Werk & Studie alle pijlers

Welke opleiding WO/HBO na foute studiekeuze?

19-01-2021 19:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 18 jaar en studeer nu Gezondheidswetenschappen (1e jaar) aan de Universiteit Maastricht. Echter blijkt dit niet de juiste studie te zijn voor mij, ik heb weinig motivatie en zou volgend jaar graag iets anders doen.
In Maastricht werken we met Probleem Gestuurd Onderwijs, ik merk dat dit mij niet ligt en zoek een studie waarbij ze niet met PGO werken.

Mijn interesses liggen bij gezondheid/dieren/biologie/medisch. Diergeneeskunde of Geneeskunde vallen helaas af, aangezien ik geen diepte zie (oogaandoening). Hierdoor kan ik mogelijk niet hechten en/of opereren en dat maakt de uitkomst van de studie voor mij ongewis. Het is dan niet zeker of ik uiteindelijk mijn diploma kan halen.

Eigenlijk zoek ik een universitaire studie, maar HBO is eventueel ook mogelijk.

Welke studies raden jullie mij aan? En welke studie(s) hebben jullie zelf gedaan (ervaringen)?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gesprek met het loopbaanadvies centrum is ook wel een goed plan inderdaad. Studieadviseur heeft me echt niet zo goed geholpen, had het gevoel dat hij wilde dat ik door zou gaan met Gezondheidswetenschappen.

Hbo-v gaat hem niet worden wegens persoonlijke omstandigheden, lijkt me wel mega leuk!
Psychiatrie zou inderdaad wel kunnen, ik ga eens informeren bij Geneeskunde hoe het daar zit met mijn ogen en moeten hechten tijdens de studie.
Ik zou over de grens heen kijken, met name in België is het veel concreter wat een studie precies inhoudt (minder fancy namen, minder verzonnen studies dan hier)

Als PGO echt een probleem is valt UHasselt helaas wel af. En de EUR in Nederland ook, maar dat wist je wrs al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven