Werk & Studie alle pijlers

woon-werk eindhoven-maastricht

16-02-2017 16:05 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic gesloten
Je hebt de baan toch al? Je zou een paar nachten per week in Maastricht kunnen slapen, dat scheelt weer reistijd. En dan 4 x 9 kunnen gaan werken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
wellicht is het handig om daar over na te denken voordat je een baan accepteert........

College van mij reist iedere dag 2 uur heen en 2 uur terug vanaf haar woonplaats naar een uni (breekt je wel op) weinig/geen vrije tijd meer..hobbies kun je ook wel vergeten.

(en ze heeft geen kinderen)
quote:studiemiepmiep schreef op 16 februari 2017 @ 16:10:

wellicht is het handig om daar over na te denken voordat je een baan accepteert........aan dit soort berichten heb ik niet zoveel want natuurlijk heb ik daarover nagedacht
Waarom Eindhoven? Ken je daar mensen? Er wonen trouwens ook veel Hollanders in Maastricht, dus misschien valt het wel mee voor je.
Maastricht is heel leuk, heel anders dan de rest van Limburg (al is dat ook heel leuk)

maar Maastricht is stuk internationaler en gericht op Hollanders.

Dat was althans wat ik merkte toen ik er woonde en studeerde.
Hoe wil je gaan reizen? Heb je een auto of moet je met het OV?
Met OV prima te doen. Uur met de trein...Wellicht kan je wat in de trein werken?

Met eigen vervoer niet te doen. Veel en vaak file voor de stad of de stad uit (zowel bij Eindhoven als Maastricht)

Overigens is Maastricht n hele leuke stad om te wonen ! Niet te vergelijken met andere dorpen/steden in Limburg..
Als je toch moet verhuizen zou ik Maastricht toch in overweging nemen. Een uni-stad is altijd anders dan de rest van de provincie.

En een keer op een werkdag in de spits heen en terug om te zien hoe druk het is. Elke dag 2 uur staan of half op de trap hangen wordt je ook niet gelukkig van.

Voor hoe lang is je onderzoeksplek? Dat maakt ook nog uit, anders blijf je verhuizen
Eindhoven spreekt mij gewoon meer aan qua stad. Ik ken Maastricht al heb er een stage gedaan tijdens mijn studie. Smaken verschillen! En ik wil met het OV reizen.
Houd met het OV rekening met veel vertraging. Als er ergens treinuitval is, dan stopt de NS het eerst de treinen naar het zuiden. Ik vond het niet te doen, was vaak bijna 5 uur onderweg, in zo'n 65% van mijn reizen had ik vertraging.
Tussen Eindhoven en Weert vallen vaak treinen uit, hou daar rekening mee.

Als je niet in Maastricht wilt wonen, misschien België eens in overweging nemen?
quote:Deisy25 schreef op 16 februari 2017 @ 16:35:

Eindhoven spreekt mij gewoon meer aan qua stad. Ik ken Maastricht al heb er een stage gedaan tijdens mijn studie. Smaken verschillen! En ik wil met het OV reizen.Heb je in Eindhoven gewoond of ken je er mensen? Als je in beide steden blanco bent, lijkt Maastricht mij veel leuker. En inderdaad: op zich is de reis wel te doen, maar treinverkeer op die lijn valt heel vaak uit.
Is er een mogelijkheid om je werktijden zo in te delen dat je buiten de spitstijden om kan reizen? Dan kun je zitten in de trein en de tijd nuttig/leuk besteden? Of toch overwegen met de auto te gaan. Dat 2e is zeer goed te doen buiten de spits om is mijn ervaring (en ik rijd dat traject zo'n 3x per week)
Hollanders... bedoelen jullie daar alleen de mensen uit Noord- en Zuid-Holland mee? Of alles wat niet Limburgs is?
Volgens mij wordt daar alles boven de rivieren mee bedoeld. Maar of dat kloppend is? Brabanders worden ook echt gezien als niet van hier en de echte Limburgers laten je dat wel voelen hoor.
quote:SallySpectra schreef op 16 februari 2017 @ 17:18:

Hollanders... bedoelen jullie daar alleen de mensen uit Noord- en Zuid-Holland mee. Of alles wat niet Limburgs is?

Hollanders = alle niet-Limbo's. Het Noorden = alles wat niet Limboland is

Ik heb een paar vrienden uit die streek Het is inderdaad een kwestie van perspectief...
Wellicht kun je de optie bekijken om een kleine kamer te huren in Maastricht en daar maandang-vrijdag te zijn? Scheelt hoop reistijd. Geen idee hoe daar nu de prijzen zijn maar was vroeger alleszins redelijk
quote:Deisy25 schreef op 16 februari 2017 @ 16:35:

Eindhoven spreekt mij gewoon meer aan qua stad. Ik ken Maastricht al heb er een stage gedaan tijdens mijn studie. Smaken verschillen! En ik wil met het OV reizen.Maar hoe wil je een leven opbouwen in Eindhoven als je lang van huis bent i.v.m. reistijd en werk?
Als je vlak naast het station zou gaan wonen en ook vlak naast het station aan 't werk gaat, zou ik het overwegen.

Anders zou ik toch echt dichterbij Maastricht gaan wonen.

Het is immers niet alleen een uur rijden.

Het is ook alle tijd die je kwijt bent om van thuis naar 't station te raken en nadien van 't station naar de unief.

En 's avonds omgekeerd. Al snel nog es een extra half uur of meer kwijt.
Postdoc is doorgaans veel uren maken, ik zou er niet aan moeten denken om dan ook nog te forensen tussen Eindhoven en Maastricht. Ik zou in Maastricht gaan wonen. Leuke stad (maar Eindhoven is ook leuk).
Ik heb zelf een traject van een uur trein (in totaal 1,5 uur enkele reis) anderhalf jaar volgehouden met een full time baan, toen was de koek op en ben ik dichter bij huis gaan werken. Onderschat het niet iig.
Als jij het ervoor over hebt is het te doen.

Ik had eerst een baan met 10 minuten reistijd.

Nu heb ik een baan met ruim een uur aan reistijd enkele reis.

Ik heb nu bijna geen avonden meer maar geen minuut spijt van gehad.
Als je nu in Breda woont dan lijkt de stap naar Maastricht me toch vrij klein. Lijkt veel meer op Breda dan Eindhoven. Er wonen in Maastricht veel studenten waardoor het anders is dan in de rest van Limburg. De echte Maastrichtenaren houden wel niet van alle import in Maastricht, maar die moet je lekker laten kletsen. Ik heb zelf het eerste jaar van mijn studie op en neer gereisd van Weert naar de universiteit in Maastricht. Vond het niet te doen en ben na het eerste jaar op kamers gegaan. Je bent sowieso vanaf Weert al een uur onderweg van deur tot deur. Eindhoven is dan nog een kwartier langer. Constant vallen treinen uit. Met de auto sta je ook overal in de file op dat traject. Ik zou het echt niet meer overwegen. Wat trekt je meer in Eindhoven dan in Maastricht? Wellicht dat een andere Limburgse stad dan wel passend is bij je?quote:Cuques schreef op 16 februari 2017 @ 17:22:

[...]

Hollanders = alle niet-Limbo's. Het Noorden = alles wat niet Limboland is

Ik heb een paar vrienden uit die streek Het is inderdaad een kwestie van perspectief...Mwah... Nee. Hollanders = de randstad. Groningers en Friezen noemen we hier echt geen Hollanders. Het noorden is alles behalve Brabant en Zeeland. Wordt regelmatig op mijn vingers getikt door vrienden uit Delft/Rotterdam als ik dat het noorden noem. Maarja... Vanuit Limburg is nu eenmaal alles het noorden.
quote:MrsLady schreef op 16 februari 2017 @ 19:30:

Als je nu in Breda woont dan lijkt de stap naar Maastricht me toch vrij klein. Lijkt veel meer op Breda dan Eindhoven. Er wonen in Maastricht veel studenten waardoor het anders is dan in de rest van Limburg. De echte Maastrichtenaren houden wel niet van alle import in Maastricht, maar die moet je lekker laten kletsen. Ik heb zelf het eerste jaar van mijn studie op en neer gereisd van Weert naar de universiteit in Maastricht. Vond het niet te doen en ben na het eerste jaar op kamers gegaan. Je bent sowieso vanaf Weert al een uur onderweg van deur tot deur. Eindhoven is dan nog een kwartier langer. Constant vallen treinen uit. Met de auto sta je ook overal in de file op dat traject. Ik zou het echt niet meer overwegen. Wat trekt je meer in Eindhoven dan in Maastricht? Wellicht dat een andere Limburgse stad dan wel passend is bij je?

[...]

Mwah... Nee. Hollanders = de randstad. Groningers en Friezen noemen we hier echt geen Hollanders. Het noorden is alles behalve Brabant en Zeeland. Wordt regelmatig op mijn vingers getikt door vrienden uit Delft/Rotterdam als ik dat het noorden noem. Maarja... Vanuit Limburg is nu eenmaal alles het noorden.

Echt wel.

Holland begint toch echt zo ongeveer boven Weert.

En ik heb een tijd andersom gereist en vond het wel te doen. Je moet je erop instellen.

Ergens mis ik het wel, want toen kwam ik echt nog wel eens aan een goed boek toe. Ik vind de verbinding juist prima.

Meerdere keren per uur een trein en ook qua busverbindingen zit Eindhoven goed in elkaar.

Als je niet al teveel gebonden bent aan Breda zou ik het een tijdje proberen. Als het toch te zwaar is, kun je altijd nog richting Maastricht afzakken.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven