Werk & Studie alle pijlers

Webshop starten

31-05-2016 16:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt n
anoniem_291817 wijzigde dit bericht op 29-06-2016 13:51
Reden: antwoord
% gewijzigd
Vraag het je gemeente.
Ja gedaan.... Maar ook mijn gemeente weet het niet of het nodig is.. Dus de aanvraag ligt er, maar duurt 8 weken.

ik dacht misschien heeft iemand er ervaring mee.... vandaar dat ik het vraag.
Als de gemeente al zoiets bepaalt, dan verschilt dat per gemeente, dus heeft het weinig zin om het hier te vragen.
wie heeft jou verteld, dat je een vergunning nodig hebt?

http://www.ondernemeneninternet.nl/webwinkel-beginnen/
Ja die site heb ik ook gezien, maar ook op veel site's staat vermeld dat in veel gevallen je een vergunning moet hebben bij de gemeente.
Ik heb een webwinkel, in de loop der jaren gerund op meerdere locaties, en nog nooit een vergunning aan moeten vragen?

Hou er trouwens wel rekening mee dat je in sommige gevallen (koophuis) wel eens toestemming nodig kan hebben van de bank, en dat niet elke bank het toestaat dat er een bedrijf gevestigd wordt op het adres waar een hypotheek op rust.
quote:marleen221985 schreef op 31 mei 2016 @ 16:28:

Ja die site heb ik ook gezien, maar ook op veel site's staat vermeld dat in veel gevallen je een vergunning moet hebben bij de gemeente.

het is gewoon niet waar, jij hebt geen vergunning nodig

Succes met je wwebwinkel
Ik heb een huurhuis.

Waar ik een beetje bang voor ben, en die verhalen zijn er, dat als ik niks aanvraag bij de gemeente

ze er misschien na een tijd achter komen dat ik een webshop heb en dat is alsnog een aanvraag moet doen met een boete.......
quote:marleen221985 schreef op 31 mei 2016 @ 16:39:

Ik heb een huurhuis.

Waar ik een beetje bang voor ben, en die verhalen zijn er, dat als ik niks aanvraag bij de gemeente

ze er misschien na een tijd achter komen dat ik een webshop heb en dat is alsnog een aanvraag moet doen met een boete.......als je ons niet gelooft, en ´die verhalen´ wel, dan kun je beter even de gemeente bellen.
ik zeg niet dat ik jullie niet geloof.

Ik ben bij de gemeente geweest, de aanvraag ligt er omdat de gemeente het zelf niet eens wist of ik een vergunning nodig heb !!
Goed dat je hier mee bezig bent, er zijn zat ondernemers die er totaal niet bij stil staan of je überhaupt een vergunning nodig hebt.

Het zal afhangen van het bestemmingsplan dat op je huis zit. Als je binnen bepaalde grenzen blijft is kleinschalig ondernemen vaak wel toegestaan, maar de voorwaarden verschillen per gemeente en niet alle bedrijven zijn toegestaan aan huis. Het is niet zo raar dat je niet direct een antwoord krijgt van de gemeente maar gewoon een aanvraag moet indienen hoor. Ze zullen waarschijnlijk toetsen of je vergunningsplichtig bent en zo ja dan kunnen ze gelijk beoordelen of je hem krijgt. Blijkt uiteindelijk dat je niet vergunningsplichtig bent dan zul je vast wel horen onder welke voorwaarden dit is.

Als je een huurwoning hebt moet je ook nog toestemming hebben van de verhuurder. Ik weet niet of je een sociale huurwoning hebt, maar vaak zijn daar geen commerciële activiteiten in toegestaan.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:marleen221985 schreef op 31 mei 2016 @ 16:53:

ik zeg niet dat ik jullie niet geloof.

Ik ben bij de gemeente geweest, de aanvraag ligt er omdat de gemeente het zelf niet eens wist of ik een vergunning nodig heb !!

Je hebt ze in die 8 weken verschillende keren benaderd met de vraag hoe het er voor staat? (Bij voorkeur schriftelijk ivm bewijs). Dan zou ik ze een aangetekende brief sturen dat wanneer je op (weet ik veel) 15 juni niets hebt gehoord, na contact op dan-en-dan, je je webshop gaat starten. Aangeven dat je geen klanten aan de deur krijgt of vrachtwagens vol spullen.

Als ze zelf niet eens weten of je vergunningplichtig bent..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven