Werk & Studie alle pijlers

Whatsapp groep op het werk

28-09-2017 10:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ,
Ik zit met een probleem met mijn teamleader. Ik twijfel alleen of ik overdrijf en me gewoon moet aanpassen of is dit niet overdreven. Het zit namelijk zo bij ons hebben we een whatsapp groep onder de collega's waar we normaal enkel belangerijke info bespreken zoals ziekte , overwerken, of wanneer er een vergadering is enz. Maar laatste tijd stuurt mijn tealeader mij voor de kleinste dingen via whatsapp. Ben in iets vergeten wegzetten, heb in een taak niet afgekregen (ik krijg vrij veel taken om de zaak proper te houden , doc opsturen , ik moet klanten ontvangen en ook zo sociaal mogelijk met hen zijn,, zijn er problemen bij klanten moet ik ook een hele boel mails sturen) op drukke dagen ontglipt me af en toe iets. Ik sta ook alleen in de zaak. Als je mijn werk bekijkt is 99.9% altijd gedaan ik ben nogal perfectionistisch.😛
ik vind het niet erg dat ze me op mijn fouten wijst in tegendeel dat is haar recht en plicht. Het is gewoon ik werk tot half 11 's avonds en krijg soms berichten van haar om 8 uur 's morgens of vroeger om dan te zeggen dat ik een flesje water ofzo ben vergeten wegzetten. het ding is als je tot 22.30 werkt slaap je niet om 23u. Ik kom om 11u thuis ontspan even dus ja ik val vrij laat in slaap. Vanaf de seconde dat ik mijn gsm aanzet heb ik berichtjes van haar. Het verpest mijn dag om zo op te staan. Zoals deze morgen stuurde ze me ook maar ik ben vrij vandaag en had gisteren een late shift ik wil gewoon niet altijd en overal stress om het werk. En het geeft stress het is iedere keer commentaar. Overdrijf ik of heb ik een punt. Please help 😭
Je kan haar dempen in WhatsApp. Dan krijg je geen melding van die berichtjes.
meldingen uitzetten en alleen lezen wanneer jij dat wilt?
Heb je een werktelefoon?
Zo niet, dan zou ik aangeven dat als ze je buiten werktijd wilt bereiken dat je dan een werktelefoon wilt.
Realiseer je vooral dat niet elk berichtje onmiddellijk reactie van jou vereist, dat scheelde bij mij iig een boel stress (niet werkgerelateerd maar de emotie was denk ik wel vergelijkbaar).

Als je grovere middelen wil gebruiken: een tweede telefoon nemen, die ene enkel voor je werk gebruiken en alleen op bepaalde uren van de dag opzetten.
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 28-09-2017 10:27
11.04% gewijzigd
Ik vind het bizar dat je dat soort opmerkingen over de app krijgt. Zo ben je ook thuis met je werk bezig, ook al demp je de melding je ziet het dan tóch.

Ik zou aangeven dat je dit soort meldingen (als het idd om die kleine, onbelangrijke dingen gaat) via de mail wilt ontvangen.
Ik zou een werktelefoon vragen voor groepsapps van werk en die na werktijd uitzetten. Krijg je dit niet? Dan de groepsapp lekker verwijderen. De eerste beste baas die mij verplicht buiten werktijd in een groepsapp te zitten kan de pot op.
Ik lees whatsapp berichtjes wanneer ik wil. Soms dagen niet, soms kijk ik een paar keer per dag of er een nieuw berichtje is. Hoezo zou je first thing in the morning je Whatsapp berichtjes lezen?
Misschien is je leidinggevende te laf om het je recht in je gezicht te zeggen en stuurt ze haar commentaar via de app.
Geef aan dat je open staat voor feedback, mits positief, en dat je deze graag persoonlijk wilt ontvangen i.p.v. via de app.
Lieverd, spreek af: telefoon staat uit wanneer jij niet werkt. Dus van starttijd tot eindtijd werkdag staat deze aan en andere momenten ben jij niet via die werktelefoon bereikbaar.
Of betreft het hier je privé telefoon? In dat geval toch ook duidelijke afspraken maken, bijvoorbeeld communicatie via email die door jou te openen is op werkdagen tijdens werktijden. En bij noodgevallen buiten die dagen en tijden om, echter let wel....noodsituaties!

Groepsapps zijn in mijn ogen nooit handig of verstandig. En werk gerelateerd schieten ze al snel hun doel voorbij en vervallen tot ware gedrochten.

Dus.........ik vind jou geen aansteller. Ik vind dat je gelijk hebt. Begrijp echter ook dat je het moeilijk vind om een modus te vinden om hiermee om te gaan.
Stuurt ze dat commentaar op jou via de groepsapp? Dat is niet bepaald professioneel...

Sowieso meldingen uitzetten voor de appjes van je werk, en pas lezen als jij er zin in hebt.
whatsapp dempen, of alleen deze groep dempen

daarnaast LOSLATEN, niemand is perfect, ook jij niet. waarom laat jij je dag verpesten omdat je een flesje water hebt weggezet?

misschien eens in de groep gooien welke berichten er via de whatsapp gedaan kunnen worden en wat je beter 1 op 1 kan afhandelen (bellen, mailen of in een gesprek)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Thanks voor de reacties. Ik werk nog niet zolang ben net afgestudeert en vind het daarom soms moeilijk om grenzen te stellen. Wetende hoe ver je kan en mag gaan maar jullie reacties hebben dingen wel duidelijk gemaakt. Voel me al veel beter
_Marana_ schreef:
28-09-2017 10:44
Stuurt ze dat commentaar op jou via de groepsapp? Dat is niet bepaald professioneel...
Als dat zo is, is het ronduit belachelijk.
Of face to face of via mail en dan wèl WERKmail.
Ik kan me voorstellen als je dagen zo beginnen dat dat je stemming beïnvloedt/je ochtend verknalt.
If accidentally read, induce vomiting.
Ik denk eigenlijk dat je leidinggevende denkt 'oh dat moet ik Izzyjoseph vertellen, weet je wat ik app het direct ff, anders vergeet ik het te melden'. Zonder te verwachten dat je direct reageert. Maar dat weet je pas zeker als je vraagt waarom ze je dat zo appt.
Ik zou het gewoon even aankaarten. Waarschijnlijk is zij zich van geen kwaad bewust.
Toevoeging: helemaal als het superbelangrijke dingen zijn zoals een flesje niet hebben weggezet.
Zit hier achter de laptop al met mijn ogen te rollen dat het jou gebeurt, wil niet weten hoe ik zou reageren tegen de verzender. (will not be nice)
Kan me serieus niet voorstellen dat men je daarop voor je nieuwe dienst gaat berichten.
If accidentally read, induce vomiting.
_Marana_ schreef:
28-09-2017 11:19
Ik denk eigenlijk dat je leidinggevende denkt 'oh dat moet ik Izzyjoseph vertellen, weet je wat ik app het direct ff, anders vergeet ik het te melden'. Zonder te verwachten dat je direct reageert. Maar dat weet je pas zeker als je vraagt waarom ze je dat zo appt.

Als het iets is wat je kan vergeten, is het niet belangrijk genoeg om iemand op aan te spreken.
Dat is voor mij heel makkelijk: Whatsapp is privé en doe ik alleen met familie en vrienden. Wat betreft werk, sport, school en vrijwilligerswerk mag je me ter plekke aanspreken of bellen. Als dat niet uitkomt of je dat te eng vindt, mag je me mailen. Dat zijn de opties. Ik ga mijn schaarse vrije tijd niet besteden aan hele conversaties via whatsapp. Bovendien treedt er nogal vaak ruis op via whatsapp is mijn ervaring. En de directheid van het medium maakt dat ik het alleen voor familie en vrienden wil gebruiken.
Maar dan leest iedereen in die groep dus mee, als ik het goed begrijp? Ik zou er als collega ook niet blij van worden dat ik moet meelezen met zulke onbenullige zaken.

En daarnaast zou ik mijn leidinggevende vertellen wat je in je OP schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven