Werk & Studie alle pijlers

Werken met kerst, waar zijn mensen nodig?

29-10-2009 09:45 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vier toch geen kerst, en het bedrijf waar ik normaal werk is natuurlijk gesloten die dagen. Lijkt me dat er in de horeca best extra mensen nodig zullen zijn, en ik zou graag wat extra werken. Maar ik heb de sites van de grote uitzendbureaus al bekeken en zie nergens vacatures.

Ben ik te vroeg?

Ligt de horeca op z'n gat door de crisis?

Zou het zin hebben om gewoon maar een uitzendbureau binnen te lopen en me in te schrijven daar? Alleen voor die dagen dus, want verder heb ik een prima baan.

Heeft hier misschien iemand een tip waar nog personeel gezocht wordt? Hele Randstad is voor mij bereikbaar, ik heb zowel ervaring achter de bar als in de bediening en vindt afwassen of keukenhulp ook prima (maar bedienen/bar heeft mijn voorkeur), ben eind 20 en zie er representatief uit.

Dit is misschien een beetje een schot hagel, maar hee je weet maar nooit hoe je iets vindt!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Spike..

http://www.luba.nl/vacatu ... rdiensten-met-kerst-.html
Gewoon bellen naar de uitzendburo's. Dan weten ze in ieder geval dat je beschikbaar bent.

Ik weet dat we in de zorg zorgen dat er "eigen" personeel werkt tijdens de feestdagen, en dat er niet snel voor een uitzendkracht gekozen wordt.
Ja hoor zat werk in de zorg met de feestdagen. Kerst, oud&nieuw, nieuwjaarsdag, de zorg gaat 24updg door.
Vorig jaar heb ik mij aangeboden om als vrijwilleger bij instanties te gaan koken. Ik wilde graag voor daklozen gaan koken. Nou dat ging niet als ik had gedacht. Ik dacht dat er altijd veel vraag was naar vrijwillegers maar ze hadden mij niet nodig met de kerst. (ik had me ook al heel lang van te voren opgegeven).

Dus dit jaar ga ik het niet nog een keer proberen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Als student werkte ik bij 'n v.d. Valk en werkte dan ook af en toe tijdens de feestdagen. Lijkt me wel dat je dan ook nu al daar moet gaan werken en niet alleen maar tijdens de kerst, want de studenten die er al werken krijgen natuurlijk voorrang.
Wat ook leuk is maar dat is volgens mij vrijwillig is mee lopen/helpen in de gaarkeuken van bv het leger des heils.

Ik ben zelf niet gelovig maar heb echt een top avonden gehad.
quote:Stoeptegel schreef op 29 oktober 2009 @ 09:49:

Ja hoor zat werk in de zorg met de feestdagen. Kerst, oud&nieuw, nieuwjaarsdag, de zorg gaat 24updg door.Jazeker, maar wel met eigen personeel.
Is zo misschicken, het is handiger als ze nu al als inval zou kunnen starten.
In de horeca is het veel te lastig om iemand voor twee dagen even in te werken. Juist als het zo hectisch is, loop je als 'nieuwe' alleen maar in de weg.

Meestal worden met dat soort dagen gewoon alle werknemers die het bedrijf heeft ingezet.
quote:zusenzo schreef op 29 oktober 2009 @ 09:53:

Wat ook leuk is maar dat is volgens mij vrijwillig is mee lopen/helpen in de gaarkeuken van bv het leger des heils.

Ik ben zelf niet gelovig maar heb echt een top avonden gehad.Heb ik mijn hulp vorig jaar ook gratis aangeboden maar gingen ze ook niet op in.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ha, nou ik zie in ieder geval een vacature, thnx KK!

Ik heb al mailtjes gestuurd naar horeca-uitzendbureaus, hoop er iets van te horen. Ik snap dat eigen personeel voor gaat en zorg gaat niet lukken want daarin heb ik nauwelijks ervaring.

Maar horeca-ervaring heb ik wel, ik hoopte eigenlijk misschien bediening voor een groot evenement ofzo. Sassenheim is te doen, ik ga gewoon vast solliciteren.

Vrijwilligerswerk is heel nobel, maar ik doe al 3 uur vrijwilligerswerk per week en ik heb nu gewoon geld nodig!
quote:mylenevalerie schreef op 29 oktober 2009 @ 09:58:

[...]

Heb ik mijn hulp vorig jaar ook gratis aangeboden maar gingen ze ook niet op in. Dat komt omdat er met Kerst(en rond Kerst) andere plekken dan het leger des heils zijn voor daklozen om te eten en mee te vieren. Omdat we dan met zijn allen wat goed willen doen.
quote:Spijker schreef op 29 oktober 2009 @ 10:04:

Vrijwilligerswerk is heel nobel, maar ik doe al 3 uur vrijwilligerswerk per week en ik heb nu gewoon geld nodig! Zeker voor een vliegticket
quote:Spijker schreef op 29 oktober 2009 @ 10:04:

Vrijwilligerswerk is heel nobel, maar ik doe al 3 uur vrijwilligerswerk per week en ik heb nu gewoon geld nodig! Bied je in je familie/vrienden/kennissenkring aan als taxi zodat je mensen naar hun restaurants en naar huis rijdt (onder de prijs van officiele taxi's) zodat zij lekker onbezorgd kunnen drinken.
Ja stom is dat het Mylenevalerie. Ik wilde jaren geleden vrijwilligerswerk gaan doen bij het asiel, maar omdat ik geen regelmatige werktijden had en dus 3 weken van te voren kon zeggen wanneer ik er kon zijn, wilden ze me niet. Vond ik zo stom.
Cum non tum age
Heb je een groot theater in de buurt? Of een concertgebouw? De meeste theaters werken wel met oproepkrachten met dit soort dagen, is dat iets voor je? (Gewoon rechtstreeks benaderen.)
quote:kathykatinka schreef op 29 oktober 2009 @ 10:11:

[...]

Zeker voor een vliegticket

Je weet maar nooit

Taxi bij vrienden/familie? Ze zien me aankomen, dat gaat bij ons nog altijd met gesloten portemonnee hoor, ik zou nooit geld willen verdienen bij familie! Bovendien zit de gehele familie zo ongeveer in het buitenland en de rest viert het niet, anders zou ik het ook wel vieren he

Theaters en concertgebouwen check, had ik nog niet bedacht. Bedankt voor de tips!

Voor wie overigens op zoek ik naar vrijwilligerswerk kan ik de vrijwilligerscentrale aanraden. http://www.vrijwilligerscentrale.nl/

Ik doe al jaren vrijwilligerswerk (oeps, letterlijk al 11 jaar!) allerlei soorten dingen. Met dieren, met theater, met kinderen, met horeca/bedienen/koken (voor de ramadan ofzo) allemaal hartstikke leuk. Soms moet je het een beetje inplannen, soms is het heel los. Soms doe ik iets een jaar, soms jaren, soms een avondje. Vrijwilligerswerk is echt leuk! (maar nu voor mij dus even niet zo nodig)
Leger des heils, soep uitdelen. Is echt gezellig en dankbaar met de kerst.......... maar een extraatje verdien je er niet mee.

edit: mosterdsoep misschien
quote:noa schreef op 29 oktober 2009 @ 10:13:

Ja stom is dat het Mylenevalerie. Ik wilde jaren geleden vrijwilligerswerk gaan doen bij het asiel, maar omdat ik geen regelmatige werktijden had en dus 3 weken van te voren kon zeggen wanneer ik er kon zijn, wilden ze me niet. Vond ik zo stom.sjesus! jouw nieuwe avatar is de avatar van iemand op 'n ander forum die deze maand is overleden! schrok me wild!
Elninjoo, ik dacht in het kader van Halloween verander ik mn avatar.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 29 oktober 2009 @ 11:19:

Elninjoo, ik dacht in het kader van Halloween verander ik mn avatar.ja, snap ik en laat 'm gerust staan, het past wel bij halloween: een reincarnatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven