vorige keer, werden n.a.v. deze opmerkingen weer hele verhalen verteld (hoe een onderwerp is afgelopen enz). Dit was geen agendapunt. Waar plaats ik deze in notulen? In het huidige verslag maar weer onder de op- en aanmerkingen als toevoeging?

Dank u!
Alle reacties Link kopieren
was het verslag geen agendapunt?

dan zou ik in de notulen gewoon een kopje (naar aanleideing van) verslag' toevoegen.

of leg t anders ff aan de voorzitter voor, hoe ie t wil hebben.
Meteen aan het begin van de notulen doe ik altijd een klein verslag of op en aanmerkingen onder het kopje vorige notulen (datum daarachter)

Ik zou er wel een punt van maken omdat er ook wordt uitgelegd hoe het verder is gegaan. Misschien kan je voor de volgende keer een opmerking geven om dit punt ook in de agenda op te nemen.
Als er nu al voor een 2e keer op wordt teruggekomen, zou ik voorstellen om er een agendapunt van te maken.
Als het goed is zijn de notulen van de vorige keer een agendapunt.

Dat kun je opsplitsen in twee delen:

Notulen inhoudelijk:

Notulen tekstueel:

Zo deed ik het tenminste altijd.
Het is normaalgesproken inderdaad een apart agendapunt om de notulen van datum dat en dat te bespreken. Ik zou het in het verslag toevoegen en inderdaad de volgende keer op de agenda (laten) zetten.

De voorzitter moet er op toezien dat de notulen dan ook worden besproken; dus de mogelijkheid geven aan eenieder om fouten of onduidelijkheden die er in staan aan te geven, zodat ook dit vastgelegd wordt. Dit is namelijk het document waar afspraken teruggevonden worden en wat er staat is dus "waar". Ook kan het zijn dat er een aantal opmerkingen zijn naar aanleiding van de notulen, die daar ook echt bij horen, dat zou ik onder een apart subkopje doen. Dit zou dan redelijk beperkt moeten blijven.

Probleem is alleen dat er vaak ellenlange verhalen komen naar aanleiding van de onderwerpen in de notulen. De voorzitter hoort dat te structureren!

Doet hij/zij dat niet dan kun je de opmerkingen inderdaad onder het stukje over de vorige notulen neerzetten (in subkopjes). In sommige gevallen kun je het onderwerp ook bij het juiste agendapunt neerzetten (als die er is en je weet dat het daarbij hoort).
Ik vind inhoudelijk en tekstueel wel een goed punt om toe te voegen. Ik voorzie dat dit namelijk vaker gaat gebeuren!
Het is ook bijna niet te voorkomen dat mensen bij het doornemen van de notulen er toch inhoudelijk nog even op ingaan. Natuurlijk hoort een voorzitter dat te structueren maar zolang het niet om ellenlange discussies gaat zal een voorzitter het vaak laten gaan. En om die opmerkingen dan toch kwijt te kunnen vond ik de subkopjes 'tekstueel' en 'inhoudelijk' altijd heel fijn werken.
Notulen van dd-mm-jj

Tekstueel:

Opmerkingen naar aanleiding van:

Invoegen.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
"Naar aanleiding van de notulen:........"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven