Werk & Studie alle pijlers

Vrije dagen

15-01-2020 09:20 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik werk sinds een paar maanden bij een nieuwe werkgever. En waar bij mijn vorige werkgever een hoop mogelijk was, blijkt dat hier tegen te vallen.

Zo had ik voor de eerste week van januari een paar dagen vrij gevraagd om met mijn gezin te zijn. Is afgekeurd. Reden :
Oncollegiaal.

Nu voor april 2 dagen aaneengesloten vrij waarvan 1 vallende in een weekeind (van Pasen). Ik heb vrijdag(vaste vrije dag) en zaterdag vrij gevraagd. Zondag en maandag werk ik dan. Ook hier wordt moeilijk om gedaan en willen ze me dan zaterdagavond inzetten en dus zondag en maandag ook.

Ik vraag hier gewoon een verlofdag voor aan. In januari ook gedaan.

Klopt mijn gevoel of heeft mijn werkgever gelijk en moet ik hier gewoon aan wennen?
Star² schreef:
15-01-2020 11:45
Mensen met schoolgaande kinderen zouden dan omwille van jouw studerende collega en jouw collega die vrijheid belangrijk vindt niet op vakantie kunnen?

Ik kan 12 weken op vakantie, zij 40.
Dat klopt natuurlijk niet. Als je zelf (of je partner) studeert, dan kun je ook maar 12 weken op vakantie.

En andersom: mag de collega die enorm veel houdt van drukke zomers in Spanje daar dan 14(+) jaar nooit van genieten omdat jij en jouw kinderen zoveel belangrijker zijn?

Het lijkt mij dat je dan gewoon op zoek gaat naar een compromis dat het voor iedereen leuk en gezellig houdt. En in de praktijk is mijn ervaring dat dit vaak best te regelen is, maar soms wel wat water bij de wijn vraagt.
Star² schreef:
Mensen met schoolgaande kinderen zouden dan omwille van jouw studerende collega en jouw collega die vrijheid belangrijk vindt niet op vakantie kunnen?

Hoezo kan jij maar 12 weken op vakantie en een ander 40?! Je hoeft toch niet perse met je gezin op vakantie?! Natuurlijk is dat leuker en 'hoort' het. Maar dat jij maar uit 12 weken kan kiezen om vakantie te nemen is echt onzin.