Werk & Studie alle pijlers

Werk zoeken

15-07-2019 15:58 8 berichten
Hoihoi, ik heb jullie hulp nodig.

Ik ben al een aardig lange tijd op zoek naar een bijbaan voor in het magazijn (ik wil het liefst ergens “achter de schermen” werken). Nu is het zo dat ik wel iets had gevonden, dus ik stuurde een mailtje naar dat bedrijf, alleen na een aantal mailtjes verder werd mij verteld dat hun voorkeur gaat naar iemand die eerder beschikbaar is (aangezien ik 1 aug op vakantie ga met mijn moeder en vlak daarna ook nog met mijn vader, wanneer ik dan pas vlak voordat ik weer naar school moet weer thuis ben). Nu zit ik dus te twijfelen of ik nu nog verder zou gaan zoeken of dat ik dat pas na de vakantie zou gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 16:32
0.00% gewijzigd
.
Ik zou lekker op vakantie gaan als ik jou was en daarna solliciteren. Voor een werkgever is het ook vervelend als een nieuwe werknemer gelijk lang afwezig is, voor je inwerk traject is dit ook niet super handig.
DeMessias schreef:
15-07-2019 16:13
Ik zou lekker op vakantie gaan als ik jou was en daarna solliciteren. Voor een werkgever is het ook vervelend als een nieuwe werknemer gelijk lang afwezig is, voor je inwerk traject is dit ook niet super handig.
Dit. Lekker op vakantie en daarna verder zoeken.
Uit ervaring weet ik dat het beter is dat na de vakantie te doen.
Het bedrijf heeft nu maar weinig tijd meer om jou in te werken, na de vakantie zou het bedrijf je dus "opnieuw" moeten inwerken wat veel tijd kost en onhandig is.

Volgende keer (mocht dit lukken) eerder gaan solliciteren voor een bijbaan/vakantiebaan zodat je al bent voorzien bent van een baan als je dus gelijk kan starten.
Gezien de periode waarin je beschikbaar bent, kan ik me voorstellen dat je voor een werkgever op dit moment niet zo interessant bent om aan te nemen. Ik zou persoonlijk solliciteren op een moment dat je voor langere tijd beschikbaar bent (bijvoorbeeld na je vakantie). Eventueel kun je jezelf ook inschrijven bij een uitzendbureau, die hebben vaak veel tijdelijk werk voor handen. Uiteraard kun je ook zelf bedrijven benaderen, of ken je wellicht iemand die je wat verder kan helpen. Succes met je zoektocht!
Pas na je vakantie is het handigst. Ben zelf ook altijd pas na mijn vakanties gaan zoeken omdat ik niet meteen al afwezig wilde zijn en ik wilde op vakantie ook niet gebeld worden door mogelijke nieuwe werkgevers.
Ik had kwam er inderdaad zelf ook achter dat het handiger is om na de vakantie pas weer verder te kijken. Het duurt natuurlijk ook altijd een tijdje voordat je op sollicitatiegesprek kunt en dat je daadwerkelijk echt kunt beginnen. Alsnog bedankt voor jullie meningen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven