Werk & Studie alle pijlers

Wie weet wat over opleiding BGE? (ervaringsdeskundige GGZ)

28-04-2009 09:05 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik ervaringen van anderen horen over deze MBO studie.

Komend studiejaar gaat er een HBO variant van start in Eindhoven, zijn er toevallig mensen hier die zich daarvoor ingeschreven hebben, of die iemand kennen die dat gaat doen?

Alvast bedankt!
Ik blijf het proberen, dus up!
Hi! Tijgermeisje, ik ben van plan om (misschien) de HBO-opleiding tot ervaringsdeskundige te gaan volgen. Het is een cursus aan de Fontys in Eindhoven. Ik heb zojuist informatie aangevraagd via de website. Verders ken ik een vriendin die de MBO bij Zadkine in R'dam heeft gedaan. Hoe ze nu zit weet ik niet maar ik heb zo'n gevoel dat t moeilijk is om er daadwerkelijk een baan in te krijgen.

Zelf woon ik in IJsselstein (Ut) misschien is het leuk om contact te houden. Als we allebij plannen maken in die richting. Eén ding is wel een nadeel het kost 1650,- dus daarom weet ik het niet zeker snap je. Groetjes
Hoi vivaviola, bedankt voor je reaktie, en das idd een goed idee om ideeen uit te wisselen. Ik heb een uitnodiging verstuurd, volgens mij kan ik je pas een privé-berichtje sturen met mn e-mail-adres als jij op mijn uitnodiging op OK klikt.

Groetjes uit omgeving Den Bosch
Ik heb je een berichtje gestuurd met mn e-mail adres.
Ik denk dat je goed moet bepalen wat je einddoel is, om de juiste opleiding te kiezen:

Wil je cliënten zelf gaan begeleiden bij instellingen of meer richting beleidswerk/management of voor jezelf beginnen? Je hebt bijvoorbeeld de TOED-opleiding en er is ook nog "Sociaal ondernemen en management vanuit Cliëntperspectief", die in A'dam wordt gegeven (meer HBO niveau, hoewel dat geen eis is). Die twee leiden op tot verschillende richtingen, hoewel je ook eerst de TOED kan doen en daarna nog de "SOC".

Mij is verteld dat er erg veel werk in is/komt, maar ik vind dat tegenvallen. Daarnaast zijn organisaties helaas ook niet altijd bereid om ervaringsdeskundigheid naar waarde te beoordelen en er een navenant salaris tegenover te stellen...
@vivaviola

Ik las in jouw berichtje dat een vriendin van je de BGE opleiding heeft gevolgt/volgt. Ik ben al een tijdje op zoek naar een volledig overzicht van de boeken die je nodig hebt voor deze opleiding en kan er niet veel van terugvinden. Heb ook al wel gemaild met scholen die deze opleiding aanbieden, maar daar tot op heden geen reactie op gehad. Kun jij me misschien helpen?

Bij voorbaat dank.

Groetjes Neeny

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven