Werk & Studie alle pijlers

Wie is er écht tevreden/gelukkig met zijn/haar baan?

15-06-2009 19:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren ben ik niet helemaal happy met mijn werk, verkeerde keuze. Ben nu bezig met een loopbaanadviestraject. Maar ik heb nog niet echt een richting, koudwatervrees, is wat ik denk wat ik wil wel echt leuk. Wel ben ik erachter dat ik 'iets met mensen' moet gaan doen.

Waar ik benieuwd naar ben: succesverhalen! Wie is er nu echt gelukkig en blij met haar baan?

Wat voor werk doe je en hoe lang al? Hoe ben je er toe gekomen om dit werk te doen, ben je erin gerold of heb je gericht gesolliciteerd? Ben je ook tevreden met je salaris?

Ik hoop op veel positieve verhalen!
Ik!

Voordat ik stopte met werken vanwege de kinderen heb ik 12,5 jaar gewerkt in de verstandelijk gehandicapten zorg.

Nu ben ik sinds ruim een half jaar terug. (bijna 10 jaar weg geweest) En ik ben er enorm blij mee.

Ik heb gericht gesolliciteerd na eerst een poosje op verkenning geweest te zijn via een uitzendburo.

En nu werk ik op een leuke groep.

Salaris is prima. Het enige wat minder is is dat ik dagelijks 60 km rij, en regelmatig in de file sta of enorm om moet om de file te ontwijken.
Ik ben leraar en vind het op zich fantastisch werk. Ik zou alleen wel een wat hoger salaris willen.
Misschicken, dank voor je reactie, wat leuk klinkt dat allemaal. Heb je wisseldiensten? Of werk je voornamelijk overdag? Hoe oud zijn je kinderen (ivm combinatie werk/privé).

Ik heb in een ver verleden ooit eens gesolliciteerd in de gehandicaptenzorg. Ze waren toen erg sceptisch omdat ik administratief medewerkster was en wat moest ik dan in de gehandicaptenzorg. Uiteindelijk niks geworden. Ik heb het afgelopen jaar 2x geholpen als vrijwilliger (Madd en een ander evenement) voor verstandelijk gehandicapten. Ergens blijft het me wel trekken.

Balen van die files, openbaar vervoer zal geen alternatief kunnen zijn neem ik aan.
Zamirah, waar geef je les? Middelbaar onderwijs of primair onderwijs?

Zelf heb ik een lerarenopleiding gedaan (2e graads), 12 jaar geleden afgestudeerd, maar afgeknapt tijdens mijn stage en nu werk ik in de automatisering.
Ik ben ook heel gelukkig met mijn werk! Studie gedaan die ik graag wilde, toen als verpleegkundige op een "gewone" afdeling in het ziekenhuis en inmiddels alweer een paar jaar op een high care verloskunde afdeling in een academisch ziekenhuis. Salaris in de zorg vind ik vergeleken anders HBO studies wat aan de lage kant.
Ik heb een commerciele opleiding gevolgd en kantoorbanen gehad. Jaren geleden kon ik een baan krijgen waar ik altijd al van droomde. Helaas bleek de praktijk wat minder leuk. In mijn proeftijd heb ik mijn 'droombaan' opgezegd. In die tijd dat ik werkloos was werd me duidelijk dat ik eigenlijk helemaal niets commercieels meer wilde. Ik heb toen gesolliciteerd als flexwerker in de gehandicaptenzorg. Na anderhalf jaar kreeg ik een vast contract en nu jaren later doe ik nog steeds dit werk met heel veel plezier. Ik heb de gelegenheid gehad om een gerichte opleiding te volgen en werk alleen overdag. Voor mij ideaal als alleenstaande moeder.
Ik ben ook heel gelukkig met mijn baan. Heb mijn vaste contract opgezegd een tijdje geleden en werk nu met inburgeraars. Heel afwisselend en uitdagend. Vond het wel een beetje eng de stap te zetten want had toen veel betere randvoorwaarden en salaris maar kan mezelf nu weer recht aankijken en dat is me (zeker achteraf) toch wel alles waard!
quote:wiekje schreef op 15 juni 2009 @ 19:55:

Misschicken, dank voor je reactie, wat leuk klinkt dat allemaal. Heb je wisseldiensten? Of werk je voornamelijk overdag? Hoe oud zijn je kinderen (ivm combinatie werk/privé).

Ik heb in een ver verleden ooit eens gesolliciteerd in de gehandicaptenzorg. Ze waren toen erg sceptisch omdat ik administratief medewerkster was en wat moest ik dan in de gehandicaptenzorg. Uiteindelijk niks geworden. Ik heb het afgelopen jaar 2x geholpen als vrijwilliger (Madd en een ander evenement) voor verstandelijk gehandicapten. Ergens blijft het me wel trekken.

Balen van die files, openbaar vervoer zal geen alternatief kunnen zijn neem ik aan.

Openbaar vervoer is een nog grotere hel. Vroeger was het echt rustiger op de weg, toen stond ik nooit in de file op hetzelfde traject.

Ik werk onregelmatige diensten, vroege en late. De kinderen zijn nu 14 en 12.

Als je wilt werken in de zorg is het handig om een opleiding te volgen in die richting, dan maak je meer kans als je gaat solliciteren.
Voorgezet onderwijs.
Ik ben ook lerares en vind mijn baan geweldig. Ik geef Engels in het VO. Al tijdens mijn studie had ik wat uurtjes als bijbaantje. Al met al werk ik 7 jaar in het onderwijs, 5 jaar geleden ben ik afgestudeerd. Ik vind mijn werk leuk omdat het afwisselend is. Eerst werkte ik in de onderbouw, nu voornamelijk in de bovenbouw. Volgend jaar ongeveer 50/50.

Ik werk op een heel leuke school met geweldige collega's.

Ik denk wel dat je iets moet kiezen dat je leuk lijkt voor nu en de komende 10 of 15 jaar. Of je iets kan kiezen voor de komende 30 jaar weet ik namelijk niet. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik iets anders ga doen maar het zou natuurlijk wel kunnen.

Heb je wel een onderwijsbevoegdheid? Welk vak kan je geven? Er is een grote vraag naar docenten op dit moment. Waarom zoek je niet een school waar je wat uren kan krijgen en waar ze een goede begeleiding hebben? Je hebt die opleiding toen toch niet voor niets gekozen? Ik weet uit ervaring dat een school waar de begeleiding slecht is, waar het stroef loopt tussen en met collega's en waar de sfeer slecht is echt killing is voor je werkplezier en je zelfvertrouwen.
van de zes mensen die reageren zitten er zes in de zorg of het onderwijs. Allemaal de sociale kant op en allemaal tevreden. Hoewel het vast niet representatief is vind ik het wel leuk om te zien!
Ja leuk om te lezen al die reacties! Ik heb aardrijkskunde gedaan. Werd als Lio voor de leeuwen gegooid en mocht het lekker zelf uitzoeken, moeilijke school en ik vond het echt een verzameling eenlingen in de lerarenkamer. Aangeven dat je ordeproblemen had stond gelijk aan zeuren 'zit je weer te klagen' is me wel eens gezegd. Ik ondervond toen geen steun van mijn collega's.

Later heb ik cursussen kantoorautomatisering gegeven (bedrijfscursussen). Vond ik wel erg leuk, maar bedrijf opgeheven (markt was verzadigd). Ben wat huiverig om weer het onderwijs in te stappen, maar ik hou de optie wel open .
Na mijn Lio kwam ik ergens te werken waar de steun ook ver te zoeken was. Veel kliekjes en toegeven dat het bij iedereen wel eens moeilijk ging was er bijna niet bij. Veel onderhuidse spanningen. Directeur die straffen terugdraaide etc. Ik kon er absoluut niet aarden en mijn contract werd niet verlengd. Ik heb zelfs in die periode nog een week thuis gezeten en een maand of 2 daarna maar 50% gewerkt. Ik voelde me zo'n mislukkeling. Dacht dat ik beter rookworst kon gaan verkopen bij de Hema.... Maar ja, toch een nieuwe baan gezocht en hier is het geweldig! Ik was weer helemaal mezelf en kreeg alle kans om fouten te maken en hier zelf een oplossing voor te zoeken. Bij de eerste baan bleek ik nummer 6 te zijn in 2 of 3 jaar tijd. Sommigen hielden het maar twee weken uit. Een studiegenootje is helemaal afgeknapt op het onderwijs toen ze daar haar derde-jaars stage had gedaan. Ze heeft haar onderwijsbevoegdheid ook niet gehaald. Zo zonde want ze had echt talent voor het vak.

Na mij zijn er trouwens twee vrouwen op die uren gekomen en daarna drie mensen waarvan weer 1 studiegenoot van mij die er ook helemaal afgeknapt is. 1 school kan zo veel kapot maken! En dat terwijl het lesgeven heel leuk en dankbaar werk is. Het geeft me elke dag veel voldoening. Ik hoop dat je het nog een kans wil geven, je opleiding heb je al dus je kan de gok wagen toch?
Grappig, nog iemand die met inburgeraars werkt. Ik werk ook met inburgeraars en met studenten nederlands als tweede taal.

Heel leuk werk, heb een beetje mijn eigen toko, leuke collega's, veel omgang met mensen en ideale werktijden. Alleen het salaris is niet om over naar huis te schrijven en het is op uitzendbasis.

Ben er ingerold, uitzendbureau kwam ermee en het leek me heel leuk, ik werk er nu bijna een jaar.

Voorheen customer support bij verschillende telecombedrijven en office manager geweest. Office manager vond ik ook heel leuk, lekker afwisselend en in een klein bedrijf mag je alles zelf regelen, maar dat is wat minder makkelijk parttime uit te voeren (wel weer een beter salaris).
Ik vind mijn werk ook erg leuk. Ben communicatieadviseur bij een reintegratiebedrijf. Het is enorm afwisselend, en de sfeer is goed.

Ik werk er pas 3 maanden en heb me in die tijd echt nog geen 5 minuten verveeld, en ook nog nauwelijks op mijn horloge gekeken van: mag ik al naar huis. In een vorig leven had ik dat wel vaak bij mijn werk.

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over het onderwijs. Ik vind het altijd zo jammer om te lezen dat veel mensen daar na verloop van tijd op afknappen. Dan zit er toch iets goed fout, denk ik dan altijd (in het onderwijssysteem bedoel ik).
Leukleukleuk, jullie enthousiaste verhalen, en allemaal banen waarvan ik denk 'dat is ook leuk werk' . En inderdaad, allemaal aan de 'sociale' kant.

De deur naar het onderwijs staat weer op een kier Kaetje, na de herfstvakantie ga ik bij mijn schoonzus een paar lessen meekijken, zij begint in augustus aan een nieuwe baan in het praktijkonderwijs. En praktijkonderwijs trekt me eigenlijk ook wel.

Ik herken overigens heel erg wat je schrijft over je eerste baan. Ik voelde me ook vreselijk niet-geschikt-voor-het onderwijs. Ik hoop echt dat er onder collega leraren wat veranderd is.

Tot zover bedankt voor alle reacties, hier krijg ik echt een oppepper van! Ik ga vroeg mijn bedje opzoeken, dus log nu af.
quote:wiekje schreef op 15 juni 2009 @ 21:22:

Leukleukleuk, jullie enthousiaste verhalen, en allemaal banen waarvan ik denk 'dat is ook leuk werk' . En inderdaad, allemaal aan de 'sociale' kant.

De deur naar het onderwijs staat weer op een kier Kaetje, na de herfstvakantie ga ik bij mijn schoonzus een paar lessen meekijken, zij begint in augustus aan een nieuwe baan in het praktijkonderwijs. En praktijkonderwijs trekt me eigenlijk ook wel.

Ik herken overigens heel erg wat je schrijft over je eerste baan. Ik voelde me ook vreselijk niet-geschikt-voor-het onderwijs. Ik hoop echt dat er onder collega leraren wat veranderd is.

Tot zover bedankt voor alle reacties, hier krijg ik echt een oppepper van! Ik ga vroeg mijn bedje opzoeken, dus log nu af.Het is heel afhankelijk van de school. Het is nog maar vier jaar geleden dat ik hier werkte. Op de eerste dag bij mijn huidige baan voelde ik me al meer thuis dan op die andere baan na een jaar. Bij ons wordt iedereen die nieuw is aangesproken, op weg geholpen, betrokken bij activiteiten etc.
Ik ben ook erg blij met mijn baan. Ben fysiotherapeut in een ziekenhuis. Veel vrijheden en mogelijkheden om te leren/ te ontwikkelen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Na zes jaar nooit langer dan een half jaar ergens gewerkt te hebben ben ik in november bij de politie begonnen. Sindsdien sta ik iedere dag om 6 uur fluitend naast mijn bed!
Hier ook eentje die echt met plezier naar haar werk gaat.

Werk bij de politie (weer verwijderd ivm privacy). Superafwisselend in alle facetten (tot aan de onregelmatige diensten toe), veel voldoening, leuke en betrokken collega's, geen verveling en meestal:" oh, ik mag al naar huis! "

Ik ga heel graag naar mijn werk en dat is voor mij enorm belangrijk.
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:snjokorn schreef op 15 juni 2009 @ 21:47:

Ik ben ook erg blij met mijn baan. Ben fysiotherapeut in een ziekenhuis. Veel vrijheden en mogelijkheden om te leren/ te ontwikkelen.En ik maar denken dat je 't saai had....
Known to cause insanity in laboratory mice
Secretaresse van een hoogleraar die de top is in haar vakgebied (internationaal). Leuk mens, leuk werk, leuk team. Hiervoor was ik office manager in kleine bedrijven en ik vind het nu wel relaxed dat ik bijna alles kan uitbesteden (overal is een "mannetje" voor in deze omgeving...het is een ontzettend grote organisatie).
-
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 06-05-2012 11:23
Reden: ivm herkenning
% gewijzigd
quote:wiekje schreef op 15 juni 2009 @ 19:39:

Al jaren ben ik niet helemaal happy met mijn werk, verkeerde keuze. Ben nu bezig met een loopbaanadviestraject. Maar ik heb nog niet echt een richting, koudwatervrees, is wat ik denk wat ik wil wel echt leuk. Wel ben ik erachter dat ik 'iets met mensen' moet gaan doen.

Waar ik benieuwd naar ben: succesverhalen! Wie is er nu echt gelukkig en blij met haar baan?

Wat voor werk doe je en hoe lang al? Hoe ben je er toe gekomen om dit werk te doen, ben je erin gerold of heb je gericht gesolliciteerd? Ben je ook tevreden met je salaris?

Ik hoop op veel positieve verhalen!Klinkt me bekend in de oren. Ik heb 17 jaar in het notariaat gezeten. Na mijn secretaresse opleiding op mijn 20ste het vak ingerold. Het is nooit een bewuste keuze geweest om het notariaat in te gaan; het is zo gelopen. Ik weet ook pas sinds een jaar dat ik graag verder wil in de journalistiek. Ik heb dan ook de stoute schoenen aangetrokken en vorig jaar de lokale krant benaderd of ze wat voor me konden betekenen. Dat heeft geresulteerd in een free lance contract. Dus zo af en toe schrijf ik voor de lokale krant (voornamelijk recensies en human interest artikelen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven