Werk & Studie alle pijlers

welke opleiding

23-04-2015 14:48 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 jaar en zit sinds november werkloos thuis. In april 2011 de opleiding pedagogisch medewerker niveau 3 behaald, maar kon toen nergens aan een baan komen dus had ik gelukkig december 2011 een andere baan gevonden. Begonnen als verkoopmedewerker, en de laatste anderhalf jaar gewerkt als assistent manager, ben tijdens het werken zo er ingegroeid, heb er dus geen opleiding voor.

Heb eerlijk gezegd nooit echt geweten wat ik nu wilde qua opleiding, werk. Ik woon op kamers dus moet zelf wel inkomen hebben (gelukkig zijn mijn kosten niet hoog omdat ik eigen ingang heb waardoor ik huurtoeslag ontvang.) Maar toch een opleiding kost geld maar het is wel een investering waard, maar ja wát word het dan. Wat wil ik echt?

Het heeft mij altijd aangetrokken om in een ziekenhuis te werken, verschillend contact met mensen en kinderen te hebben. Maar dan is het nog "wat kan ik" ?? Ben ik er wel slim genoeg voor? (heb kader beroepsgerichte leerweg gedaan, en daarna mbo3) Ze zeggen wel als je echt wil kan je het wel , maar je zal er toch goed genoeg voor in je schoenen moeten staan..

Om mij heen kan ik er met niemand over praten, dus vandaar dat ik het hier probeer.

Zit continue te kijken naar de mogelijkheden van banen in het ziekenhuis, een echte chirurg hoef ik niet te worden dat is me wat hoog, maar de opties daar tussen in zijn nog zo groot..

Weet je wat het is ik ben nu nog zo jong, ik wil graag wat doen met mijn leven, maar de stap tot beslissen en gaan vind ik moeilijk om te maken..
Ik doe alles op de fiets. Maakt mij niet uit hoe ver In een winkel ben ik bijna overal langs geweest om te vragen of er vacatures open waren , ook online gesolliciteerd, inpakwerk tot nu toe nog niet gevonden, en in de keuken in een verzorgingstehuis nog niet aangedacht. Ga daar eens op zoeken, de ideale vacature heb ik niet hoor
Meld je aan als huishoudelijke hulp op MP, hang een briefje op bij de AH, bel bedrijven en bied je aan om schoon te maken.

Het hoeft ook niet persee een vacature te zijn, je kan ook gewoon een mailtje sturen.

Zoals mijn vader zegt ; 'als je niks van je laat horen, weten ze ook niet wie je bent en zullen ze jou nooit vinden'.

Heb het idee dat je je er niet echt 100% voor in zet, ik zou gek worden als ik ruim een half jaar thuis zou zitten!
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
quote:-Prinses-op-de-erwt-110- schreef op 23 april 2015 @ 19:03:

Meld je aan als huishoudelijke hulp op MP, hang een briefje op bij de AH, bel bedrijven en bied je aan om schoon te maken.

Het hoeft ook niet persee een vacature te zijn, je kan ook gewoon een mailtje sturen.

Zoals mijn vader zegt ; 'als je niks van je laat horen, weten ze ook niet wie je bent en zullen ze jou nooit vinden'.

Heb het idee dat je je er niet echt 100% voor in zet, ik zou gek worden als ik ruim een half jaar thuis zou zitten!

Wou het eigenlijk niet vermelden maar ben net een week weer uit de ziektewet, dus vandaar dat ik ook al die tijd heb thuis gezeten. Maar het waren voor psychische klachten en dat word niet altijd serieus genomen vandaar.

Dankjewel voor de tips
Ah, oke.. Sorry. Het kwam op mij over alsof je te lui was om te werken, maar als je in de ziektewet hebt gezeten om psychische klachten, is het logisch natuurlijk! Fijn dat het beter met je gaat.

Probeer de draad weer op te pakken door weer aan het werk te gaan, heb je regelmaat, collega's om je heen, en ben je van huis af.

succes!
Een leven zonder zorgen, dat is pas leven.
Geeft niet wou het eigenlijk niet te persoonlijk maken maar heb het nu toch gedaan maar is op zich niet erg, heb ik toch mijn hart gelucht. Had in ander topic ook al vermeld heb zelf ook aan de antidepressiva gezeten en ben er nu mee gestopt sinds anderhalve week omdat ik alles goed onder controle heb. Ben blij dat ik weer een energievol mens ben! En ik ga er weer voor! Dankjewel!
Knap dat je alles weer op de rit hebt! Veel succes met de keuzes die je gaat maken. Laat je niet door anderen vertellen wat je wel of niet kan! Op jezelf vertrouwen is het belangrijkste. Als je 27 bent als je klaar bent, heb je nog 40 jaar tijd om te werken! Echt niet te oud hoor
Is het niet zo dat je je vóór 1 mei moet aanmelden voor HBO eerste jaar? Even goed checken en dus snel zijn als je dit jaar HBO-V wil starten. Kan ook duaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven