Werk & Studie alle pijlers

Werken als Intercedent

09-01-2010 14:25 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gisteren las ik een vacature in de krant waarin een intercedent gevraagd wordt in mijn woonplaats.

Ik heb al eens eerder open sollicitaties gestuurd naar uitzendbureaus omdat intercedent mij een leuke nieuwe uitdaging lijkt, maar dat werd niets omdat ik niet over een HBO opleiding beschik. In deze vacature werd echter geen HBO gevraagd en een interne scholing aangeboden.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben als intercedent???

Gewoon omdat ik het fijn zou vinden er op die manier wat meer over te horen! Is het inderdaad een uitdagende functie met doorgroeimogelijkheden (iets dat ik in mijn huidige baan mis) en is het een beetje te handelen qua planning? Werken jullie allemaal fulltime of is parttime ook mogelijk? (Ik wil wel fulltime starten maar als er kindjes mogen komen wil ik wel graag minder gaan werken..) En, ook niet geheel onbelangrijk, wat verdienen jullie? Ik werk nu 36 uur verdeeld over 4 dagen, en verdien ongeveer 2000 bruto waarvan ik iets meer dan 1400 overhoud netto. Zou het natuurlijk jammer vinden, om 40 uur te gaan werken en er minder aan over te houden! Maar aan de andere kant, een nieuwe uitdaging, doorgroeimogelijkheden... dat trekt dan weer wel en die heb ik nu niet!

Ben benieuwd!
Volgens mij zijn HBO diploma en rijbewijs B altijd een eis.
quote:Flashy schreef op 09 januari 2010 @ 14:26:

Volgens mij zijn HBO diploma en rijbewijs B altijd een eis.Rijbewijs stond inderdaad in de vacature, maar dat is geen probleem en zoals ik al zei werd er MBO niveau gevraagd en een interne opleiding aangeboden.
Wat trekt je precies zo aan in de baan?

Ik ken weinig mensen die het voor echt lange tijd doen trouwens.

Het verdient slecht (was toen iets van 1850 bruto voor 40 uur), maar ik had toen idd het idee dat ik wilde doorgroeien naar manager . Dit heb ik dus nooit meer gedaan.
Oh ja, HBO is bij de meesten wel een eis, maar niet bij allemaal.

Waar solliciteer je?
nog een topic hierover. Ik zie dat ik mijn mening hier wat genuanceerder heb gegeven :-)
Mijn ervaringen heb ik ook gegeven in het topic wat josephine bedoelt.

Inmiddels werk ik niet meer als intercedent, maar heb er echt veel geleerd en het als een leuke baan ervaren.
anoniem_8170 wijzigde dit bericht op 09-01-2010 15:00
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Ik dacht het ook ooit leuk te vinden, om dezelfde redenen als jij: uitdagend, afwisselend en doorgroeimogelijkheden. De realiteit (tenminste, de mijne): stressig, elke dag hetzelfde en pas doorgroeimogelijkheden als je er jaaaaaaren werkt (ookal heb je capaciteiten). Bovendien verdiende het erg slecht. En: je moet tegen het cultuurtje kunnen. Er werken veel te veel vrouwen, wat de sfeer niet bevordert, en al dat commerciele gezeur, daar werd ik ook niet echt gelukkig van. Geen uitbetaling van overuren, moeilijk doen over een middagje vrijnemen, want "o, o, o, het is zo druk" en veel geroddel onderling. Nee, voor mij nooit meer!

Overigens klopt het wat Josephine zegt: de meesten doen het werk maar heel kort. Daardoor is het verloop op de afdelingen heel groot. Vond ik ook een nadeel, bijna elke maand een collega die ermee ophield en vervolgens weer nieuwe collega's in moeten werken.

(sorry, heb er echt geen goed woord voor over )
quote:dribbel4 schreef op 09 januari 2010 @ 14:29:

[...]

Rijbewijs stond inderdaad in de vacature, maar dat is geen probleem en zoals ik al zei werd er MBO niveau gevraagd en een interne opleiding aangeboden.Ah oke, ik zie ze altijd met die 2 als eis en aan beide voldoe ik nog niet
Je hoeft inderdaad niet altijd HBO te hebben, maar bij de meeste uitzendbureaus moet je wel een zware test doen om binnen te komen. Je moet ook over goede commerciële skills beschikken.

Fulltime beginnen is wel een eis bij alle uitzendbureaus die ik ken, soms kun je daarna minder gaan werken. Ik ken zelfs iemand die het werk voor 20 uur per week doet.

Doorgroeien is alleen mogelijk als je de wens hebt om vestigingsmanager te worden, maar niet iedereen kan natuurlijk manager worden, dus ik zou er niet heel veel van verwachten. Toch vond ik het werk erg leuk om te doen, om eerlijk te zijn het leukste werk wat ik tot nu toe gedaan heb (helaas maar een jaartje, dus ik kan niet over een langere termijn oordelen). Lekker hectisch, contact met kandidaten én klanten, vacatures schrijven etc. Alleen het echt commerciële werk zoals koud bedrijven bellen om klanten te werven, vond ik vreselijk.

En qua salaris: het is zeker geen vetpot, maar geen idee meer wat ik toen verdiende.
josephine, bedankt voor je reactie en de link naar het andere topic.quote:josephine69 schreef op 09 januari 2010 @ 14:34:

Wat trekt je precies zo aan in de baan?

Vooral de afwisseling, contact met klanten, werkzoekenden, maar daarnaast ook een stuk administratief.

De vacature die ik gezien heb is bij Attract.

De anderen ook bedankt voor jullie reactie.

Twijfel nog wel ik ga solliciteren. Het lijkt me nog steeds erg leuk, maar jammer dat het minder verdiend dan nu,wel raar eigenlijk want meestal is het HBO niveau en er wordt toch ook wel aardig wat van je verwacht! En lees toch veel reacties dat het voor veel mensen een tijdelijke baan is.

De meesten van jullie zijn inmiddels wat anders gaan doen, ook al zeggen sommigen het wel naar hun zin gehad te hebben. Wat was de reden dat jullie weggingen?

.
Ik werkte er als vervangster van een zieke medewerker. Na een tijd kon ik in vaste dienst komen, maar helaas alleen als ik fulltime wilde werken (wilde ik niet met een kind).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven