We moeten vaker naar kantoor, hoera of jammer?
woensdag 2 juli 2025 om 15:36
woensdag 2 juli 2025 om 16:30
Als spreker vind ik het veel fijner als anderen hun camera's aanhebben. Het is vrij deprimerend om tegen een scherm te spreken met alleen namen. Dan kan je ook zien hoe mensen reageren en er op in spelen.
Bij een een vergadering met enkele mensen vind ik het ook prettiger als ik gewoon mensen kan zien.
Op mijn werk vergaderen we 90% van de tijd gewoon op kantoor face 2 face. Maar als we een online vergadering hebben dan doet iedereen wel zijn camera aan.
Bij een een vergadering met enkele mensen vind ik het ook prettiger als ik gewoon mensen kan zien.
Op mijn werk vergaderen we 90% van de tijd gewoon op kantoor face 2 face. Maar als we een online vergadering hebben dan doet iedereen wel zijn camera aan.
woensdag 2 juli 2025 om 18:48
Meest hypocriete vind ik de enquêtes over thuiswerken waarmee niks met de uitkomst wordt gedaan én het milieu duimpje dat eerst erbij werd gehaald en nu dood is. Bij ons is het nu zo, dat managers hun baan moeten vrezen als hun team niet 70% terug komt naar kantoor. Dat vertaalt zich weer door naar de teams. Bij ons zijn blikken jonge mensen gekomen en daarna zijn de nieuwe regels opgesteld. Als je niet zo vaak op kantoor wilt zijn kun je verkassen. In de praktijk levert dat steeds meer ziek meldingen op.
woensdag 2 juli 2025 om 19:04
Ja, dit hoor ik vaak. Ik heb daar zelf geen last van, want ik kijk in de camera, niet naar de gezichtjes. Vind het ook niet deprimerend.Saelle1 schreef: ↑02-07-2025 16:30Als spreker vind ik het veel fijner als anderen hun camera's aanhebben. Het is vrij deprimerend om tegen een scherm te spreken met alleen namen. Dan kan je ook zien hoe mensen reageren en er op in spelen.
Maar goed, bij ons lopen mensen nou niet over van emoties bij een call, niemand zit uitbundig mee te knikken, met uitpuilende ogen van verbazing of afkeur te luisteren. Wie wat te zeggen heeft, zegt wat.
Misschien is er elders meer te beleven.
woensdag 2 juli 2025 om 19:48
Je camera niet aanzetten in een video call vind ik hetzelfde als wanneer je in een fysieke meeting omgedraaid met je rug naar je collega’s zou gaan zitten. Als je de meeting niet boeiend genoeg vindt om actief mee te doen en liever ondertussen je mail gaat bijwerken, bel dan gewoon niet in.pina schreef: ↑02-07-2025 19:04Ja, dit hoor ik vaak. Ik heb daar zelf geen last van, want ik kijk in de camera, niet naar de gezichtjes. Vind het ook niet deprimerend.
Maar goed, bij ons lopen mensen nou niet over van emoties bij een call, niemand zit uitbundig mee te knikken, met uitpuilende ogen van verbazing of afkeur te luisteren. Wie wat te zeggen heeft, zegt wat.
Misschien is er elders meer te beleven.
woensdag 2 juli 2025 om 20:04
Ja, dat vinden veel mensen. Ik vind dat niet. Gewoon een traditionele call zoals we die jaren hebben gehad.Procne schreef: ↑02-07-2025 19:48Je camera niet aanzetten in een video call vind ik hetzelfde als wanneer je in een fysieke meeting omgedraaid met je rug naar je collega’s zou gaan zitten. Als je de meeting niet boeiend genoeg vindt om actief mee te doen en liever ondertussen je mail gaat bijwerken, bel dan gewoon niet in.
Ik geef toe, ik zou meestal liever niet inbellen, maar soms wordt dat toch verwacht. Fysieke meetings heb ik gelukkig zelden, omdat iedereen overal op de wereld zit.
Maar ik zet dat ding wel aan hoor, als men dat wil.
donderdag 3 juli 2025 om 07:53
De komende weken/maanden verwacht men lange files rondom Amsterdam. Nu is de ring A10 Zuid dicht , later gaat de Coentunnel voor bijna twee maanden dicht en ook op de A4 zijn er werkzaamheden. De files die er nu staan zijn best pittig en per OV is ons kantoor niet super bereikbaar.
Twee maanden niet naar kantoor komen vind ik een stap te ver gaan maar wij hebben (op papier) de mogelijkheid buiten de spits te reizen. Hebben jullie die mogelijkheid ook en welke kantoortijden houd je dan aan?
Twee maanden niet naar kantoor komen vind ik een stap te ver gaan maar wij hebben (op papier) de mogelijkheid buiten de spits te reizen. Hebben jullie die mogelijkheid ook en welke kantoortijden houd je dan aan?
donderdag 3 juli 2025 om 08:28
Wat is prettig voor jou? Heel vroeg beginnen en dan op tijd weer weg of juist wat later beginnen en later naar huis?
Het moet ook een beetje uitkomen met je werkzaamheden natuurlijk, als je elke week een vergadering hebt om 09.00 uur, is 10.00 uur beginnen niet handig.
Is halve dagen op kantoor ook een optie? Ik heb een collega die altijd 's ochtends thuis begint, rond het middaguur op kantoor is en dan na de spits weer naar huis gaat.
Ik heb ook wel collega's gezien die met het OV kwamen en een kortingskaart hadden, die kwamen dan rond 10.00 uur binnen en gingen op tijd weer weg, vanwege die daluren. De rest werkten ze dan thuis.
Hier zijn ze niet zo moeilijk eigenlijk, als je je werk maar doet. Afhankelijk van je functie zijn er soms wel restricties, de baliemedewerkers van de balie die om 09.00 uur opengaat kunnen niet om 10.00 uur beginnen natuurlijk.
Het moet ook een beetje uitkomen met je werkzaamheden natuurlijk, als je elke week een vergadering hebt om 09.00 uur, is 10.00 uur beginnen niet handig.
Is halve dagen op kantoor ook een optie? Ik heb een collega die altijd 's ochtends thuis begint, rond het middaguur op kantoor is en dan na de spits weer naar huis gaat.
Ik heb ook wel collega's gezien die met het OV kwamen en een kortingskaart hadden, die kwamen dan rond 10.00 uur binnen en gingen op tijd weer weg, vanwege die daluren. De rest werkten ze dan thuis.
Hier zijn ze niet zo moeilijk eigenlijk, als je je werk maar doet. Afhankelijk van je functie zijn er soms wel restricties, de baliemedewerkers van de balie die om 09.00 uur opengaat kunnen niet om 10.00 uur beginnen natuurlijk.
donderdag 3 juli 2025 om 11:26
Gaat het pand na 19 echt dicht? Ik zit in zo’n andere sector, dat zou bij ons ondenkbaar zijn. Er zijn altijd nog wel mensen laat aan het werk.misspatrice schreef: ↑03-07-2025 11:19Wij kunnen tussen 07.00u en 19.00u het pand in. Dus zeer flexibel!
donderdag 3 juli 2025 om 11:29
Wij hebben in principe de afspraak om 3 dagen op kantoor of bij een klant te zijn maar dat is meer omdat je iets moet hebben om op terug te kunnen vallen mochten mensen misbruik maken van de vrijheid die we hebben. Kantoortijden zijn niet formeel vastgelegd. Het belangrijkste is dat je gemaakte afspraken na komt. Maar eigenlijk is iedereen volwassen en professioneel genoeg om dat te doen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand lekker is gaan winkelen en werk te laat af was.margreetder schreef: ↑03-07-2025 07:53Hebben jullie die mogelijkheid ook en welke kantoortijden houd je dan aan?
donderdag 3 juli 2025 om 11:36
18.30u maakt beveiliging een ronde en wordt je verzocht het pand te verlaten. Zodat 19.00u echt gesloten kan worden. Thuis kun je natuurlijk tot zo laat doorgaan als jezelf wilt.
Carpe Diem!
donderdag 3 juli 2025 om 11:41
Ja, thuis kan natuurlijk sowieso.misspatrice schreef: ↑03-07-2025 11:3618.30u maakt beveiliging een ronde en wordt je verzocht het pand te verlaten. Zodat 19.00u echt gesloten kan worden. Thuis kun je natuurlijk tot zo laat doorgaan als jezelf wilt.
donderdag 3 juli 2025 om 11:42
Ja, vaak wel. Maar zelfs als het er is, is het niet altijd toereikend. Ik werkte ergens waar de climate control in het voorjaar omgezet moest worden van verwarmen naar koelen, en in het najaar weer terug. En als het buiten boven de 25 graden (of zo) kwam, dan sloeg dat ding af. Want het was teveel werkt voor dat ding.
En ergens gewerkt waar we tijdelijk (1 jaar) in een ander pand zaten, waar er wel eentje was, maar al jaren niet onderhouden was, dus niet gebruikt kon worden...
Bij ons is het pand tussen 7 en 18 gewoon open. Bepaalde groepen personeel mogen er eerder of later in of werken 's nachts. Als je over moet werken, dat moet je dit melden. Dit ivm de beveiliging die rond loopt en BHV-zaken. (Onverwachts) overwerken is meestal met een groepje, maar ze hebben liever niet dat je alleen zit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in