Werk & Studie alle pijlers

Werken in engeland

05-12-2009 23:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring in gewoon de boel hier opdoeken, inboedel verkopen, huis opzeggen en baan zoeken in engalnd.. en eh.. ja en dan??

Hoe pak je zo'n stap eigenlijk aan?

Via welke wegen vind je een baan en een plek om te wonen, en hoe zit het met belastingen enzo?

Alvast bedankt voor de tips.
..popcorn?
Ik studeer hier in Engeland (niet London) en heb toch wel moeite met een bijbaan vinden . Hier in het stadscentrum zijn winkels verdwenen (onder andere Woolsworth) en hebben ze geen interesse in meer personeel (bovendien wonen er hier 50,000+ studenten in de stad). Aan het einde van dit schooljaar moet ik wat kunnen vinden, omdat ik dan het eerste jaar informatica heb afgerond.

Ik zou echt eerst een baan zoeken voordat ik alles in Nederland opzeg!
Je kunt op internet wel al solliciteren en kijken of je een reactie krijgt. Als je geen reacties krijgt, weet je dat het moeilijk gaat worden.

Kijk eens op www.gumtree.com
quote:sue2 schreef op 08 december 2009 @ 12:54:

Je betaalt inkomensafhankelijke belasting (tot £34,000 22%, daarboven 40%).

Deze nog even nagekeken, want het leek me wat laag.. De bedragen zijn verhoogd dit jaar en je mag er een belastingvrije voet van ruim 6000 per jaar bijtellen. Je betaalt alleen 40% over het deel van je inkomen dat boven de 43,875 pond per jaar is.

(Is leuk voor de hogere middeninkomens, maar het helpt dus wel in het creeeren van een ongelijke maatschappij, wachtlijsten in de gezondheidszorg etc..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven