Werk & Studie alle pijlers

Vrije dagen

15-01-2020 09:20 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik werk sinds een paar maanden bij een nieuwe werkgever. En waar bij mijn vorige werkgever een hoop mogelijk was, blijkt dat hier tegen te vallen.

Zo had ik voor de eerste week van januari een paar dagen vrij gevraagd om met mijn gezin te zijn. Is afgekeurd. Reden :
Oncollegiaal.

Nu voor april 2 dagen aaneengesloten vrij waarvan 1 vallende in een weekeind (van Pasen). Ik heb vrijdag(vaste vrije dag) en zaterdag vrij gevraagd. Zondag en maandag werk ik dan. Ook hier wordt moeilijk om gedaan en willen ze me dan zaterdagavond inzetten en dus zondag en maandag ook.

Ik vraag hier gewoon een verlofdag voor aan. In januari ook gedaan.

Klopt mijn gevoel of heeft mijn werkgever gelijk en moet ik hier gewoon aan wennen?
Maar in de zorg is het toch juist rondom feestdagen druk? Hangt natuurlijk af van wat je doet maar dan wordt er toch vaak met cliënten geschoven(indien mogelijk) om iedereen nog van zorg te voorzien ondanks dat de feestdag dus wegvalt (als je een functie hebt waarbij je op feestdagen gewoon vrij bent).
Kulredenatie.

Je vrije dagen zijn voor jou, dat er bij bepaalde beroepen niet adhoc altijd toestemming komt prima. Dat is logisch. Maar dat de reden voor normaal verlof mee kan wegen, is gewoon niet oke. En als afwijzing de reden oncollegiaal gebruiken? Klinkt als een fijne planner/werkgever. Net wie die beslissing neemt.

Maar goed, dan zou ik bij zo'n werkgever/planner dus hele belangrijke zaken gaan verzinnen. Geen idee welke dat zijn, denk bruiloften van vrienden en hypotheeklgesprekken ect.

En dan zoeken naar een ander soort werkgever. ;-)
Irish_Wasser_Woman schreef:
15-01-2020 10:16