Werk & Studie alle pijlers

Wat voor werk heeft de gemiddelde VIVA-lezeres?

24-09-2008 21:34 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo al die berichten op het forum lees, valt me op dat het vaak over kantoorbanen gaat; achter de pc zitten, met excel frotten, post-it briefjes hier en daar, etc. Niets mis mee hoor! Maar ik heb het idee dat meer meiden een kantoorbaan hebben, maar bewijs me gerust het tegendeel! Ik ben dus wel benieuwd wat voor baan jullie allemaal hebben.

Zal zelf beginnen: ik werk als verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis, op een woonafdeling. Dus ik kan niet meepraten over excel en dat soort dingetjes :-$
Ik ben juf en moet steeds meer achter de pc om van alles te rapporteren. Zou liever mijn tijd besteden aan het zoeken naar leuke tips voor mijn lessen.... maar helaas!
Gizzie schreef op 25 september 2008 @ 00:10:

[...]

jaloers >-D

Ik ben nu Thuis en manusje van alles :-]

Wil wel heeeeel graag weer wat doen voor de maatschappij smile: ij
ik ook jaloers :-@ ik werk als vrijwilliger met ouderen maar ik wil zo graag weer een baan!!!
Ik werk als componist/theatermaker, productieleider/stagemanager en geluidstechnicus. Werk veel thuis (achter de computer, zowel muziek maken als regelwerk) en redelijk wat op locatie. Probeer thuis/locatie nu naar 50/50 te trekken, dus wat vaker werk te doen waar niet zoveel voorbereiding bij komt kijken (in de praktijk dus: meer techniek)

Veel freelancers/ZZPers ook hier, valt me op!
Casemanager bij WIZ, kantoorbaan voor het grootste gedeelte. Maar gesprekken met clienten en af en toe externe bezoekjes maken het afwisselend.
Ben nieuw hier, dus meteen maar een reactie plaatsen :)

Op het moment ben ik nog student: Social Work (SPH). Maar hoop juli 2009 mijn diploma te hebben en dan te gaan werken in de verstandelijk gehandicaptenzorg. In deze sector werk ik nu ook al op oproepbasis (gem. 2x per week).

Dus op het werk weinig achter de PC zitten, maar thuis voor school des te meer :-(
Ik zit in het onderwijs, lerares CKV en tekenen, en zou er af en toe heel wat voor over hebben om gewoon lekker achter een computer te zitten, zonder brutale leerlingen om me heen. Tot ik mijn diploma heb zal ik toch door moeten zetten...
Ik doe wetenschappelijk onderzoek (in de biomedische hoek). Veel op het lab, en ook regelmatig achter de computer om resultaten uit te werken en om artikelen te schrijven.

Grappig topic!
Freelancer in de grafische sector en event-organisator/programmeur...
Nou, toch veel kantoorbanen ertussen zie ik :-d Leuk om zo te lezen wat jullie doen!

Ik werk dan zelf ook in de zorg en 'onze' instelling is nog niet volledig geautomatiseerd. We rapporteren dus nog gewoon schriftelijk, vind het heerlijk! Ik merk wel dat we steeds meer achter de computer moeten zitten voor van alles en nog wat en dat vind ik echt vervelend. Ik ben geen verpleegkundige geworden om achter de pc te vertoeven, maar om er voor de patiënten te kunnen zijn!
.
Gedetacheerde directiesecretaresse, momenteel bij een bank.
Ik ben kleuterjuf. Naast een dag de kids moet ik vaak nog dingen op de computer doen, soms leuk soms een last!
Ik doe onderzoek naar de arbeidsmarkt op veel verschillende gebieden. De ene keer in de bouw, de andere keer farmacie en dan weer voor de overheid. Er leuk, betaald internetten:-0, maar ook veel bellen en vooral een lange adem hebben! Dus ja ik heb een kantoorbaan, maar de Viva lees ik nooit.
Ik werk als callcentermedewerkster en moet mensen lastigvallen om ze iets te verkopen.
Lerares Basisonderwijs
Managementsecretaresse bij een pharmaceutisch bedrijf, sinds kort. Maar opgeleid tot hulpverlener.
Psycholoog bij een GGZ. Ongeveer 60:40 clientencontact en 'typwerk'.
docente Engels.

Ook ik lees de Viva niet en net als andere docenten wil ik heel soms ook een kantoorbaan zonder brutale kinderen om me heen en zonder een bel elke 45 minuten. Ik bedenk me gelukkig nog altijd op tijd hoe ik me ontzettend verveelde tijdens mijn kantoorbaan.
Ik ben freelance journaliste (www.patriciaderyck.nl). Eigen baas zijn bevalt me hartstikke goed. Natuurlijk zit ook ik veel achter mijn bureau, maar dan wel lekker thuis en ben voor opdrachten ook veel weg. Mij hoor je niet klagen.
Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen! :)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, leuk onderwerp!

Ook ik doe kantoorwerk. Ik ben Business Partner in HR en aanverwante zaken. Veel achter de computer, maar ook veel overleg. En bij een internationaal bedrijf, dus op zijn tijd ben ik ook op reis. Erg leuk!

Ik vind Excel overigens wel een boeiend programma en kan er redelijk mee overweg.

De Viva lees ik heel incidenteel eens tijdens een vakantie, maar het forum vind ik geweldig!
Administratieve duizendpoot binnen het bedrijf van mijn man.
account manager MKB. Bij een bank.

Dus jah ben een kantoor miep.
kinderdagverblijf als leidster
Ik werk als maatschappelijk werkster in de jeugdzorg. Met Excell kan ik niets O.o zit ook best veel achter mijn laptopje. Rapporten schrijven, registreren. Het hoort erbij maar ik ben er niet altijd blij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven