Werk & Studie alle pijlers

Werken als een SPH-er

16-03-2010 12:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello dames!

Momenteel studeer ik SPH, deeltijd en moet ik in tweede jaar, echt gaan werken in het werkveld van een SPH-er.

Nu werk ik nog in kinderdagverblijf maar dat mag dus niet meer vanaf september.

Ik wil graag met kinderen blijven werken en liefst ook ouders helpen opvoeden.

Hebben hier mensen wellicht adviezen, voor mij waar ik kan gaan kijken.

Omgeving Amsterdam? Voor 3 dagen in de week ongeveer.

Ik vind namelijk best moeilijk, omdat je toch best vaak word afgewezen op basis van niet genoeg ervaring.

Zou top zijn als iemand kan helpen

xx Ro
Hoe kan een stagiaire nou te weinig ervaring hebben? Of zoek je betaald werk?
quote:misschicken schreef op 16 maart 2010 @ 12:28:

Hoe kan een stagiaire nou te weinig ervaring hebben? Of zoek je betaald werk?

Het liefst wel maar ik heb ook zoiets, ik investeer in me toekomst dus vind ook niet erg om als stagiaire aan de slag te gaan.

Maar omdat ik in kinderdagverblijf heb gewerkt en niet richting opvoed ondersteuning, heb ik geen ervaring zeggen ze...

Begrijp het wel, is het toch heel erg anders.
En heeft de school geen map met stageplaatsen?

Zat mogelijkheden met SPH lijkt me...verstandelijk gehandicaptenzorg?
alles waar niet echt wordt behandeld. Dus bijvoorbeeld een logeerhuis of als activiteitenbegeleider bij kinderen/gehandicapten. Meestal kom je op die manier een instelling binnen en kun je vandaaruit doorgroeien binnen de instelling. Als ze je eenmaal kennen en je past binnen het team; dan zit je goed!
quote:misschicken schreef op 16 maart 2010 @ 12:34:

En heeft de school geen map met stageplaatsen?

Zat mogelijkheden met SPH lijkt me...verstandelijk gehandicaptenzorg?

School en ik ben daar wel mee eens,wil eerst dat je het zelf probeert.

Maar ik ga wel even een gesprek aan vragen, want zoek wel al een tijdje hahaa....
quote:Star10 schreef op 16 maart 2010 @ 12:34:

alles waar niet echt wordt behandeld. Dus bijvoorbeeld een logeerhuis of als activiteitenbegeleider bij kinderen/gehandicapten. Meestal kom je op die manier een instelling binnen en kun je vandaaruit doorgroeien binnen de instelling. Als ze je eenmaal kennen en je past binnen het team; dan zit je goed!

Is een hele goede ja!

Ga meteen even op internet surfen
quote:

Is een hele goede ja!

Ga meteen even op internet surfenSteek er gewoon even een middagje in. Beetje surfen op internet dan kom je vanzelf verschillende instellingen tegen. Schroom niet om meteen even een mailtje naar P&O te sturen wat ze eventueel voor je kunnen betekenen in jouw vraag.
quote:Star10 schreef op 16 maart 2010 @ 12:41:

[...]

Steek er gewoon even een middagje in. Beetje surfen op internet dan kom je vanzelf verschillende instellingen tegen. Schroom niet om meteen even een mailtje naar P&O te sturen wat ze eventueel voor je kunnen betekenen in jouw vraag.

Zoals ik al aangaf, ben al een tijd mee bezig :D

Ik heb al een hele aantal gemaild, op gegeven moment weet je het ook niet meer hahahaa...

En ik wil zo graag voor en met kinderen blijven werken, heb daar ook meeste ervaring in.

Maar komt goed, ik ga jou tips ook mee nemen.

Heb weer hoop hahaha
quote:Ro1986 schreef op 16 maart 2010 @ 12:48:

[...]

Zoals ik al aangaf, ben al een tijd mee bezig :D

Ik heb al een hele aantal gemaild, op gegeven moment weet je het ook niet meer hahahaa...

En ik wil zo graag voor en met kinderen blijven werken, heb daar ook meeste ervaring in.

Maar komt goed, ik ga jou tips ook mee nemen.

Heb weer hoop hahahaJe kunt toch ook een instelling zoeken waar kinderen wonen? Of inderdaad een logeerhuis....

De opleiding SPH omvat veel meer dan alleen kinderen, het is niet voor niks dat je nu elders moet gaan werken.
quote:misschicken schreef op 16 maart 2010 @ 12:54:

[...]

Je kunt toch ook een instelling zoeken waar kinderen wonen? Of inderdaad een logeerhuis....

De opleiding SPH omvat veel meer dan alleen kinderen, het is niet voor niks dat je nu elders moet gaan werken.

Heb ik ook gedaan ja...

Nou is ook belangrijk, dat je iets doet wat je leuk vind.

En voor mij is met en voor kinderen geweldig en dan ook ouders opvoed ondersteuning bieden.

Omdat ik bij een kinderdagverblijf weg moet is vanwege kinderen, dat is juist omdat het er geen hulpverlening in mijn functie zit...
Residentiele hulpverlening voor kinderen..

Genoeg keuze daarin lijkt me!
quote:MissHappy schreef op 16 maart 2010 @ 13:00:

Residentiele hulpverlening voor kinderen..

Genoeg keuze daarin lijkt me!

Zeker, ben ook aan het kijken...

Bedankt ervoor...
Ik studeer zelf MWD en loop momenteel fulltime stage. Ik weet dus uit ervaring hoe moeilijk het is om een stageplek in deze richting te vinden. Ik denk dat het misschien handig is om niet te veel eisen te hebben dus ook verder kijken dan alleen maar een specifieke doelgroep zoals kinderen. Instellingen als BJAA en de Bascule (in Amsterdam) zijn namelijk populaire stageplekken, waar de sollicitatierondes vaak al begin maart worden gesloten. Dit zeg ik niet op je te demotiveren maar wel iets om rekening mee te houden. Verder kan het handig zijn om eens naar een sociale kaart van een gemeente te kijken. Vaak ontdek je dan instellingen waar jezelf niet snel op komt.
Je kan toch zelf bij allerlei instanties informeren en solliciteren? Dat lijkt me wel gebruikelijk bij het zoeken naar een stageplek, ik kan me van school goed voorstellen dat je eerst zelf moet zoeken. Zo doet mijn zusje dat met dezelfde opleiding ook.

Wil je van ons ideeen waar je zou kunnen solliciteren?

Kijk verder dan alleen het werken met kinderen, des te breder doe je werkervaring op.
quote:keeprunning schreef op 16 maart 2010 @ 13:25:

Je kan toch zelf bij allerlei instanties informeren en solliciteren? Dat lijkt me wel gebruikelijk bij het zoeken naar een stageplek, ik kan me van school goed voorstellen dat je eerst zelf moet zoeken. Zo doet mijn zusje dat met dezelfde opleiding ook.

Wil je van ons ideeen waar je zou kunnen solliciteren?

Kijk verder dan alleen het werken met kinderen, des te breder doe je werkervaring op.

Eerder al aangegeven, ben ik al een tijd bezig.

Ook vind ik het belanrgijk om zelf eerst te zoeken...

Als je al enige tijd bezig bent, weet je het ook niet meer...
quote:oeefo schreef op 16 maart 2010 @ 13:22:

Ik studeer zelf MWD en loop momenteel fulltime stage. Ik weet dus uit ervaring hoe moeilijk het is om een stageplek in deze richting te vinden. Ik denk dat het misschien handig is om niet te veel eisen te hebben dus ook verder kijken dan alleen maar een specifieke doelgroep zoals kinderen. Instellingen als BJAA en de Bascule (in Amsterdam) zijn namelijk populaire stageplekken, waar de sollicitatierondes vaak al begin maart worden gesloten. Dit zeg ik niet op je te demotiveren maar wel iets om rekening mee te houden. Verder kan het handig zijn om eens naar een sociale kaart van een gemeente te kijken. Vaak ontdek je dan instellingen waar jezelf niet snel op komt.

Bedankt!!

Nou ik heb niet echt belachelijke eisen, liefst gewoon richting kinderen en opvoed ondersteuning maar als het laatste niet kan, geen man overboord.

Ik wil gewoon een plek waar ik gedurende studie kan blijven en veel kan leren..

Neen, ik weet het, zijn enorm populair.Moet een plek in september hebben....
Gouden gids en het internet geven voldoende opties.

Je moet wel 'slim googlen' ..... dus niet op: kinderen amsterdam, maar bijvoorbeeld op kernwoorden als: logeerhuis, kinderdagcentrum, speciaal onderwijs etc
quote:sweetcandy schreef op 16 maart 2010 @ 14:54:

Gouden gids en het internet geven voldoende opties.

Je moet wel 'slim googlen' ..... dus niet op: kinderen amsterdam, maar bijvoorbeeld op kernwoorden als: logeerhuis, kinderdagcentrum, speciaal onderwijs etc

Oke bedankt.

Al doe ik dat wel, dat laatste die tip had ik al een keer gekregen..

Maar ik kom er wel, aanhouder wint hahaha
wat is eigenlijk het verschil tussen sph en spw-4?

ik zie werkplekken voorbij komen waar je ook met je spw-4 kan werken. gehandicaptenzorg, kinderdagverblijf, zmlk, boddaertcentrum, medisch kinder dagverblijf ed.

waar zit hem nu het verschil?
SPW 4 is nog steeds MBO niveau (wel op het hoogste niveau) en SPH is HBO
ik werk in het speciaal onderwijs en wij hebben SPH-ers als ondersteuners in en uit de klas.......... Cluster IV scholen bellen dus..........
quote:positivodo schreef op 16 maart 2010 @ 15:57:

ik werk in het speciaal onderwijs en wij hebben SPH-ers als ondersteuners in en uit de klas.......... Cluster IV scholen bellen dus..........Oke super ga ik meteen doen!!!
Is het niet het handigst als je eerst bedenkt met welke doelgroep je het liefst zou willen werken? SPH houdt ook in verslavingszorg, psychiatrie, ouderenzorg...je kan zo veel meer kanten op dan alleen kinderen. Als je echt voor kids wilt gaan is dat helemaal prima natuurlijk, maar je hoeft hier niet voor te kiezen omdat je er al een beetje ervaring in hebt. Mijn ervaring met de opleiding is dat je het meest leert in de praktijk!
Bij instellingen als de Bascule en BJAA zal je toch echt reeds afgestudeerd moeten zijn.

Bij Beter Met Thuis van Spirit hebben ze gastvrouwen, wellicht dat daar een mogelijkheid ligt. Sowieso is Spirit de instelling voor jeugdhulpverlening binnen Amsterdam.

Daarnaast heb je ook de Opvoedpoli, geen idee wat daar de mogelijkheden zouden zijn. Binnen de gehandicaptenzorg zijn wellicht ook wel mogelijkheden. Voor Amsterdam weet ik niet precies wat er allemaal zit, maar je hebt bijvoorbeeld Lijn 5 in de regio.

Dit dus allemaal voor als je echt met kinderen wil blijven werken. Anders worden je mogelijkheden wel breder als je ook richting bijvoorbeeld dak- en thuislozen wil gaan, verslavingszorg enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven