Werk & Studie alle pijlers

Wonen omgeving A"dam ivm werk, waar ga je wonen?

30-05-2007 08:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft sinds kort een baan in Amsterdam. We wonen momenteel in Overijssel, en wilden sowieso al een keer naar het westen verhuizen.



Nu zitten we een beetje met het volgende. We willen binnen nu en een half jaar verhuizen ongeveer. Maar waar moeten we in vredesnaam gaan wonen?



Het is erg moeilijk om woonruimte te vinden in Amsterdam. Ik persoonlijk wil niet in Purmerend, Zaandam, Almere oid wonen.



Haarlem en Leiden lijken geen optie, omdat woonruimte daar vinden misschien nog moeilijker is dan in Amsterdam. We zaten dus zelf te denken aan den haag, maar dat is met de trein ook weer een stukje van Amsterdam af. Hoewel het een onwijs leuke stad is.



Weten jullie misschien een leuke plaats, een goede site om woonruimte te vinden? Hebben jullie misschien een keer voor dezelfde keuze gestaan, en wat hebben jullie toen gedaan?



We hebben al wel een beetje een keus gemaakt wat betreft de volgorde waarin we dingen gaan doen. Eerst woonruimte, dan een baan voor mij. Ik ben secretaresse, en vind sowieso wel een baan in die regio. daarbij komt dat het deta-bureau waarvoor ik werk ook in de randstad een vestiging heeft.
Ik woon in amsterdam west, en het is ook hoe je erzelf instaat. Ik voel me hier nooit onveilig. Ok bepaalkde straten vermeijd ik wel, maar dat is in elke grote stad. In bepaalde delen van Zuidoostt ben je inderdaad als blanke een zeldzaamheid, maar dat is echt niet overal zo. dus gewoonneen kwestie van eenbeetje in de buurt gaan rondlpen en kijken of je je er prettig voelt. Ik vond Amsterdam Noord verschrikkelijk. maar er zijn zelfs daar leuke stukken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suuz, ik hoop dat ik je ook nog wat informatie kan bieden.

Ik heb zelf in Purmerend gewoond, ik heb er heerlijk gewoond alles in de buurt en binnen een half uur in Amsterdam. Om op Amsterdam terug te komen, met de auto is dit 's ochtends onbegonnen werk, je staat echt heel lang in de file. Maar de bus heeft een busbaan en is dus supersnel (20 min-half uur) op Amsterdam CS en met de tram is alles in de binnenstad bereikbaar. Bovendien rijdt de bus in de spitsuren gemiddeld om de 5 minuten, dus ideaal. Er is ook een goede treinverbinding.  Maar genoeg over mijn lofzang op het openbaar vervoer. Als je Purmerend overweegt is de mindere buurt toch echt de Purmer-Noord (zou ik zelf niet willen wonen).

Ik heb ook in Amstelveen en Uithoorn gewoond. Het enige verschil tussen deze plaatsen is dat Uithoorn dorpser is en de winkels wat kleiner zijn dan in Amstelveen. Ook hier sta je 's ochtend vast naar A'dam, volgens mij wel minder lang dan in Purmerend. In Amstelveen wordt overigens weer nieuw gebouw, Westwijk 2. Ligt tussen Uithoorn en de kern van Amstelveen in.

Mijdrecht ken ik ook, gelukkig niet gewoond, want ik vind de mentaliteit van de mensen daar erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Idd "nieuwere" wijken als Almere, Hoofddorp, zou ik persoonlijk ook niet kunnen aarden.



Als jullie gaan kijken in de omgeving rij dan even langs Zandvoort, misschien lijkt dat jullie iets? s'Zomers gezellig druk en s'Winters rustig. Een halfuurtje met de trein naar A'dam CS. op www.funda.nl staat alles wat te koop is, wil je iets huren in haarlem, heemstede, zandvoort enz. kun je kijken op www.mijnwoonservice.nl. Succes!
Alle reacties Link kopieren




nou ik heb gewerkt in Amsterdam Zuidoost en voelde me daar niet prettig als blanke vrouw....je valt er echt op als je blank bent en die mannen zitten de hele tijd aandacht te trekken op nare manieren, ben blij dat ik er niet meer werk...ondanks het feit dat inderdaad de criminaliteitscijfers daar lager zijn dan in andere wijken, ook Amsterdam West zou ik niet gaan wonen, ook gewerkt, voelde me daar ook niet veilig op straat na het werk 's avonds



mijn keuze zou zijn Amstelveen, Buitenveldert, Hoofddorp, Aalsmeer, Uithoorn, Mijdrecht

Ik woon er als blanke blonde vrouw ;). Ik begrijp heus wel wat je bedoelt, want zo ervaar(de) ik het zelf ook hoor. Maar dat ligt er bij mij ook meer aan dat ik niet goed weet hoe ik met die aandacht om moet gaan die je daardoor krijgt, ik voel me daar niet prettig bij. Maar de aandacht die je krijgt is niet abnormaal van de mannen waar het om gaat, zit in hun cultuur. Ik ken de nodige (blanke) mensen die echt supergelukkig zijn in Amsterdam Zuidoost als woonplaats. En het is de laatste paar jaar echt enorm opgeknapt en er zijn ontzettend mooie wijken bijgekomen met heel veel potentie.



Overigens is het inderdaad op het bedrijventerrein in Amsterdam Zuidoost iets onveiliger, schijnt. Je moet er ook zeker niet zomaar in mantelpakje met een laptop tasje gaan lopen gemiddeld genomen.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam Zuid-Oost is afschuwelijk.

Er zullen vast delen zijn waar het minder erg is, maar over het algemeen kun je dit deel van de stad echt niet als tip geven aan de TO.



Overigens is dat bedrijventerrein zo erg dat zowel mannen als vrouwen na hun werk door bewakers naar hun auto moeten worden begeleid, openbaar vervoer nemen wordt sowieso afgeraden.





Alkmaar is ook erg leuk. Leuke binnenstad met redelijk betaalbare huizen. Met de trein zit je zo in A'dam.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten ook een beetje met dit probleem. Wij wonen en werken in A'dam, maar willen een huis met een tuin en dan niet in A'dam, maar waar ga je heen? Ik wil zelf graag in de richting van Alkmaar, maar vind dit nog wel een eind vanaf A'dam. Nu fietsen we beide zo naar ons werk.



Wij zijn nu ook over Haarlem aan het denken. Is een gezellige stad. Amstelveen heb ik ook gewoond, is ook leuk en je zit zo met de tram in Amsterdam. Zaandam is ook erg in de buurt, al ken ik dat niet zo goed moet ik zeggen.

Wat ook al eerder is gezegd, rondrijden is denk ik echt handig. Dan krijg je ook een beetje feeling met A'dam en omstreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in Zandvoort en het is een heel leuk plaatsje (voor zover ik heb gezien want ik woon vlak bij het strand/station/centrum en kom eigenlijk nooit verder dan dat).



Winkels open op zondag. Veel leuke activiteiten in de zomer. Leuke mensen.

Maar probeer in de zomer je auto maar eens te parkeren op straat. Bijna onmogelijk!!!! Wij zitten echt ieder weekend te denken of het wel verstandig is ergens met de auto heen te gaan (want nu heeft hij immers een mooi plekje, maar wat als we straks weer terugkomen?).

En in de winter waait het HARD!!!!! Zijn de winkels nog steeds op zondag open, dat dan weer wel.



En ik vind het toch nog best een beetje ver weg liggen van alles... Ik werk in Amsterdam Zuid-Oost en ben ruim een uur met de trein onderweg.



Maar als het goed is krijgen we vanavond de sleutels van onze nieuwe woning in Amsterdam (Gemeente Sloten).
Alle reacties Link kopieren


Het is erg moeilijk om woonruimte te vinden in Amsterdam. Ik persoonlijk wil niet in Purmerend, Zaandam, Almere oid wonen.



Hi!



Mag ik vragen wat jou weerhoud om in Zaandam te gaan wonen? Ik woon al m'n hele leven (ben 26) in de Zaanstreek en mij bevalt het uitstekend. Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom jij het helemaal niks vindt haha. :D
Alle reacties Link kopieren




quote: suuzzz8 schreef



Het is erg moeilijk om woonruimte te vinden in Amsterdam. Ik persoonlijk wil niet in Purmerend, Zaandam, Almere oid wonen.



Hi!



Mag ik vragen wat jou weerhoud om in Zaandam te gaan wonen? Ik woon al m'n hele leven (ben 26) in de Zaanstreek en mij bevalt het uitstekend. Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom jij het helemaal niks vindt haha. :D

Haha ik heb dus helemaal over het "niet" heengelezen en Purmerend gepromoot. Maar ik snap de antipathie wel tegen Almere en Purmerend, als uit de grond gestampte plaatsen, maar is naar mijn bescheiden mening niet terecht. Maar waar die afkeer tegen Zaandam nou vandaan komt :D
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu in Den Haag en werk in Amsterdam. Ik ben aan het kijken naar een huis in Haarlem. Eerst in Amsterdam maar dat is echt niet te betalen voor heel weinig m2 en vaak zonder een buiten. Haarlem is een stuk makkelijker en bij de meeste huizen waar wij nu naar kijken is de reistijd naar mijn kantoor in amsterdam 45 minuten door-to-door.



Ik zou Den Haag niet doen als ik jou was, ik woon in het centrum en ben elke dag zeker 1,5 uur kwijt naar werk, als het tegen zit 2 tot 2,5 uur.



Nog een tip, neem je tijd. Wij zijn al 4 maanden heel actief aan het zoeken en hebben nog geen huis gevonden. Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan je eisen. Maar wij zijn in die zin vrij makkelijk, we willen beste klussen of aanbouwen om te krijgen wat we willen.



Om je een idee te geven van het verschil tussen Amsterdam en Haarlem, in Haarlem komen er veel huizen op de markt en gaan we om de week naar iets kijken. In Amsterdam is dat hooguit 1 keer in de anderhalve maand.
Purmerend heeft leuke jaren dertig woningen in het centrum (110m2 voor twee ton).
jennie2 schreef op 30 mei 2007 @ 21:06:

In eerste plaats succes!



Mijn man werkt in A'dam en wij wonen in IJmuiden.

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt maar wat denk je bv van

Haarlem- Noord. Is iets goedkoper, en toch op fietsafstand van de stad en het station. Snel op de snelweg etc.

Als je de kant opgaat van Purmerend enzo sta je (je man) elke dag in de file. Daar moet je wel zin in hebben natuurlijk. Mijn man rijdt er zo'n 30-35 minuten over. Hij werkt wel in West hoor.

Almere schijnt goedkoop te zijn en met de trein ook goed te doen naar A'dam.



Jennie
Als je in het centrum van Purmerend woont, ben je in de file met de bus in een kwartiertje op CS.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar verhuisd vanuit het oosten naar amsterdam, ook ivm een nieuwe baan en zijn toen in een vrije sector woning gaan wonen in Geuzenveld (nieuw west).Binnen een maand hadden we deze woning en het is echt een superappartement (110 m2 met ruim balkon en aan een park).

Zelf vind ik het helemaal niet onveilig of onprettig wonen hier. Het is gewoon een lekker rustige woonbuurt waar volgens mij weinig gebeurt (ik heb er in elk geval geen last van).



Vrije sector is wel wat duurder, maar je kan er vaak snel in en wij zijn nu dan ook rustig op zoek naar een koopwoning.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Hee fleurtje,

Tja ik denk ook niet verder dan m'n neus. Mijn man heeft soms avonddiensten/nachtdiensten en dan rijdt de trein/bus niet. Dus hij moet dan met de auto. Maar dan is het ook rustig op de weg haha.

We zijn ondertussen wel verhuisd. Nog dichterbij z'n werk.



Jennie
Alle reacties Link kopieren
De slechtste wijken in Amsterdam, qua criminaliteit, zijn Slotervaart en de Indische buurt (Oost).



Je moet eerst en vooral uitgaan van wat je kan krijgen. Ik weet niet wat jullie financiële mogelijkheden zijn, maar voor een betaalbare huurwoning sta je al gauw 7-10 jaar op de wachtlijst. Een huis kopen binnen de ring is heel erg duur, maar Amsterdam is groter dan de Pijp, de Jordaan en Oud West. Amstelveen is al genoemd als goed alternatief (feitelijk een buitenwijk van A'dam), Diemen of Duivendrecht zijn ook prima, misschien Amsterdam Noord, of Osdorp.



Mijn tip zou zijn: bekijk wat je mogelijkheden zijn, en ga dan de buurten rustig bekijken.

In het algemeen kan je zeggen dat de overlast en criminaliteit groter zijn in de oudere buurten met kleine, goedkope huizen, net buiten het centrum.



En nogmaals, soms heb je gewoon niet zoveel te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter80 schreef op 05 juni 2007 @ 22:58:

[...]

Hi!



Mag ik vragen wat jou weerhoud om in Zaandam te gaan wonen? Ik woon al m'n hele leven (ben 26) in de Zaanstreek en mij bevalt het uitstekend. Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom jij het helemaal niks vindt haha. :D
Dat vroeg ik me dus ook af. Als je nu in een stad woont die ook niet al te groot is, lijkt me die overgang niet zo groot en Zaandam is vlakbij A'dam en zeker voor tijdelijk prima te doen vind ik.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, wat mij betreft is A'dam het leukst hoor. En dan Centrum, Zuid, Oud-Zuid, Oud-West, Westerpark.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Uithoorn en dat bevalt prima. Amstelveen of buitenveldert lijkt me ook leuk. Hoofddorp is centraal gelegen.



Ik heb een vriendin wonen in Gaasperdam, Zuidoost en daar kom ik alleen 's avonds en heb me er nog nooit bang gevoeld. Tis ook net wat je zelf gewend bent. Ik heb bijv een vriendin die met de trein gaan vanuit Amsterdam 's avonds na 20.30 eng vindt. Dus die gaat zeker weten niet lopen waar die vriendin van mij woont, want het heeft een grote parkeergarage en je loopt tussen 3laags woningen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was Suuzz8 een keer een weekend door Amsterdam gaan lopen. Wat voor de een een acceptabele buurt is, zou de ander voor geen goud gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
AgentL, woon je in de van der Pek buurt of de Vogelbuurt? Ik in Vogeldorp!
Alle reacties Link kopieren
vinobianco schreef op 01 juni 2007 @ 23:09:

[...]

nou ik heb gewerkt in Amsterdam Zuidoost en voelde me daar niet prettig als blanke vrouw....je valt er echt op als je blank bent en die mannen zitten de hele tijd aandacht te trekken op nare manieren, ben blij dat ik er niet meer werk...ondanks het feit dat inderdaad de criminaliteitscijfers daar lager zijn dan in andere wijken, ook Amsterdam West zou ik niet gaan wonen, ook gewerkt, voelde me daar ook niet veilig op straat na het werk 's avonds



mijn keuze zou zijn Amstelveen, Buitenveldert, Hoofddorp, Aalsmeer, Uithoorn, Mijdrecht






Ik woon in west en heb me daar nog geen moment onveilig gevoeld. Het is ook maar net wat je je aantrekt en waar je problemen ziet.

En een voordeel nu met het EK, hier is het nog een groot feest aangezien de turken door zijn, maar goed dat is helemaal off-topic.



Ik hoorde ook dat ijmuiden werd aangeprijst, maar dan sta je toch echt in een behoorlijke file op de A9. Wij hebben in Beverwijk gewoond en mijn vriend was minstens 1,5 uur heen en 1,5 uur weer terug onderweg, met auto of OV, maakte niet uit.



Ik zou ook eens kijken naar Amstelveen(ontzettend leuk winkelcentrum) of Amsterdam Noord of hier in west, want daar wordt me toch een hoop gebouwd. Nee je zit niet in het centrum, maar met de tram of fiets ben je er met een half uurtje en je zit wel zo op de snelweg. Misschien weer handig voor jou als jij een baan buiten Amsterdam vindt.

Succes met zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang vanuit Den Haag naar Amsterdam WTC gereisd. Moet zeggen dat ik dat met de internationale trein deed en zo binnen een half uur op station WTC stond met een overstap op Schiphol. Mijn collega's uit Haarlem, die dachten toch een stukje dichterbij te wonen deden er langer over met het ov gezien de slechte verbinding van Sloterdijk naar Zuid WTC,...daar rijdt alleen de metro.



Met de auto is alles naar Amstedam natuurlijk een drama. Dan doe je er vanaf Bussum ook makkelijk een uur over in de spits.



Ik zit nu op 3 fietsminuten van mijn werk maar mis mijn "relaxte een krantje lezen begin van de ochtend" in de trein zelfs nog wel eens,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven