wsw
vrijdag 25 januari 2013 om 18:40
een collega van ons ergert zich behoorlijk aan de collega,s. ik werk op een sociale werkvoorziening. die zegt dat ze niet normaal zijn en met gekke mensen werkt.. de mentaliteit zeg maar. ik ben van mening dat die collega daar niet op moet letten. die collega wil daar weg. wat vinden jullie daar van= moeten wij daar op in gaan
vrijdag 25 januari 2013 om 19:00
Eerlijk gezegd weet ik niet beter dan dat de meesten die worden geplaatst in een instelling of op een voorziening dat ze dan vinden dat die ánderen allemaal zo raar/gek/anders zijn. Zijzelf natuurlijk niet. Ik negeer dat altijd maar gewoon. Maar ja, over mij zeggen ze nooit dat ik raar of gek ben. Zou iemand dat wel doen zou ik wel iets iets terugzeggen.
vrijdag 25 januari 2013 om 19:09
vrijdag 25 januari 2013 om 19:14
vrijdag 25 januari 2013 om 19:15
vrijdag 25 januari 2013 om 19:23
Het probleem van de Wet Sociale Werkvoorziening is dat je een indicatie kunt krijgen wanneer je een lichamelijke, psychische en/of geestelijke beperkingen hebt die vereist dat er aanpassingen in het werk moeten worden gedaan om te kunnen functioneren. Deze aanpassingen zijn van dien aard dat deze niet in ´gewone´ betaalde arbeid zijn te realiseren.
Kortom iemand met alleen lichamelijke beperkingen kan op een werkplek komen samen met iemand die een IQ heeft van 51. Daarnaast worden veel WSW plekken nu ook gebruikt als reintegratieplek voor andere doelgroepen zoals WWB-ers, UWV klanten en zelfs taakgestraften.
Kortom de meeste grote WSW werkplekken zijn een klein kruidvat van verschillende mensen die variëren van psychiatrie tot MS en verder.
Wanneer jij last hebt van iemand en dat herhaalt zich dan raad ik je aan om dit met je werkleider of leidinggevende te bespreken zodat je samen een oplossing kunt zoeken. In dit geval heeft je collega zelf de sleutel in handen om het op te lossen, laat je niet voor zijn of haar karretje spannen. Je collega kan zelf met een werkleider of leidinggevende praten.
Kortom iemand met alleen lichamelijke beperkingen kan op een werkplek komen samen met iemand die een IQ heeft van 51. Daarnaast worden veel WSW plekken nu ook gebruikt als reintegratieplek voor andere doelgroepen zoals WWB-ers, UWV klanten en zelfs taakgestraften.
Kortom de meeste grote WSW werkplekken zijn een klein kruidvat van verschillende mensen die variëren van psychiatrie tot MS en verder.
Wanneer jij last hebt van iemand en dat herhaalt zich dan raad ik je aan om dit met je werkleider of leidinggevende te bespreken zodat je samen een oplossing kunt zoeken. In dit geval heeft je collega zelf de sleutel in handen om het op te lossen, laat je niet voor zijn of haar karretje spannen. Je collega kan zelf met een werkleider of leidinggevende praten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.