Werk & Studie alle pijlers

wachten uitslag sollicitatie

31-01-2013 11:04 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij heeft voor een baan gesolliciteerd en is inpreciepe aangenomen.

Maar het is niet helemaal wat hij zoekt. Ze zijn namelijk 3 maanden per jaar gesloten (horeca).

Morgen moet hij antwoorden of hij de baan wil nemen of niet.

Hij had nog 2 andere sollicitaties lopen.

Van eentje hoort hij maandag of hij is aangenomen, en voor de andere is morgen het sollicitatie gesprek.

Ik zei tegen hem dat hij degene die hem maandag de uitslag zou geven eens kan bellen, of ze het niet al weten.

Maar ik nu denk, dat weten ze hoogst waarschijnlijk gewoon nog niet?

Wat nu... de eerste baan aannemen? of het risico nemen en de andere sollicitaties afwachten.

Morgen is de laatste dag bij zijn huidige werk dus, de tijd tikt....
Ik zou gewoon netjes aangeven dat je nog 2 sollicitaties hebt lopen en dat je binnen enkele dagen kunt bevestigen of je de baan aanneemt.
eerste baan aannemen en dan als hij toch wordt aangenomen in de proeftijd gewoon dan meteen opzeggen.

als hij eerlijk tegen de eerste baan zegt dat hij nog wacht op andere solliciaties loopt hij het risico straks met lege handen te staan.
Die 3 maanden sluiting zijn zeker in de winter? Ik zou de baan gewoon aangrijpen en door blijven solliciteren en als ie wat beters kan vinden, dan zegt ie deze baan toch gewoon weer op.
bedankt voor de reacties.

hij zou sowieso pas over een maand kunnen beginnen daar.

(inderdaad in de winter ja)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven