Werk & Studie alle pijlers

Weglaten uit CV?

18-12-2010 17:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen werk vinden op mijn opleidingsniveau, dus zoek ik werk onder mijn niveau. Zit ik niet mee.

Ik dacht zelf aan de thuiszorg (bij bejaarden thuis schoonmaken). Daarvoor zie ik 'doorlopende vacatures, je kunt je altijd aanmelden', 'je kunt per direct aan de slag', en 'geen diploma nodig'.

Prima. Dus heb ik daarnaar gesolliciteerd.

Afgewezen. Ze vinden me te hoog opgeleid (HBO).

Is het strafbaar (of op een andere manier fout) om opleidingen en diploma's UIT je CV te laten? Gewoon, niet noemen?
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ik ben hbo en wo opgeleid. Ik heb drie jaar naar werk gezocht. Voor hbo banen werd ik afgewezen omdat ik te hoog ben opgeleid, voor wo banen omdat ik te weinig werkervaring heb. Ik val dus altijd tussen wal en schip. Ik laat nu dus ook mijn wo opleiding weg van mijn cv. Omdat ik altijd heb gewerkt ernaast is dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mbo, maar voor de rest wel de nodige diploma's die voor een bepaald beroep/functie worden gevraagd. En dan wordt er vermeld: hbo is een harde eis. Ik heb dit al een paar keer mee gemaakt en word hier heel moe van omdat ik over de vakdiploma's wel beschik.

Maar ja, werkgevers kunnen eisen wat ze maar willen in deze tijd. Er is toch keus genoeg uit het aanbod.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven