Werk & Studie alle pijlers

Welke cursus gaan doen?

26-02-2020 15:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een persoonlijk budget van 510 euro over bij mijn werkgever en dat wil ik eigenlijk toch wel opmaken voordat ik eind dit jaar ontslagen wordt. Dus ik zoek nog een opleiding tot dat bedrag. Iets meer mag ook, ik wil maximaal 200 euro bijbetalen.

Maar wat? Volgende maand begin ik met medische administratie, iets in die geest zou handig zijn voor de toekomst. Liefst beginnen in september. Wel klassikaal, omdat ik moeite heb met het leren van theorie en klassikaal is voor mij persoonlijk beter.

Iets met internet o.i.d. vind ik ook leuk.

Iemand een leuk idee? Omgeving Brabant/Zuid-Holland.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
26-02-2020 17:12
Maar je kan nu toch ook zelf al naar werkplein gaan, of iets vergelijkbaars? Je hoeft toch niet te wachten tot dat er een keer een coach voorbij komt. Werkplein weet veel beter welke opleidingen er bij jou in de buurt zijn en waar vraag naar is.
Voor zover kan zien kan je bij Werkplein in mijn woonplaats alleen terecht als je al werkzoekende bent.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 17:09
Misschien ook nog een verdieping doen op de medische terminologie oa te volgen bij AMC. Of iets anders wat je leuk vond in de opleiding verdiepen. Dan wel iets heel anders voor de lol of hobby. Een cursus cocktails maken, moestuin, mozaieken. origamie, schaken, go of bridge.
Medische terminologie is onderdeel van de opleiding waar ik volgende maand mee start. Dat soort cursussen worden helaas niet betaald. Het moet wel gericht zijn op het huidige of toekomstige werk.
Alle reacties Link kopieren
ja er staat ook verdieping dus een training voor gevorderde.

Als je alleen weet wat je niet wil en wat je niet mag dan wordt het natuurlijk niets, vooral niet wanneer je ook niet de diepte in wil voor het vak waar je wel voor leert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 17:23
ja er staat ook verdieping dus een training voor gevorderde.

Als je alleen weet wat je niet wil en wat je niet mag dan wordt het natuurlijk niets, vooral niet wanneer je ook niet de diepte in wil voor het vak waar je wel voor leert.
Daarom open ik dit topic voor ideeën omdat ik niet weet wat precies. Als ik had geweten wat ik wil, dan hoef ik geen advies. En wat ik niet mag is.duidelijk: het moet werkgerelateerd zijn, anders moet ik het zelf betalen. En dat is nou net wat ik nu nog even niet van plan ben.

Excel voor gevorderden kan altijd nog, als ik niks gevonden heb. Ik wil nu graag iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een communicatiecursus? Dat is werkelijk voor elk vakgebied handig. Wel even zoeken naar een die daadwerkelijk iets toevoegt aan je huidige kennis en vaardigheid..
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
26-02-2020 17:30
Misschien een communicatiecursus? Dat is werkelijk voor elk vakgebied handig. Wel even zoeken naar een die daadwerkelijk iets toevoegt aan je huidige kennis en vaardigheid..
Daar heb ik ook al eens aan zitten denken, toen wij vorig jaar iets mochten gaan doen van het afdelingsbudget. Maar toen nooit meer iets gehoord van mijn leidinggevende. Ik ga die nog eens opzoeken, was ook maar 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
Een cursus zakelijke communicatie of telefoneren?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zou je kunnen kijken voor wft zorg als je die nog niet hebt?

Die wordt in juni en oktober nog klassikaal aangeboden door lindenhaege voor 400 euro.
Alle reacties Link kopieren
Even hardop brainstormen:
Timemanagement? Ik heb ooit een cursus van 2dagen gehad en daar veel aan gehad.
https://slimwerken.com/time-management/ ... -locaties/

Iets gericht op project management, agile/scrum/lean ofzo (Al zijn die meestal duurder)?

Ehbo/avances life support?
ICT gerelateerd: Visual basic programmeren, sql, data management systemen?

Hier kan je op prijs selecteren, misschien staat daar tussen?
https://www.sn.nl/opleidingen/?budget=t ... ch-content

Wij mochten ook studieboeken kopen van ons persoonlijk budget, is dat misschien mogelijk?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
26-02-2020 17:38
Misschien zou je kunnen kijken voor wft zorg als je die nog niet hebt?

Die wordt in juni en oktober nog klassikaal aangeboden door lindenhaege voor 400 euro.
Ja zoiets.
Of wft basis, daar heb je ook altijd iets aan. Ook bij bijvoorbeeld zorgverzekeraars.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-02-2020 17:34
Een cursus zakelijke communicatie of telefoneren?
Ook al gedaan
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
26-02-2020 17:38
Misschien zou je kunnen kijken voor wft zorg als je die nog niet hebt?

Die wordt in juni en oktober nog klassikaal aangeboden door lindenhaege voor 400 euro.
Al die jaren ben ik daar onderuit gekomen, En wil eigenlijk juist uit de zorgverzekeringen.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
26-02-2020 18:05
Even hardop brainstormen:
Timemanagement? Ik heb ooit een cursus van 2dagen gehad en daar veel aan gehad.
https://slimwerken.com/time-management/ ... -locaties/

Iets gericht op project management, agile/scrum/lean ofzo (Al zijn die meestal duurder)?

Ehbo/avances life support?
ICT gerelateerd: Visual basic programmeren, sql, data management systemen?

Hier kan je op prijs selecteren, misschien staat daar tussen?
https://www.sn.nl/opleidingen/?budget=t ... ch-content

Wij mochten ook studieboeken kopen van ons persoonlijk budget, is dat misschien mogelijk?
Toevallig zat ik net naar timemanagement te kijken. Agile, scrum en lean werken wij nu al mee, heb ik totaal geen interesse in.
Visual basic, sql e.d. zijn erg duur.

Die link is handig, dank je wel. Nee, studieboeken gaat niet. Wij hebben een heel programma met opleidingen, gaat echt puur om de opleiding. En alleen boeken betekent zelfstudie, niks voor mij.
Ik heb voor je gezocht op social skills trainingen. Die zijn allemaal 700 euro (of heel kinderachtig 695 euro), exclusief BTW voor één dag.

Of een time management cursus van 645 euro. In Eindhoven of Rotterdam.
Een collega van me is daar lyrisch over.
meereffect.nl


Goedkopere cursussen zijn er bij de Volksuniversiteit:
Spreken in het openbaar.
Websites maken in Wordpress.
Alle reacties Link kopieren
Time management heb ik ook gezien voor onder de 500 euro. Maar 645 is ook nog goed te doen.

Websites maken in Wordpress is ook een goed idee. Ik ben gedeeltelijk beheerder van een website die met Wordpress gemaakt is. Leuk om dat uit te breiden.
Daantje1970 schreef:
26-02-2020 20:17
Websites maken in Wordpress is ook een goed idee. Ik ben gedeeltelijk beheerder van een website die met Wordpress gemaakt is. Leuk om dat uit te breiden.
In Rotterdam begint de cursus Wordpress over twee weken, op 12 maart.
https://www.volksuniversiteitrotterdam. ... ess-enfold

Nu heb ik ook zin. :-)
Alle reacties Link kopieren
:-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een verzoek ingediend voor een training WordPress. Dank je wel voor de tip Odense.
Daantje1970 schreef:
27-02-2020 12:02
Ik heb net een verzoek ingediend voor een training WordPress. Dank je wel voor de tip Odense.

Wat leuk om te horen.

Graag gedaan.
Daantje1970 schreef:
27-02-2020 12:02
Ik heb net een verzoek ingediend voor een training WordPress. Dank je wel voor de tip Odense.

Hopelijk wordt je verzoek goedgekeurd.
Als je toch weer op zoek moet naar een andere cursus, dan zou je ook eens kunnen proberen om in contact te komen met mensen die het soort werk doen dat jij straks wil gaan doen. Zij kunnen je bijvoorbeeld vertellen met welke softwarepakketten zij werken, welke medische/juridische/... kennis zij voor hun werk nodig hebben en met wat voor een situaties zij vaak te maken krijgen (bijvoorbeeld boze klanten/patiënten, onderhandelingen met verzekeraars, contractbesprekingen met leveranciers, 'vertalen' van ingewikkelde medische teksten naar voor de patiënt begrijpelijke taal). Aan de hand van die informatie kan je bepalen op welk vlak (bij)scholing het meest waardevol is voor jezelf en/of je toekomstige werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik me aangemeld voor een 1 daagse training Intramed. Dat wordt veel gebruikt in fysiopraktijken e.d. Deze training is maar 270 euro en deze betaal ik zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven