Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen?

12-03-2012 20:50 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet donderdag op sollicitatiegesprek en het is vrijwel zeker dat ik daar een contract krijg aangeboden.

Nu zit ik een beetje met het volgende:Ik heb nog een sollicitatie lopen en daar hoor ik deze week of uiterlijk volgende week of ik aangenomen ben.

Ik wil heel graag deze baan hebben waar ik nog op moet wachten of ik het ben geworden,maar wat als ik nou donderdag al een contract moet ondertekeken bij die andere baan?

Ik zou heel graag deze af willen wachten,maar ben al zolang op zoek naar een baan,en wil gewoon werk hebben.

Kan ik het contract ondertekenen en er alsnog vanaf zien als ik bij die andere baan word aangenomen of gaat dat niet zo maar?
Je gaat t contact toch eerst rustig lezen rn doornemen lijkt mij?

Dus je hoeft dan toch niet gelijk te tekenen?
Hier wat uitleg.

Het kan wel, maar dat kost de eerste werkgever veel geld, dus die zal niet blij zijn. Maar je hebt het recht wel om eventueel van de baan af te zien.
Oh wat een luxe! *jaloers*

Heb ik ook eens bij de hand gehad. Heel lullig (ontzettend veel moeite gedaan om bij dat bedrijf op gesprek te mogen, werd ik aangenomen, kwam er nog een baan dichterbij voorbij), had al wel een contract getekend, maar ben daar niet begonnen. Zodra ik wist dat ik bij nummer 1 het geworden was, heb ik die mensen meteen opgebeld dat ik daar niet zou komen werken. Booooos dat ze waren, terecht hoor, maar goed, dit was voor mij praktischer.

Karma is a bitch, want nu ben ik werkloos (wel een jaar of acht geleden gebeurd hoor).
Ik heb dat ook een keer gedaan. Had al een contract getekend om op detacheringsbasis ergens aan de slag te gaan maar kreeg iets beters aangeboden. Op het moment dat dat zeker rond was, gebeld dat ik niet zou beginnen. Waren ze niet blij mee (op zijn zachtst gezegd) maar hey, shit happens. Het is en blijft een zakelijke overeenkomst, en door proeftijd etc hebben zij de eerste maand ook nog het recht om je er met een kulreden uit te gooien. Nu belde ik op zijn minst nog een maand van tevoren met de mededeling dat ik niet zou beginnen. Bedrijf waar ik aan de slag zou gaan begreep het overigens en deed niet moeilijk, alleen detacheringsmuts zag haar bonus natuurlijk door de goot gespoeld en was erg boos. Maar ja, soms moet je gewoon voor jezelf kiezen. Ik ga niet uit schuldgevoel het voor mij beste aanbod laten schieten natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven