Werk & Studie alle pijlers

Wat denken bij deze tekst?

25-08-2018 20:39 38 berichten
Ik kreeg van de week een mailtje van een collega met wie ik jaren geleden in een team heb gewerkt. We werken nu op verschillende afdelingen in hetzelfde gebouw en roepen wel eens hallo in de wandelgangen.
De tekst van het mailtje was ‘Hoi Minke, ben je er maandag? Ik wil even met je bijpraten?’
Is het dan heel gek dat ik me gelijk zorgen maak over wat ik gedaan kan hebben waarvoor hij me moet aanspreken of zo? Een leuk hadiho laten we gezellig bijpraten mailtje ziet er toch heel anders uit?
Ik ben me overigens van geen kwaad bewust. Volgens mij kan ik het prima met hem vinden al is hij wel heel onverbloemd eerlijk in zijn communicatie.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-08-2018 20:57
Ok, dus het is mijn achterdochtige gebrek aan zelfvertrouwen waardoor ik dit zo las ;-) Als mijn leidinggevende zegt dat hij iets wil bespreken denk ik ook altijd als eerste ‘it wasn’t me’, heel vervelende eigenschap.
Ik vind je altijd leuk om te lezen Minke. En op persoonlijk vlak: Ik slik anti depressiva en daardoor kan ik dit soort berichten handelen als: Ik weet niet wat JIJ van me wilt en wat JIJ te vertellen hebt, ik ben benieuwd, leuk dat je contact met me opneemt.

In het verleden zou ik denken: Help, wat heb IK fout gedaan, heb je commentaar op MIJ, ik wil niet me je afspreken want ik ben bang, pieker pieker.

Dus.. wat ik je eigenlijk mee wil geven is dat je rustig af moet wachten en het geval bij HEM moet laten. Hij wil iets, laat maar komen. Jij bent in mijn ogen een leuk aardig mens, kan me niet voorstellen dat hij een hartig woordje met je wil wisselen. Wedden dat het achteraf weer zonde is geweest dat je je hierom druk hebt gemaakt?
Ik herken het ojee-gevoel als een lg zegt: ik wil wat met je bespreken.
Maar deze man is je lg niet.
Mijn eerste gedachte is ook iets van dat hij een vacature voor je weet of dat hij gesolliciteerd heeft op jouw afdeling. Niks negatiefs dus.
Misschien gaat ie trouwen en wil hij jou als getuige.
Heb ik nl gehad .ik werd gebeld . Was nog voor de computer tijd, ik heb eerst toegezegd .dat ik zou komen. En later afgebeld .heb er nog altijd spijt van. Was toch n zekere onzekerheid van mijn kant.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Oh-happy-day schreef:
26-08-2018 00:16
In het verleden zou ik denken: Help, wat heb IK fout gedaan, heb je commentaar op MIJ, ik wil niet me je afspreken want ik ben bang, pieker pieker.
Zo was ik vroeger ook, is wel een stuk minder geworden. Niet door anti-depressiva, maar met de tijd. Het is gewoon zo vaak het geval dat je echt voor niks zit te stressen! Hoogstwaarschijnlijk is dat nu ook zo.
Ik zou bij dit soort berichtgeving ook altijd onzeker voelen over de bedoeling. Ik hou van meer duidelijkheid. Waarom stelt hij zijn vraag niet via mail bijv?
redbulletje schreef:
26-08-2018 18:33
Ik zou bij dit soort berichtgeving ook altijd onzeker voelen over de bedoeling. Ik hou van meer duidelijkheid. Waarom stelt hij zijn vraag niet via mail bijv?
Dit ook. zo irritant

Afbeelding
collega deed dat bij mij ook. bleek dat ze naar mijn wijk wilde verhuizen en ze wilde graag info over de wijk .
Hoe is zijn taalgebruik normaal gesproken? Is "bijpraten" voor hem iets informeels (waar andere wellicht zeggen "Zullen we even koffie gaan drinken?") of juist niet?
En? :D
Het was heel gezellig :-) Ik heb maar gelijk gezegd dat hij vast iets op zijn hart had, waarop hij verontschuldigend zei dat er wel iets was en dat we eigenlijk veel eerder al eens hadden moeten lunchen :-) Hij wilde me dus spreken omdat hij bij ons gesolliciteerd heeft. Goede gok van degene die dat opperde!
Haha, fijn dat het gezellig was! :-D
:-)

Zo zie je maar weer! Fijn dat het gezellig was.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Fijn Minke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven