Werk & Studie
alle pijlers
Wat voor werk heeft de gemiddelde VIVA-lezeres?
woensdag 24 september 2008 om 21:34
Als ik zo al die berichten op het forum lees, valt me op dat het vaak over kantoorbanen gaat; achter de pc zitten, met excel frotten, post-it briefjes hier en daar, etc. Niets mis mee hoor! Maar ik heb het idee dat meer meiden een kantoorbaan hebben, maar bewijs me gerust het tegendeel! Ik ben dus wel benieuwd wat voor baan jullie allemaal hebben.
Zal zelf beginnen: ik werk als verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis, op een woonafdeling. Dus ik kan niet meepraten over excel en dat soort dingetjes
Zal zelf beginnen: ik werk als verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis, op een woonafdeling. Dus ik kan niet meepraten over excel en dat soort dingetjes
donderdag 25 september 2008 om 16:56
Ik werk als componist/theatermaker, productieleider/stagemanager en geluidstechnicus. Werk veel thuis (achter de computer, zowel muziek maken als regelwerk) en redelijk wat op locatie. Probeer thuis/locatie nu naar 50/50 te trekken, dus wat vaker werk te doen waar niet zoveel voorbereiding bij komt kijken (in de praktijk dus: meer techniek)
Veel freelancers/ZZPers ook hier, valt me op!
Veel freelancers/ZZPers ook hier, valt me op!
donderdag 25 september 2008 om 17:17
Ben nieuw hier, dus meteen maar een reactie plaatsen
Op het moment ben ik nog student: Social Work (SPH). Maar hoop juli 2009 mijn diploma te hebben en dan te gaan werken in de verstandelijk gehandicaptenzorg. In deze sector werk ik nu ook al op oproepbasis (gem. 2x per week).
Dus op het werk weinig achter de PC zitten, maar thuis voor school des te meer
Op het moment ben ik nog student: Social Work (SPH). Maar hoop juli 2009 mijn diploma te hebben en dan te gaan werken in de verstandelijk gehandicaptenzorg. In deze sector werk ik nu ook al op oproepbasis (gem. 2x per week).
Dus op het werk weinig achter de PC zitten, maar thuis voor school des te meer
donderdag 25 september 2008 om 17:23
donderdag 25 september 2008 om 17:33
Nou, toch veel kantoorbanen ertussen zie ik Leuk om zo te lezen wat jullie doen!
Ik werk dan zelf ook in de zorg en 'onze' instelling is nog niet volledig geautomatiseerd. We rapporteren dus nog gewoon schriftelijk, vind het heerlijk! Ik merk wel dat we steeds meer achter de computer moeten zitten voor van alles en nog wat en dat vind ik echt vervelend. Ik ben geen verpleegkundige geworden om achter de pc te vertoeven, maar om er voor de patiënten te kunnen zijn!
Ik werk dan zelf ook in de zorg en 'onze' instelling is nog niet volledig geautomatiseerd. We rapporteren dus nog gewoon schriftelijk, vind het heerlijk! Ik merk wel dat we steeds meer achter de computer moeten zitten voor van alles en nog wat en dat vind ik echt vervelend. Ik ben geen verpleegkundige geworden om achter de pc te vertoeven, maar om er voor de patiënten te kunnen zijn!
donderdag 25 september 2008 om 19:20
donderdag 25 september 2008 om 23:16
vrijdag 26 september 2008 om 17:43
Ik ben freelance journaliste (www.patriciaderyck.nl). Eigen baas zijn bevalt me hartstikke goed. Natuurlijk zit ook ik veel achter mijn bureau, maar dan wel lekker thuis en ben voor opdrachten ook veel weg. Mij hoor je niet klagen.
vrijdag 26 september 2008 om 18:39
Ja, leuk onderwerp!
Ook ik doe kantoorwerk. Ik ben Business Partner in HR en aanverwante zaken. Veel achter de computer, maar ook veel overleg. En bij een internationaal bedrijf, dus op zijn tijd ben ik ook op reis. Erg leuk!
Ik vind Excel overigens wel een boeiend programma en kan er redelijk mee overweg.
De Viva lees ik heel incidenteel eens tijdens een vakantie, maar het forum vind ik geweldig!
Ook ik doe kantoorwerk. Ik ben Business Partner in HR en aanverwante zaken. Veel achter de computer, maar ook veel overleg. En bij een internationaal bedrijf, dus op zijn tijd ben ik ook op reis. Erg leuk!
Ik vind Excel overigens wel een boeiend programma en kan er redelijk mee overweg.
De Viva lees ik heel incidenteel eens tijdens een vakantie, maar het forum vind ik geweldig!