Werk & Studie alle pijlers

zakelijke correspondentie

10-12-2009 16:15 9 berichten
Zo. ik doe daarnet een offerte de deur uit en de cliché's sprongen er weer uit. Ik tik het al zo lang zo, maar word er ondertussen zelf een beetje kriegel van. Helaas kan ik ook niks beters verzinnen. Wie wel? Hier komen ze:

* Bij deze ontvangt u zoals afgesproken de offerte. Of: Zoals afgesproken stuur ik bij deze de offerte van...

*Ik hoop u met deze offerte een passende aanbieding te hebben gedaan

*Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan sta ik u graag te woord.

En dan vind ik bij die laatste de 'ik' zo absoluut, maar als ik wij schrijf denk ik altijd aan de koningin. Dus, taal-creatieven, ik wacht op hulp!
Heeft u nog vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen, tel. 0123456789
Waarom tik je in hemelsnaam telkens dezelfde zinnen? Zet die gewoon in een sjabloon, ros met mailmerge of iets dat er op lijkt de juiste NAW gegevens en de offertegegevens erin. Klaar!

Sjablonen kun je waarschijnlijk wel in het systeem gebruiken waar je mee werkt, en anders doe je het los daarvan.

Hoef je je er ook niet aan te ergeren. Neem 4 verschillende sjablonen om creatief te zijn. Maar echt niemand stoort zich aan het gebrek aan creativiteit bij een offerte lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
hahahaha Vl43inder dat wilde ik net zeggen, dat is gewooon in Word een autotekst!

Heel makkelijk en miljoenen keren te gebruiken, niet lezen gewoon maken opsturen en opdracht binnenhalen!
Vlinder en Potsiedikkie, het is ook standaard hoor. Als ik begin met het tikken van Bij deze, dan volgt de rest vanzelf. Natuurlijk is het prima als het werkt, maar ik wil weten of het ook anders en beter kan.
Volgens mij hoeft een offerte niet verrassend, creatief en spetterend te zijn. Als je 'm ontvangt wil je dat alles er duidelijk in staat, dat hij foutloos en verzorgd is en verder... zou ik die zinnen die je nu gebruikt lekker blijven gebruiken (knikker ze in een autotekst en klaar ben je).
Ik implementeer bedrijfsadministratiesystemen voor mijn werk en heb dus ook vaak te maken met systemen die offertes uithoesten. Daar wordt eigenlijk altijd maar 1 vast sjabloon voor gebruikt, waarin met 1 druk op de knop de juiste gegevens in het juiste format uit komen rollen. Je kunt dan nog wel kiezen hoe gedetailleerd de prijsopgaaf moet zijn, en ook nog wel wat voor omschrijving je bij de artikelen/diensten zet. Maar meer niet.

Bedrijven willen offertes het liefst eenduidig, foutloos, overzichtelijk en altijd hetzelfde. Kennelijk zijn er geen klachten over de creativiteit ervan.
Dus, jullie zeggen eigenlijk allemaal dat als het duidelijk is en geen vragen oproept ik me maar niet aan mijn eigen taalgebruik moet storen? Tja, als niemand er moeite mee heeft, behalve ik, dan hou ik het maar zo.
Waarom sleutelen aan een goede offerte? Je kan wel allerlei creatieve zinnen bedenken, maar meestal wordt de brief na vluchtig doorkijken terzijde geschoven, aangezien het meer gaat om hetgeen in de offerte wordt vermeld. Die is belangrijk, je brief is maar bijzaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven