Werk & Studie
alle pijlers
Wat voor werk heeft de gemiddelde VIVA-lezeres?
woensdag 24 september 2008 om 21:34
Als ik zo al die berichten op het forum lees, valt me op dat het vaak over kantoorbanen gaat; achter de pc zitten, met excel frotten, post-it briefjes hier en daar, etc. Niets mis mee hoor! Maar ik heb het idee dat meer meiden een kantoorbaan hebben, maar bewijs me gerust het tegendeel! Ik ben dus wel benieuwd wat voor baan jullie allemaal hebben.
Zal zelf beginnen: ik werk als verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis, op een woonafdeling. Dus ik kan niet meepraten over excel en dat soort dingetjes
Zal zelf beginnen: ik werk als verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis, op een woonafdeling. Dus ik kan niet meepraten over excel en dat soort dingetjes
donderdag 25 september 2008 om 00:19
Ik ben gastvrouw in een klein restaurant en geef leiding aan een team van ongeveer 3 part-timers en een stagair.
Ik vind het heerlijk werk, vooral als het erg druk is geweest ik ik er pas achter kom als de laatste gast de deur uit gaat dat ik al weer 6 uur lang niets gegeten of gedronken heb en niet naar het toilet ben geweest wat ik toch wel erg nodig moet.
En het allerleukste daarvan is dat ik na zo'n avond nog even een fles wijn open trek met de meiden. (wat heeeeeeel gezellig kan worden als je de hele avond gerend heb)
Ik vind het heerlijk werk, vooral als het erg druk is geweest ik ik er pas achter kom als de laatste gast de deur uit gaat dat ik al weer 6 uur lang niets gegeten of gedronken heb en niet naar het toilet ben geweest wat ik toch wel erg nodig moet.
En het allerleukste daarvan is dat ik na zo'n avond nog even een fles wijn open trek met de meiden. (wat heeeeeeel gezellig kan worden als je de hele avond gerend heb)
donderdag 25 september 2008 om 07:08
Ik ben transportplanner! Ok ook achter een beeldscherm...wat, wel 2! Ontzettend leuk werk, waarbij de ochtend vol 'gezonde' spanning begint, maar je de dag (rond uur of 1900) afsluit met heerlijk gevoel van; heb het weer voor elkaar gekregen!
Tis een mannenwereld, maar wordt gelukkig goed geaccepteerd en gewaardeerd.
Tis een mannenwereld, maar wordt gelukkig goed geaccepteerd en gewaardeerd.
donderdag 25 september 2008 om 07:27
donderdag 25 september 2008 om 08:22
Hier iemand die maar geen keuze kan maken tussen werk met dieren of een kantoorbaan.
Vandaar dat ik part-time werk als Debiteurenbeheerder bij een leverancier van medische voorzieningen en 'full-time' vrijwilliger bij Dierenhulp. Daarnaast schrijf ik ook columns voor 2 bladen voor hondenliefhebbers.
Vandaar dat ik part-time werk als Debiteurenbeheerder bij een leverancier van medische voorzieningen en 'full-time' vrijwilliger bij Dierenhulp. Daarnaast schrijf ik ook columns voor 2 bladen voor hondenliefhebbers.
donderdag 25 september 2008 om 08:33
Leuk dit!
Ik werk als coördinator onderzoek voor een organisatie die onderzoeken doet in de zorg. Veel computerwerk (plannen, organiseren en rapporten schrijven), met hier en daar wat excel. Maar moet ook regelmatig naar de klant toe en sta dan met mijn laptop en beamer presentaties te geven en discussies te leiden. Heel soms doe ik ook zelf een deel van het onderzoek en interview ik twee dagen lang bewoners die in een verzorging- of verpleeghuis werken.
Privé laptop ik nog wat door door columns en weblogs voor vrouwensites te schrijven, een eigen weblog bij te houden, de schoolkrant te maken en hier te forummen.
Hmmm, ik zit geloof ik iets te vaak achter de compu als ik dit zo lees
Ik werk als coördinator onderzoek voor een organisatie die onderzoeken doet in de zorg. Veel computerwerk (plannen, organiseren en rapporten schrijven), met hier en daar wat excel. Maar moet ook regelmatig naar de klant toe en sta dan met mijn laptop en beamer presentaties te geven en discussies te leiden. Heel soms doe ik ook zelf een deel van het onderzoek en interview ik twee dagen lang bewoners die in een verzorging- of verpleeghuis werken.
Privé laptop ik nog wat door door columns en weblogs voor vrouwensites te schrijven, een eigen weblog bij te houden, de schoolkrant te maken en hier te forummen.
Hmmm, ik zit geloof ik iets te vaak achter de compu als ik dit zo lees
donderdag 25 september 2008 om 09:11
Lees de Viva heel incidenteel (als ik verwacht dat ik ergens lang moet wachten).
Werk als Coördinator inkoop (Facilitaire producten en diensten). Hoofdzakelijk computerwerk, beetje Juridisch, beetje klantcontact. En ik ben dol op Excel!!! Probeer onze formulieren steeds slimmer te maken met formules, macro's etc.
Laat mij maar lekker aan de computer dingen opzoeken, maken of uitwerken.
Werk als Coördinator inkoop (Facilitaire producten en diensten). Hoofdzakelijk computerwerk, beetje Juridisch, beetje klantcontact. En ik ben dol op Excel!!! Probeer onze formulieren steeds slimmer te maken met formules, macro's etc.
Laat mij maar lekker aan de computer dingen opzoeken, maken of uitwerken.
donderdag 25 september 2008 om 10:34
Dat vond ik inderdaad het vervelende aan de hulpverlening (heb oa Jeugdhulpverleningachtergrond en daarnaast ervaring in/als vluchtelingenopvang, financiele noodhulp en gezinscoach) (Jep, dat zijn veel banen maar ik ben al ouder dan de gemiddelde vivadoelgroep); het wordt allemaal steeds bureaucratischer en steeds meer papier/digitaal werk en steeds minder mens tot mens werk.
donderdag 25 september 2008 om 10:36
Ik ben ondernemer in de horeca. Zelf doe ik daar vrij weinig in. Ik draai de zakelijke kant 5 dagen per week op een kantoor en daarnaast s'avonds nog wat thuis als de kids slapen. Eigenlijk moet ik er iemand bij aannemen om te ondersteunen, maar daar is ze te krenterig voor . Daarnaast draai ik een enkele keer mee op de werkvloer om te zien wat we ook al weer doen of om een handje extra te zijn.
De Viva lees ik in de bieb, maar daar ben ik al maanden niet meer geweest. Verder weinig tot geen tijdschriftentijd, behalve op vakantie.
De Viva lees ik in de bieb, maar daar ben ik al maanden niet meer geweest. Verder weinig tot geen tijdschriftentijd, behalve op vakantie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!