Werk & Studie alle pijlers

webshop

02-09-2011 17:59 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand nuttige tips over hoe je met een minimaal budget toch je webshop leuk kan promoten?
Zorg dat je gevonden wordt door de zoekmachines (SEO). Verder Google ads, mond-op-mond reclame, maak soort van visitekaartjes op gewoon papier knip dit uit en doe het door de brievenbus van alleen je doelgroep. Vraag of je een groter papiertje bij de lokale afhaaltent mag neerleggen of een andere plek waar je doelgroep komt...
O ja, via Facebook en Hyves natuurlijk, evt je twitteraccount.
quote:amy2010 schreef op 02 september 2011 @ 18:05:

Zorg dat je gevonden wordt door de zoekmachines (SEO). Verder Google ads, mond-op-mond reclame, maak soort van visitekaartjes op gewoon papier knip dit uit en doe het door de brievenbus van alleen je doelgroep. Vraag of je een groter papiertje bij de lokale afhaaltent mag neerleggen of een andere plek waar je doelgroep komt...
Via marktplaats?

Je mag daar wel de website niet vermelden. Maar je kan er wel bijzetten: "Voor meer leuke dingen, bezoek mijn webshop. Verkrijgbaar via mijn mailadres".

Succes!
stomme threads op fora beginnen waardoor je jouw ip-range impopulair krijgt bij webmasters?

@Tikker

Dat dacht ik ja..
quote:rouke2 schreef op 02 september 2011 @ 19:02:

stomme threads op fora beginnen waardoor je jouw ip-range impopulair krijgt bij webmasters?

@Tikker

Dat dacht ik ja..

Uh.. Wat bedoel je? heb ik iets verkeerds gepost? vroeg me het serieus af, mijn website is namelijk bijna klaar en dacht misschien zijn er mensen die meer ideeen hebben dan het geeikte adwords...

Verder allemaal alvast bedankt! idd affiche's en kaartjes had ik nog niet aan gedacht en MP is ook een goeie

THANKS Alvast!
Met een kraampje met je spullen gaan staan bij de plaatselijke braderieen, zomermarkten, weet ik het wanneer er bij jullie kraampjes komen waar veel mensen op af komen.

Dit in jou dorp, en liefst de omringende dorpen.

Zelf visitekaartjes printen of stickers bestellen, die bij bestellingen doen, èn neerleggen bij het bovengenoemde kraampje.

Kijken of je samen kan werken met een plaatselijk winkeltje dat aansluit bij jou webwinkel, maar geen concurrentie is (bv een paar deco spullen neerzetten bij de bloemenwinkel, met wat flyers).

Jij kan dan op je website verwijzen naar hun bloemenwinkel als vast kijk en verkooppunt, zij maken reclame voor jou.

En evt zorg je dat je geregeld hun bloemen/bloemstukken verwerkt in je deco-foto's.
Zorgen dat je iets te bieden hebt dat mensen zoeken. Dan doet google de rest voor je.

Je wist al dat advertentie-links via google vrij slecht werken, omdat de meeste mensen die gewoon overslaan?
@ ritmeester zo een idee had ik al ja, ik heb zelf de laatste twee jaar geholpen met een grote webwinkel om daar de fotos en wat teksten voor te verzorgen.

Zelf heb ik al jaren een klein design studio'tje aan huis, en nu importeer ik ook fashion uit Thailand, een mooie bonte combinatie die ik vanaf volgende week het web op slinger.

Ik vroeg me af of iemand iets weet over het gebruik van social media (hyves, facebook, twitter e.d.) ik begrijp dat een link plaatsen op je profiel daar een voorbeeld van is, maar hoe prijs je het allemaal leuk aan, of zijn er tips en trics.
Wie is je doelgroep en wat is je budget?

Ik zou zeker op Twitter en FB aanwezig zijn. Je slingert gewoon een paar nieuwsfeitjes op het net, zorgt dat je mensen gaat volgen en dan volgt vanzelf iemand ook jou. Leuke winacties promoten bij de juiste kanalen, bijvoorbeeld door een retweet en win actie op te zetten.
Dus je webwinkel is volgende week af, maar je hebt nog geen plan om online (en offline) aan promotie te doen? Mag ik dat een béétje raar vinden?
Wat eten we vanavond?
@ toffifee doelgroep is de hippe man en vrouw tussen de 16 en 30 jaar oud, fashion, tshirts en tassen

budget is er eigenlijk niet echt

kom ik gelijk bij het volgende punt nmlk @ makreel:

Ik ben al jaren zelf aan het designen, tshirts en tassen en ik maak ze in eigen beheer, mijn vader woont sinds kort in Bangkok en hij heeft daar ook super mooie fashion gevonden die aansluit bij mijn opgebouwde collectie, na wat heen en weer gemail heeft hij het stiekem in gang gezet en kreeg ik de webshop van hem kado (had er niet echt om gevraagd maar het lijkt me een mooie uitdaging)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven