Werk & Studie alle pijlers

Welke visagieopleiding

10-09-2017 16:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil uit interesse een opleiding visagie of mua gaan volgen. Niet direct om er mee aan het werk te gaan, maar echt gewoon omdat ik het interessant vind en graag tips en trucs wil krijgen.
Zie zoveel aanbieders en ook evenveel bedragen die echt enorm uit elkaar lopen.
Wat maakt een aanbieders goed, en waarom is de ene opleiding 2500 en een andere 700.
Iemand ervaring en wil deze delen?
Hoi,

Ik heb geen ervaring met opleidingen maar zit wel met hetzelfde als jou. Ik wil ook graag een visagieopleiding gaan doen alleen moet dat we via thuisstudie met praktijkdagen want alle visagieopleidingen worden niet hier in de buurt gegeven en om elke week een paar keer 2 uur te gaan reizen is ook nogal een kostelijke bezigheid. Ik wil hiermee wel voor mezelf beginnen ofthans naast mijn baan.

Tussen welke opleidingen ben jij aan het vergelijken?

Denk je dat er toekomst in het visagievak zit?

Ik doe het trouwens ook vooral voor mijn interesse voor makeup en technieken en zodat ik mezelf mooi kan opmaken. Maar zoals je zegt de opleidingskosten zijn behoorlijk verschillend en waarom dat is ben ik nog niet achter helaas.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Hoi,

Ik heb geen ervaring met opleidingen maar zit wel met hetzelfde als jou. Ik wil ook graag een visagieopleiding gaan doen alleen moet dat we via thuisstudie met praktijkdagen want alle visagieopleidingen worden niet hier in de buurt gegeven en om elke week een paar keer 2 uur te gaan reizen is ook nogal een kostelijke bezigheid. Ik wil hiermee wel voor mezelf beginnen ofthans naast mijn baan.

Tussen welke opleidingen ben jij aan het vergelijken?

Denk je dat er toekomst in het visagievak zit?

Ik doe het trouwens ook vooral voor mijn interesse voor makeup en technieken en zodat ik mezelf mooi kan opmaken. Maar zoals je zegt de opleidingskosten zijn behoorlijk verschillend en waarom dat is ben ik nog niet achter helaas.
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
De prijzen lopen vooral uiteen door gebruik van producten en materialen. Sommige beweren dat alleen professionele merken voldoen (lees: duur), andere beweren dat je ook prima kunt oefenen met goedkopere producten.
Als jij dit puur voor jezelf wil gaan leren, lijkt me dat laatste prima.
Wil je het echt als baan, dan kun je het beste van meer markten thuis zijn (sowieso haar erbij).
Oh dit ga ik ook eens volgen. Lijkt me ook super interessant om zo'n opleiding te gaan doen, vooral als hobby. Heb me er nog niet echt in verdiept en zit er ook een beetje mee dat ik er niet ver voor wil reizen.
Ik heb al een basisopleiding gedaan via makeup academy in Zoetermeer. Heel veel van geleerd, maar ik wil nog meer leren.
Heb inmiddels zelf een interessante voorraad make-up, de leerpakketten zouden voor mij geen toegevoegde waarde hebben, denk dat ik echt alles al heb.

wellness academy trekt nu mijn aandacht, mede door hun lesgeld, voor €770,- bieden zij een leuke opleiding aan, op papier.
Maar wat maakt bijv nederlandse beauty-school of art of color nu zoveel beter, wat verklaart het prijsverschil van toch wel €1500,-?

wel leuk om te zien dat ik niet de enige ben die met deze vraag zit, vind het erg leuk om elkaar hier een beetje bij te helpen om tot een geode keuze te komen.
Ja ik zat ook te denken aan Welness academy alleen woon in zeeland dus dat is qua reizen weer niet praktisch. Verder heb je hier niet echt opleidingen dus ik zat te denken aan een LOI opleiding maarja heeft dit wel genoeg waarde?
Denk niet dat ik dit soort opleiding snel via LOI zou doen.
Het is namelijk echt iets wat je moet doen, en waarbij de directe feedback erg prettig is. Facecharts ed kun je goed zelf maken, ook bij de opleidingen op locatie heb je dit vaak als huiswerk, maar het zelf zien en het zelf doen is zo fijn met een docent naast je.
Mijn opleiding in Zoetermeer was uiteindelijk een prive training, er waren geen andere cursisten. Als dat wel was geweest had ik veel meer gezichten, kleuren, vormen etc gezien.
Zeeland-Rotterdam, weet niet waar in Zeeland je woont, maar de weekend opleiding zou wellicht te overwegen zijn. is geloof ik 7 dagen in 4 weekenden. misschien dat je bij iemand kunt blijven slapen van zaterdag op zondag?
Als je aan de Belgische grens woont kan je misschien over de grens kijken voor een opleiding. Schijnt goedkoper te zijn.
*Manon* schreef:
13-09-2017 20:28
Als je aan de Belgische grens woont kan je misschien over de grens kijken voor een opleiding. Schijnt goedkoper te zijn.
Ja daar dacht ik ook aan, maar geen idee welke opleidingen daar goed zijn om te doen. Heb jij ervaring met studeren in belgie?
Niet met visagie. Weet wel dat dit gegeven in wordt via avondonderwijs in de centra voor volwassenenonderwijs. Maar hoe goed die opleidingen zijn weet ik niet...
Hier (http://www.qrios.be/opleidingen/mode-en ... ke-up.html) bijvoorbeeld in Maasmechelen (totaal geen idee of dat in je buurt ligt hoor).
anoniem_354623 wijzigde dit bericht op 14-09-2017 19:49
28.38% gewijzigd
Dubbel
*Manon* schreef:
14-09-2017 18:17
Hier (http://www.qrios.be/opleidingen/mode-en ... ke-up.html) bijvoorbeeld in Maasmechelen (totaal geen idee of dat in je buurt ligt hoor).
Dankjewel, ga het eens uitzoeken of dit te doen is qua reizen.
Je kan zoeken op cvo of Syntra. Daar kan je volwassenenonderwijs volgen in gans Vlaanderen. Al zullen ze misschien niet over visagie in het lessenpakket hebben zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven