Werk & Studie alle pijlers

Weet nog steeds niet wat ik wil

27-08-2021 18:17 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 20 jaar.
Na een jaar hbo-rechten wat ik niet zo leuk vond en een tussen jaar weet ik nog steeds niet wat ik wil. Ik wordt er ontzettend verdrietig van, aangezien ik juist een ontzettend harde werker ben en heel erg graag met iets wil beginnen. Ik heb het gevoel dat veel mensen mij als lui beschouwen, terwijl ik juist dat niet ben. Ik weet alleen nog steeds niet wat ik wil met mijn leven. Ik vind het zo ontzettend moeilijk. Mijn oog ligt nu op geneeskunde, maar daarvoor moet ik eerst nog een aantal deelcertificaten halen om toegelaten te worden, en zal ik dus pas als ik 21/22 ben daarmee kunnen beginnen. Ik vroeg mij of dit raar is. Ik voel me zo rot over mezelf, heb echt het gevoel alsof ik gefaald ben in het leven. Zijn jullie toevallig ook op latere leeftijd begonnen met iets studeren omdat je niet wist wat je wilde?
21, 22 is echt prima. Zat mensen die na een paar jaar studie switchen en ik ken iemand die op zijn 30e via decentraal de geneeskundeopleiding in is gekomen.

Het zal even wennen zijn dat je met veel mensen in de collegebanken zit die wat jonger zijn en misschien nog iets meer in party modus zijn omdat het hun eerste jaar weg van paps en mams is. Maar aan de andere kant is geneeskunde een heel schools georganiseerde opleiding waarbij iedereen toch wel altijd aanwezig moet zijn. Dus veel gelanterfant zul je niet tegenkomen.
hvm schreef:
28-08-2021 09:17
Mockturtle...ik heb je een pb gestuurd!
Pb terug :D
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik ben op mijn 42e nog een nieuwe opleiding gaan doen en als ik in die richting aan het werk ga, ben ik waarschijnlijk 46. Dan moet ik nog steeds 20 jaar werken, dus geen verspilde moeite. Jij moet nog 45 jaar, dus ik zie echt het probleem niet als je nog een opleiding gaat doen.
Ik ben op mijn 30ste begonnen met geneeskunde. Je hebt, bij wijze van spreken, je hele leven de tijd!
Ik zou een aantal jaar gaan werken en intussen die deelcertificaten halen. Zo weet je misschien ook beter wat je wel en niet graag wil en kies je voor nog een andere studie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven