Werk & Studie alle pijlers

Vrijstelling opleiding doktersassistent?

17-01-2010 17:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb de opleiding tot verpleegkundige gedaan en wil nu graag de opleiding tot doktersassistent gaan doen, weet iemand of je (veel )vrijstelling krijgt?

Ik ga het binnenkort ook vragen op een aantal scholen hoor, maar ik ben een beetje ongeduldig
Hoi Marloesz,

Vanwaar deze verandering?

Ik denk dat je wel wat vrijstelling zou kunnen krijgen, maar ik zou niet rekenen op "veel" . De achtergrond lijkt wel hetzelfde maar de invulling en toepassing zijn behoorlijk anders namelijk.

Veel plezier alvast met je opleiding!

Groetjes,

NannieB
je zult vast vrijstelling krijgen op bep dingen.
Je kunt ook een 2-jarige opleiding doen ipv de 3-jarige.
Of de 1-jarige ipv de 2jarige Maar dat is de deeltijd opleiding op het ROC.
Ik heb lichamelijke klachten, had ik eigenlijk heel vaak last van maar dacht dat het kwam door verkeerd tillen/verkeerde houding etc, weet sindskort dat ik hypermobiel ben en aangezien ik nog tot m'n 90e moet blijven werken moet ik m'n beroepskeuze daar een beetje op aanpassen!
Op een aantal vlakken krijg je wel vrijstelling.

Hou er wel rekening mee dat je behoorlijk achteruit gaat in salaris.
In mijn ziekenhuis zou je als verpleegkundige zo aan de slag kunnen als dokstersassistent. Graag zelfs. Wel voor een stuk minder salaris. Ken verschillende verpleegkundigen die als praktijk verpleegkundige zonder extra opleiding bij een huisarts aan de slag konden. Dat lijkt me meer iets voor jou? Fysiek veel minder zwaar maar je blijft wel werken op je eigen niveau. Succes, en ik zou dus eerst maar eens rondkijken en vragen voor je een nieuwe opleiding begint die wellicht totaal overbodig is.
Mss dat de opleiding medisch secretaresse wat is voor je? Dacht dat dat weer iets beter betaald werd dan doktersassistente.
Misschien ten overvloede...maar ik heb het over nivo 4 of 5.

Gr Basic
In de jaren 80 (tjee, wat ben ik al oud) heb ik een paar jaar Z-verpleging gedaan. Wegens rugklachten heb ik me om laten scholen tot medisch secretaresse. Ik had geen vrijstelling, maar de opleiding duurde ook maar een jaar en 3 dagen per week, was dus wel te doen. Ondertussen werk ik al 19 jaar als medisch secretaresse, dit werk is in al die tijd behoorlijk aan verandering onderhevig. Veel gaat ondertussen digitaal. Ik werk in een streekziekenhuis en bij ons zitten de med. secr. in FWG 30 en de doktersassistentes in FWG 35. De DA doen vaak meer handelingen vooral op de poli derma, chirurgie en gynaecologie.
Dat is dus niet al te best betaald, memfantrije, in FWG 30, dat had ik niet gedacht. En de doktersassistenten in 35 dus?

Ik had het eerder andersom verwacht.
Een DA doet medische handelingen en een med. secr. niet, daar ligt het verschil (jammer genoeg). Wat dat betreft kan ik beter als 'gewoon' secr. in het bedrijfsleven gaan werken, dat betaalt wel beter.
Kan je dan niet iets van deelcertificaten halen of iets dergelijks voor die handelingen van de doktersassistenten?

FWG30, dat is echt niet oke!
quote:Marloesz schreef op 17 januari 2010 @ 17:34:

Hoi,

Ik heb de opleiding tot verpleegkundige gedaan en wil nu graag de opleiding tot doktersassistent gaan doen, weet iemand of je (veel )vrijstelling krijgt?

Ik ga het binnenkort ook vragen op een aantal scholen hoor, maar ik ben een beetje ongeduldig

als je zo ongeduldig bent, waarom mail/bel je de scholen niet direct? Heb je in een keer het goede antwoord .

De onderstaande link van de vereniging van doktersassistenten geeft weer welke opleidingen je waar, al dan niet verkort, of met vrijstellingen kan volgen. Waarschijnlijk zal je toch contact op moeten nemen met de opleiding om te verifiëren of je daadwerkelijk de vrijstellingen krijgt (dat soort zaken wijzigt nogal vaak).

link naar site vereniging doktersassistenten
quote:mips schreef op 18 januari 2010 @ 09:21:

[...]

als je zo ongeduldig bent, waarom mail/bel je de scholen niet direct? Heb je in een keer het goede antwoord .

De onderstaande link van de vereniging van doktersassistenten geeft weer welke opleidingen je waar, al dan niet verkort, of met vrijstellingen kan volgen. Waarschijnlijk zal je toch contact op moeten nemen met de opleiding om te verifiëren of je daadwerkelijk de vrijstellingen krijgt (dat soort zaken wijzigt nogal vaak).

link naar site vereniging doktersassistentenOmdat het gisteren zondag was
haha, daar heb je zeker een punt Marloesz .

Maar heb je nu al gebeld dan? En krijg je vrijstellingen?
Nee heb donderdag een gesprek! :-) Dus ik moet nog even geduld hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven