We moeten vaker naar kantoor, hoera of jammer?
donderdag 5 juni 2025 om 21:08
vrijdag 6 juni 2025 om 08:27
Ja dat is wel slim idd en zoveel mogelijk kantooruren aanhouden denk ik, want dan is de rest er ook.Courage schreef: ↑05-06-2025 21:08Ik weet dat in Corona-tijd mensen een dagstart samen deden, via video.
Misschien kan je zoiets doen met de 2 collega's die ook steeds op kantoor werkten? Even samen de dag beginnen via een online meeting. Of halverwege de ochtend even online samen een koffie-moment ofzo.
Gewoon _melon met login problemen
zaterdag 7 juni 2025 om 14:12
Ik weet niet of we een beleid hebben, maar we hebben vrij kleine kantoortuinen en nog minder kamers of stille plekken. Mijn team woont verspreid door half Nederland en we hebben formeel ook verschillende standplaatsen. Dus is mijn regel: om de twee weken kantooroverleg op wisselende vestigingen en verder werkt iedereen waar zij/hij wil. Trouwens ook wanneer je wil. Wie behoefte heeft aan samen op kantoor zitten, prima, regel het. Wie thuis wil werken, ook prima. Liever 4x9 dan 5 dagen, je gaat je gang maar, weekend, nachtwerk, waar jij gelukkig van wordt. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet of je je contracturen maakt. Zolang je je productie maakt, deadlines haalt en op tijd om hulp vraagt.
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
woensdag 11 juni 2025 om 14:54
Ik heb (had) inderdaad ook mijn eigen kantoor, ik ben er weinig, dus ik heb het inmiddels met liefde afgestaan, maar de secretaresses zitten inderdaad in meer open ruimtes.
woensdag 11 juni 2025 om 14:57
Vreselijk vond ik dat!! De dag beginnen met overleg, wat erg. Bij ons gelukkig al snel een stille dood gestorven. Ik heb sowieso een hekel aan vaste incheck-momenten.Courage schreef: ↑05-06-2025 21:08Ik weet dat in Corona-tijd mensen een dagstart samen deden, via video.
Misschien kan je zoiets doen met de 2 collega's die ook steeds op kantoor werkten? Even samen de dag beginnen via een online meeting. Of halverwege de ochtend even online samen een koffie-moment ofzo.
woensdag 11 juni 2025 om 15:05
Ik herken die opmerkingen ook. Maar het lekkere aan thuiswerken is; het zal allemaal wel. Zitten mensen opmerkingen te maken en zit je er ook nog eens de hele week tussen, dan is het niet te doen. Terwijl ik nu dan meteen denk; oh ja, dit is waarom ik lekker thuis werk. Die bemoeizucht.margreetder schreef: ↑25-05-2025 12:23Herkenbaar. Ik vind het nog vervelender als die opmerkingen komen van iemand die op loopafstand van het kantoor woont. Die komen dan even naar kantoor voor een overleg, zijn weer in de picture geweest en vertrekken weer naar huis.
woensdag 11 juni 2025 om 15:07
Of: “ook goedemiddag als je om 9:43u kantoor binnenwandelde”. Ik ben geen ochtendmens en bij elke werkgever had ik er wel zo eentje die tussen zitten.Procne schreef: ↑26-05-2025 08:40Dit was er al voor Corona, toen we nog allemaal geacht werden vijf dagen per week naar kantoor te komen. Toen had ik ook al van die jolige collega’s die, als je om 17:00 uur wegging om je kinderen op te halen, zeiden ‘Goh, heb je de middag vrij genomen?’. Want zij waren natuurlijk de echte bikkels die elke dag tot minstens 20:00 uur bleven zitten.
Dat ze in die extra uren echt totaal niet productief waren en ik in 32 uur meer geld verdiende voor het bedrijf dan zij in 50 uur, werd dan gemakshalve even vergeten. Ook door het management trouwens, want zichtbaarheid was toen ook een belangrijker criterium voor promotie dan daadwerkelijke resultaten.
Ik zat zelf aan het andere eind van het spectrum, ik wist echt nooit of mensen er waren of niet, ik lette te weinig op. Ik deelde ooit een kantoor en dan vroegen mensen mij waar Marieke ofzo was. Geen idee, niet besproken. Lunchen ofzo? Ben ik mijn broeders hoeder? Bel haar maar. Of dat ik me eind van de ochtend pas bedacht dat kamergenoot had gezegd er woensdag niet te zijn ofzo. Ik registreerde dat totaal niet.
woensdag 11 juni 2025 om 15:32
Het team waar ik in werk heeft precies dezelfde instelling en ik vind het heerlijk! Ik ben 1 x per 2 weken op kantoor als iedereen er is, en dan is het super gezellig en hebben we uitgebreid team overleg.MyLittlePony schreef: ↑07-06-2025 14:12Ik weet niet of we een beleid hebben, maar we hebben vrij kleine kantoortuinen en nog minder kamers of stille plekken. Mijn team woont verspreid door half Nederland en we hebben formeel ook verschillende standplaatsen. Dus is mijn regel: om de twee weken kantooroverleg op wisselende vestigingen en verder werkt iedereen waar zij/hij wil. Trouwens ook wanneer je wil. Wie behoefte heeft aan samen op kantoor zitten, prima, regel het. Wie thuis wil werken, ook prima. Liever 4x9 dan 5 dagen, je gaat je gang maar, weekend, nachtwerk, waar jij gelukkig van wordt. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet of je je contracturen maakt. Zolang je je productie maakt, deadlines haalt en op tijd om hulp vraagt.
Verder werk ik thuis, waar ik veel efficiënter en veel minder snel overprikkeld ben, waardoor ik aan het eind van de dag wel nog wat waard ben

donderdag 12 juni 2025 om 18:29
donderdag 12 juni 2025 om 21:47
Wij krijgen van hogerhand ineens een (fulltime!) stagiair in het team na de zomer, is deze week meegedeeld. We hebben al jaren geen stageplekken in ons team en ook niet nodig qua werkverlichting e.d. en ook niet om gevraagd, er was überhaupt geen vacature, en dus ook geen zeg gehad in de selectie. De achterliggende reden is vast dat we dan wel meer naar kantoor moeten want we kunnen natuurlijk geen stagair begeleiden op afstand en er komt in de praktijk geen vaste stagebegeleider, iedereen moet de stagiair straks wat taken geven etc.. op papier is hogerhand verantwoordelijk. Ik vind het op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd. Tot de zomer is het sowieso veel thuiswerken vanwege afwezigheid van collega's. En na de zomer dan maar kijken hoe dit allemaal in de praktijk gaat zijn. De stagiair zelf heeft hier natuurlijk niks mee te maken en als er een klik is komt het vast goed dat half jaar, maar het geef toch een vreemde nasmaak. Of zie ik dingen die er niet zijn? Het voelt nu alsof er altijd 'oppasdienst' is op kantoor, terwijl je nu gewoon op de verplichte kantoordag na de rest van je week mag bepalen.
donderdag 12 juni 2025 om 22:36
Jij lijkt me een hele fijne leidinggevende! Ging het overal maar zoMyLittlePony schreef: ↑07-06-2025 14:12Ik weet niet of we een beleid hebben, maar we hebben vrij kleine kantoortuinen en nog minder kamers of stille plekken. Mijn team woont verspreid door half Nederland en we hebben formeel ook verschillende standplaatsen. Dus is mijn regel: om de twee weken kantooroverleg op wisselende vestigingen en verder werkt iedereen waar zij/hij wil. Trouwens ook wanneer je wil. Wie behoefte heeft aan samen op kantoor zitten, prima, regel het. Wie thuis wil werken, ook prima. Liever 4x9 dan 5 dagen, je gaat je gang maar, weekend, nachtwerk, waar jij gelukkig van wordt. En eerlijk gezegd boeit het me ook niet of je je contracturen maakt. Zolang je je productie maakt, deadlines haalt en op tijd om hulp vraagt.

Nothing happens for a reason
vrijdag 13 juni 2025 om 08:15
Ook leuk voor die stagiair als zij/hij geen vaste begeleider krijgt. En het lijkt mij wel zo normaal om eerst met het team te bespreken of er behoefte is aan een stagiair. Wij krijgen die vraag ook wel eens voorgelegd en het antwoord is altijd nee geweest.Sjimmie84 schreef: ↑12-06-2025 21:47Wij krijgen van hogerhand ineens een (fulltime!) stagiair in het team na de zomer, is deze week meegedeeld. We hebben al jaren geen stageplekken in ons team en ook niet nodig qua werkverlichting e.d. en ook niet om gevraagd, er was überhaupt geen vacature, en dus ook geen zeg gehad in de selectie. De achterliggende reden is vast dat we dan wel meer naar kantoor moeten want we kunnen natuurlijk geen stagair begeleiden op afstand en er komt in de praktijk geen vaste stagebegeleider, iedereen moet de stagiair straks wat taken geven etc.. op papier is hogerhand verantwoordelijk. Ik vind het op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd. Tot de zomer is het sowieso veel thuiswerken vanwege afwezigheid van collega's. En na de zomer dan maar kijken hoe dit allemaal in de praktijk gaat zijn. De stagiair zelf heeft hier natuurlijk niks mee te maken en als er een klik is komt het vast goed dat half jaar, maar het geef toch een vreemde nasmaak. Of zie ik dingen die er niet zijn? Het voelt nu alsof er altijd 'oppasdienst' is op kantoor, terwijl je nu gewoon op de verplichte kantoordag na de rest van je week mag bepalen.
vrijdag 13 juni 2025 om 08:48
Dat zou ons antwoord ook zijn maar de vraag is dus niet eens gesteld.margreetder schreef: ↑13-06-2025 08:15Ook leuk voor die stagiair als zij/hij geen vaste begeleider krijgt. En het lijkt mij wel zo normaal om eerst met het team te bespreken of er behoefte is aan een stagiair. Wij krijgen die vraag ook wel eens voorgelegd en het antwoord is altijd nee geweest.
vrijdag 13 juni 2025 om 09:43
Zal een kwestie zijn van hoe iedereen bij elkaar past. Want de andere kant van grote vrijheid is grote eigen verantwoordelijkheid. Ik stuur op output, die niet je wel leveren. Teamleden die dat niet kunnen zullen mij waarschijnlijk niet zo fijn vinden

Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
vrijdag 13 juni 2025 om 14:51
Nee, als in "we willen geen stagiair"?margreetder schreef: ↑13-06-2025 08:15Ook leuk voor die stagiair als zij/hij geen vaste begeleider krijgt. En het lijkt mij wel zo normaal om eerst met het team te bespreken of er behoefte is aan een stagiair. Wij krijgen die vraag ook wel eens voorgelegd en het antwoord is altijd nee geweest.
vrijdag 13 juni 2025 om 14:55
Ja, is niet netjes. Maar goed, op zich zitten wij sowieso al nooit op stagiairs te wachten. Soms moet je als bedrijf wel, maar voor mij hoeft het nooit zo.
vrijdag 13 juni 2025 om 16:16
Wij hebben goede stagiaires gehad en minder goede. Soms heeft het ons iets gebracht, en soms niet zo veel en een enkele keer heeft het alleen maar frustraties opgeleverd. Maar ze zijn er bij ons sowieso al nooit om de werkdruk te verlichten. Meestal heeft 1 iemand in het team inspraak in wel/niet en wie dan.
Ik was in ieder geval als student zelf blij dat bedrijven stagiaires wilde, dus als ze er zijn ontvang ik ze met open armen. Ze moeten toch ergens beginnen. Maar niet elk bedrijf/afdeling/functie is geschikt voor het inpassen van een stagiaire. Je moet het niet doen als het geen meerwaarde is voor de student en als het niet past (geen mogelijkheid tot ontwikkeling, geen begeleiding, geen aandacht etc)
Ik was in ieder geval als student zelf blij dat bedrijven stagiaires wilde, dus als ze er zijn ontvang ik ze met open armen. Ze moeten toch ergens beginnen. Maar niet elk bedrijf/afdeling/functie is geschikt voor het inpassen van een stagiaire. Je moet het niet doen als het geen meerwaarde is voor de student en als het niet past (geen mogelijkheid tot ontwikkeling, geen begeleiding, geen aandacht etc)
zaterdag 14 juni 2025 om 09:58
Ik vind stage lopen als student zelf destijds ook niet zo leuk, eigenlijk. Ik zat wel in Londen, dus dat was leuk, maar het werk zelf was vreselijk.Liv8 schreef: ↑13-06-2025 16:16Wij hebben goede stagiaires gehad en minder goede. Soms heeft het ons iets gebracht, en soms niet zo veel en een enkele keer heeft het alleen maar frustraties opgeleverd. Maar ze zijn er bij ons sowieso al nooit om de werkdruk te verlichten. Meestal heeft 1 iemand in het team inspraak in wel/niet en wie dan.
Wij hebben wel meestal afstudeerstages, die doen dan ergens onderzoek naar. Dus niet echt werkzaamheden die wij ergens neerleggen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in