Wat denken bij deze tekst?
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:39
Ik kreeg van de week een mailtje van een collega met wie ik jaren geleden in een team heb gewerkt. We werken nu op verschillende afdelingen in hetzelfde gebouw en roepen wel eens hallo in de wandelgangen.
De tekst van het mailtje was ‘Hoi Minke, ben je er maandag? Ik wil even met je bijpraten?’
Is het dan heel gek dat ik me gelijk zorgen maak over wat ik gedaan kan hebben waarvoor hij me moet aanspreken of zo? Een leuk hadiho laten we gezellig bijpraten mailtje ziet er toch heel anders uit?
Ik ben me overigens van geen kwaad bewust. Volgens mij kan ik het prima met hem vinden al is hij wel heel onverbloemd eerlijk in zijn communicatie.
De tekst van het mailtje was ‘Hoi Minke, ben je er maandag? Ik wil even met je bijpraten?’
Is het dan heel gek dat ik me gelijk zorgen maak over wat ik gedaan kan hebben waarvoor hij me moet aanspreken of zo? Een leuk hadiho laten we gezellig bijpraten mailtje ziet er toch heel anders uit?
Ik ben me overigens van geen kwaad bewust. Volgens mij kan ik het prima met hem vinden al is hij wel heel onverbloemd eerlijk in zijn communicatie.
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:40
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:48
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:52
Misschien heeft hij gehoord dat je vriend zzp'er is en is hij op zoek naar een nieuwe baan.
Of hij weet dat je vriend vreemd gaat.
Of hij is sinds kort vrijgezel en weer niet dat je een vriend hebt en ziet jou wel zitten.
Of hij heeft een baan voorstel voor jou.
Of hij wil een baan op jouw afdeling.
Als jij iets verkeerd zou hebben gedaan dan zou hij geen vraagteken achter de zin zetten want dan kan je nee zeggen.
Of hij weet dat je vriend vreemd gaat.
Of hij is sinds kort vrijgezel en weer niet dat je een vriend hebt en ziet jou wel zitten.
Of hij heeft een baan voorstel voor jou.
Of hij wil een baan op jouw afdeling.
Als jij iets verkeerd zou hebben gedaan dan zou hij geen vraagteken achter de zin zetten want dan kan je nee zeggen.
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:53
Mijn eerste reactie zou ook positief nieuwsgierig zijn. Ik zou er niet meteen vanuit gaan dat je iets fout gedaan hebt. Daar is toch geen enkele aanleiding toe?
Mijn eerste idee is idd interesse voor de vacature of mogelijke andere posities binnen je team. Je weet nooit of er iets in zijn team of zijn persoonlijke situatie is veranderd waardoor eerdere afwegingen nu anders uitpakken.
Mijn eerste idee is idd interesse voor de vacature of mogelijke andere posities binnen je team. Je weet nooit of er iets in zijn team of zijn persoonlijke situatie is veranderd waardoor eerdere afwegingen nu anders uitpakken.
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:56
Dsan gaat het dus daarover.MinkeDeWit schreef: ↑25-08-2018 20:48Ja dat kan. Hij heeft wel eens interesse getoond voor onze afdeling en we hebben een vacature.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:22
De woordkeuze "bijpraten" komt op mij over alsof het ofwel over iets is dat hemzelf aangaat (ik ga hier weg, ik word de nieuwe directeur) of over informatie die hij heeft over anderen/de organisatie.
Ik denk als het iets (negatiefs, vervelends) was over jou dat hij de woordkeuze "bespreken" had gekozen.
"Ik wil graag iets met je bespreken"
Hoewel dat laatste ook over hemzelf/de organisatie zou kunnen gaan natuurlijk, maar het woord "bijpraten" heeft meer luchtigheid naar mijn idee.
Ik denk als het iets (negatiefs, vervelends) was over jou dat hij de woordkeuze "bespreken" had gekozen.
"Ik wil graag iets met je bespreken"
Hoewel dat laatste ook over hemzelf/de organisatie zou kunnen gaan natuurlijk, maar het woord "bijpraten" heeft meer luchtigheid naar mijn idee.
zaterdag 25 augustus 2018 om 21:52
Dat zeker niet, hij valt alleen op mannen.
zaterdag 25 augustus 2018 om 23:00
Ik vind dit nogal tegenstrijdig.MinkeDeWit schreef: ↑25-08-2018 20:39
.............Is het dan heel gek dat ik me gelijk zorgen maak over wat ik gedaan kan hebben waarvoor hij me moet aanspreken of zo? ...............
......... al is hij wel heel onverbloemd eerlijk in zijn communicatie.............