Winford particuliere school
zaterdag 29 juni 2019 om 21:42
Onlangs zag ik in Utrecht een school genaamd Winford. Ik was nieuwsgierig en na even googlen vond ik dat het een particuliere middelbare school was.
De kosten van de school zijn zo'n 25.000 euro per jaar..
Puur uit nieuwsgierigheid, ik heb geen kinderen, maar waarom zouden mensen zo'n school overwegen?
De kosten van de school zijn zo'n 25.000 euro per jaar..
Puur uit nieuwsgierigheid, ik heb geen kinderen, maar waarom zouden mensen zo'n school overwegen?
zaterdag 29 juni 2019 om 21:52
In Amsterdam zit er ook 1 in oud zuid, er zat van alles op, kinderen die meer hulp nodig hadden en heel rijk zijn, het is in Amsterdam oud zuid niet de bedoeling dat je op de mavo of nog erger nog lager niveau krijgt dus het is een soort school met de hele dag bijles in de klas.
Er zitten siblings van bekende voetballers op, kinderen die zich niet zo goed gedragen heb ik ook gezien.
Je moet gewoon een hoop geld hebben en dan zorgt die school dat je hoe dan ook havo vwo krijgt al ben je nog zo dom.
Er zitten siblings van bekende voetballers op, kinderen die zich niet zo goed gedragen heb ik ook gezien.
Je moet gewoon een hoop geld hebben en dan zorgt die school dat je hoe dan ook havo vwo krijgt al ben je nog zo dom.
zaterdag 29 juni 2019 om 22:17
Kleinere klassen en veel meer begeleiding. Geen tussenuren, maar studieuren in een lokaal met een surveillant of je kiest voor bijles in nog kleinere groepjes. Alle schooluren zitten in examenvakken want dingen zoals gym heb je er niet. Ze zitten heel strak op hun leerlingen met te laat komen, huiswerk ed waardoor er een stuk minder discipline van de leerling gevraagd wordt en er is meer aandacht voor de leerling door kleinere klassen en de bijles mogelijkheden.
De landelijke examens zijn gewoon het zelfde als de rest van Nederland maakt en toen ik er naar keek (Luzac, een andere vergelijkbare school) waren de cijfers voor de schoolexamens lager dan die van de eindexamens dus ook niet alsof de cijfers gekocht werden met hele makkelijke toetsen.
Je betaald alleen wel echt heel veel geld, dus het kan alleen als je dat hebt. Of als je alleen een of een aantal vakken moet doen want dat kan ook en kost dan uiteraard minder.
De landelijke examens zijn gewoon het zelfde als de rest van Nederland maakt en toen ik er naar keek (Luzac, een andere vergelijkbare school) waren de cijfers voor de schoolexamens lager dan die van de eindexamens dus ook niet alsof de cijfers gekocht werden met hele makkelijke toetsen.
Je betaald alleen wel echt heel veel geld, dus het kan alleen als je dat hebt. Of als je alleen een of een aantal vakken moet doen want dat kan ook en kost dan uiteraard minder.
zaterdag 29 juni 2019 om 22:27
Ik heb ooit een serie privé scholen bezocht en wat hier boven al gezegd is, het is voor niet zo intelligente / ontspoorde rijkeluiskinderen.
Ik woon nu in t buitenland en hier is een privé school veel normaler, vooral als je door de plek waar je woont op een mindere school terecht zou komen. Voor de goede scholen betaal je dan weer een premium voor je woonruimte. En mensen die afgelegen wonen sturen hun kinderen vaak naar een kostschool. Sjieke scholen hier, zou zo in een film kunnen.
Ik woon nu in t buitenland en hier is een privé school veel normaler, vooral als je door de plek waar je woont op een mindere school terecht zou komen. Voor de goede scholen betaal je dan weer een premium voor je woonruimte. En mensen die afgelegen wonen sturen hun kinderen vaak naar een kostschool. Sjieke scholen hier, zou zo in een film kunnen.
Hello, can you hear me?
zaterdag 29 juni 2019 om 22:58
zaterdag 29 juni 2019 om 23:04
Bedankt voor de reacties. Ik vroeg het me inderdaad vooral af omdat scholen in Nederland over het algemeen gewoon goed zijn. In het buitenland is het inderdaad anders.
Luzac kende ik wel maar nooit geweten dat die prijzen zo belachelijk hoog zijn. Ik zou echt nooit mijn geld daaraan uitgeven... Waar gaat dat geld eigenlijk allemaal heen?
Luzac kende ik wel maar nooit geweten dat die prijzen zo belachelijk hoog zijn. Ik zou echt nooit mijn geld daaraan uitgeven... Waar gaat dat geld eigenlijk allemaal heen?
zaterdag 29 juni 2019 om 23:08
Ik zeg dit over medeleerlingen. Die met messen in de klas zaten en na school gevechten aangingen. Ik ben geen docent. Bedankt voor de taalles.
zaterdag 29 juni 2019 om 23:08
Mikla schreef: ↑29-06-2019 23:04Bedankt voor de reacties. Ik vroeg het me inderdaad vooral af omdat scholen in Nederland over het algemeen gewoon goed zijn. In het buitenland is het inderdaad anders.
Ze krijgen geen overheidsgelden.
zaterdag 29 juni 2019 om 23:26
ik ken twee mensen die op zon school gezeten hadden (beide natuurlijk erg bemiddelde ouders), een van de twee was gewoon niet intelligent genoeg voor het niveau en zijn ouders wilden dat niet accepteren dus hij werd er met heel veel bijles doorheen gesleept. De andere had een ernstige ziekte en miste daardoor heel veel school, door die individuele begeleiding kon hij toch gewoon school afmaken zonder eindeloos te blijven zitten.
zaterdag 29 juni 2019 om 23:43
Kind van vrienden kwam met een kaderadvies van de basisschool. Na een jaar particulier onderwijs a 20k start kind volgend jaar in een reguliere mavo/havo-klas op een reguliere middelbare school.
Zij konden het voor een jaar ophoesten met steun van opa. Ik snap ze wel. Het maakt nogal uit voor je mogelijkheden, kader of misschien wel havo.
Dat het reguliere onderwijs niet ieder kind kan bieden wat het nodig heeft maakt dat er een markt is voor dit soort scholen.
Zij konden het voor een jaar ophoesten met steun van opa. Ik snap ze wel. Het maakt nogal uit voor je mogelijkheden, kader of misschien wel havo.
Dat het reguliere onderwijs niet ieder kind kan bieden wat het nodig heeft maakt dat er een markt is voor dit soort scholen.
zondag 30 juni 2019 om 01:30
Mensen betalen ook voor zekerheid. De kans dat je het examen op zo’n school haalt is gewoon veel hoger. En dat is echt vanwege de intensieve begeleiding, want de schoolonderzoeken zijn geen hogere cijfers dan het landelijk examen.Mikla schreef: ↑29-06-2019 23:04Bedankt voor de reacties. Ik vroeg het me inderdaad vooral af omdat scholen in Nederland over het algemeen gewoon goed zijn. In het buitenland is het inderdaad anders.
Overigens doen ook veel mensen er 2 in 1. Dus als je na de havo in 1 in plaats van 2 jaar vwo wil doen bijvoorbeeld.
Ik ken wel wat Luzacgangers die daarna met veel succes en zonder vertraging naar de universiteit zijn gegaan. Zij zeggen dat Luzac ze vooral heeft geleerd hóe te studeren, iets wat op de reguliere middelbare school nooit lukte.
En één van mijn rijkere jeugdvrienden ging er heen om zeker te zijn van hoge cijfers om zo een betere kans voor inloting bij geneeskunde te hebben. Dat is allemaal gelukt en hij werkt nu ook als arts.
zondag 30 juni 2019 om 07:11
En Slob zich maar druk maken over ouders die eindtoetstraining regelen voor hun kind in groep 8. Want dat is oneerlijk tegenover kinderen wiens ouders dat niet kunnen betalen.
Tsja. Misschien biedt het reguliere onderwijs in heel veel gevallen niet wat kind nodig heeft. Kunnen je ouders Luzac betalen, dan kun je dus wel geneeskunde studeren. Of havo doen.
Mijn kind zit volgend jaar in een groep 8 met 40 leerlingen bijvoorbeeld. Vergeet het maar dat die kinderen nog de aandacht krijgen die ze nodig hebben, of het voorlopige advies nog omhoog krijgen op die manier zonder bijles.
Tsja. Misschien biedt het reguliere onderwijs in heel veel gevallen niet wat kind nodig heeft. Kunnen je ouders Luzac betalen, dan kun je dus wel geneeskunde studeren. Of havo doen.
Mijn kind zit volgend jaar in een groep 8 met 40 leerlingen bijvoorbeeld. Vergeet het maar dat die kinderen nog de aandacht krijgen die ze nodig hebben, of het voorlopige advies nog omhoog krijgen op die manier zonder bijles.
zondag 30 juni 2019 om 07:33
AnnabeldeDertiende schreef: ↑29-06-2019 23:43
Dit! Vaak betalen ze hun personeel precies hetzelfde als op een niet-privéschool. Ze lokken hun personeel dus niet met extra geld. Je moet als leerkracht dus echt de ambitie hebben om deze doelgroep te bedienen. Dat waarborgt de kwaliteit denk ik wel.
zondag 30 juni 2019 om 08:38
Minder.
Ik weet niet hoe het nu is, maar een paar jaar geleden had ik een collega die van het Luzac kwam. Hij werd daar per uur hetzelfde betaald als in het reguliere onderwijs, maar moest zijn pensioen zelf regelen. Viel er een uur uit? Dan kreeg hij een uur minder betaald. Hij werd als een ZZP'er gezien.
zondag 30 juni 2019 om 09:34
Die rijke vriend deed overigens wel al vwo, maar had nu dus echt alleen achten en negens op de eindlijst.AnnabeldeDertiende schreef: ↑30-06-2019 07:11