Werk & Studie alle pijlers

Vragen over solliciteren

05-09-2010 21:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

ik heb wat vragen over solliciteren. Het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst gesolliciteerd heb.

Op internet kom ik een leuke vacature tegen, maar de sluitingsdatum is al verstreken. De vacature staat dus nog wel open en er kan nog online op gereageerd worden. Maar wat is nu het 'beste', gewoon online solliciteren of eerst bellen of dit nog kan?

En als ik online solliciteer (wat alleen maar kan bij deze vacature), dan kun je je cv uploaden en is er een invulveld voor je motivatie. Wat is dan eigenlijk de bedoeling, dat je bij 'motivatie' een korte motivatie neerzet of dat ik daar mijn brief in kopieer? Een hele brief lijkt mij niet zo mooi doorkomen, wat lay-out betreft?

Bedankt alvast voor de reactie!
Eerst bellen, dat je de advertentie gezien hebt, graag wil solliciteren (want het is een baan die zo goed bij je past en bladiebla). Staat altijd goed (je hebt toch goed opgelet zeg maar) en ze onthouden je beter...

Motivatieveldjes betekent dat je kort maar krachtig vertelt waarom je de baan wilt, dus geen normale sollicitatiebrief met aanhef ed. maar gewoon waar om jij de meest geschikte kandidaat bent (het middenstuk van je normale sollicitatiebrief dus).

Succes!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik vind een brief, dus met nette aanhef ed wel veel beter overkomen als een 'korte motivatie' ontdaan van alle franje. Ik zou dus de inhoud van de brief, vanaf 'geachte ...' t/m jouw eigen achternaam in de ondertekening, inkopieren.

Daarnaast zou ik zeker bellen, dat je graag op de vacature wilt reageren ondanks het verlopen van de sluitingsdatum,. kun je, met een leuk gesprek, namelijk meteen een goede eerste indruk maken en geef je jezelf alvast iets extra's mee. Daarnaast is het voor jou als sollicitant ook aardig om te weten of en hoever ze al in de procedure zitten.
Gewoon reageren en zien waar het schip strandt. Als ze iemand gevonden hebben zijn ze echt wel zo handig om die vacature van de site te halen. Al die mensen die gaan bellen, dat wil je als bedrijf niet...
@Hasse - Mijn ervaring is dat het de bedoeling is dat je een complete sollicitatiebrief upload.
quote:littlemissvixen schreef op 05 september 2010 @ 22:37:

@Hasse - Mijn ervaring is dat het de bedoeling is dat je een complete sollicitatiebrief upload.Echt? Oh... t ka natuurlijk, denk ik, maar dat is wat ze mij bij het CWI en verschillende uitzendbureau's hebben verteld. Ik heb dit nu twee keer meegemaakt en ben beide keren (met een korte motivatie dus) uitgenodigd voor een gesprek...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
@Hasse - je bedoelt waarschijnlijk dat je hebt gereageerd op vacatures binnen een uizendbureau? Dan maak je inderdaad gebruik van een korte motivatie. Ik begrijp van TO dat het hier gaat om een reguliere vacature?
Klopt, het gaat om een reguliere vacature. Kan online op gesolliciteerd worden, door middel van verschillende invulvelden.

Het veld 'motivatie' is dus ook zo'n invulveld.

Morgen heb ik vrij dan ga ik eerst bellen of ik nog kan solliciteren. Dan beslis ik daarna wat ik in het veld zet. Ik denk een verkorte versie van mijn brief (zonder aanhef e.d.).

Nog een andere vraag: mijn cv is nu ruim 2 kantjes. Dat is te veel. Maar hoe kan ik dat inkorten, nu staat mijn werkervaring er op (totaal 3 werkgeverd met bij 1 werkgever verschillende afdelingen). Ik heb van elke baan kort omschreven wat de funtie inhoudt en hoelang die periode was. Is het handig om alle banen te vermelden, dus vanaf dat ik van school kwam (heb ik dus nu gedaan), of alleen het relevante werk (omdat ik omgeschoold ben)?

Misschien heeft iemand nog tips voor mijn cv?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven