Werk & Studie alle pijlers

Zelf terug in functie

28-01-2017 00:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb maandag op mijn werk aangeven dat ik terug in functie wil. Ik werk in een drogist als assistent bedrijfsleider. Ik heb de laatste tijd veel dingen aan mijn hoofd privé, hierdoor vergeet ik veel. Daarbij heb ik sinds een half jaar een nieuwe bedrijfsleider waar ik totaal niet mee kan. dat zijn de redenen waarom ik er voor gekozen heb.

Ik heb nu een contract van 32 uur (dit had ik ook al voordat ik ass bedrijfsleidster werd) mogen mijn ingekort worden, omdat er misschien geen plek voor mij is voor 32? Ik heb woensdag een gesprek met de regiomanager en ben er bijna zeker van dat dit ter sprake komt. Daarom zou ik graag willen wat wel en niet kan/mag??!!
Mama worden
Wat heb je dan de afgelopen tijd gedaan, als je niet je functie uitoefende?
Nee dat mag niet.

Bereid je mentaal goed voor het gesprek en laat je niet bang maken.

En vooral op dat moment niks tekenen zonder het na te lezen door een ander.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 28 januari 2017 @ 04:37:

Nee dat mag niet.

Bereid je mentaal goed voor het gesprek en laat je niet bang maken.

En vooral op dat moment niks tekenen zonder het na te lezen door een ander.En als er geen lagere vacature beschikbaar is waar TO naar toe kan, of alleen voor minder uren?
quote:sandra1905 schreef op 28 januari 2017 @ 06:06:

[...]

En als er geen lagere vacature beschikbaar is waar TO naar toe kan, of alleen voor minder uren?Volgens mij moeten ze samen naar een oplossing zoeken dan. Wellicht een ander filiaal? En zo niet dan mag er volgens mij naar ontslag toe gewerkt worden. TO wil haar huidige baan niet meer en de werkgever heeft zijn best gedaan naar er is geen andere functie.
Je wil nu verkoper worden? Heb je een rechtsbijstand verzekering?
Waarom zou je dat überhaupt willen. Ik zou op zoek gaan zelfde functie maar andere locatie of werkgever als ze me niet kunnen of willen overplaatsen.
Waarom vraag je geen overplaatsing? Ook in een lagere functie zit je hier nog bij deze bedrijfsleider. Ga lekker naar een andere vestiging.
quote:Marana_ schreef op 28 januari 2017 @ 07:37:

Waarom vraag je geen overplaatsing? Ook in een lagere functie zit je hier nog bij deze bedrijfsleider. Ga lekker naar een andere vestiging.Ja precies.
Ik zou nooit zeggen dat ik die functie niet aankan. Zoiets blijft je achtervolgen. Bij elke volgende sollictitatie vinden ze in je CV terug dat je zelf toegegeven hebt niet geschikt te zijn voor je werk. Ik zou het op factoren buiten mij gooien. Dus je baas is de oorzaak, of je hebt meer interesse voor een ander soort bedrijf.

Anders krijg je bij de eerstvolgende sollictatie een briefje dat ze geen enkele functie in de aanbieding hebben waar jij wél geschikt voor bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat je eigenlijk doet is aangeven dat je wil stoppen met je huidige functie en dat je dus intern wil solliciteren op een lagere functie. Jouw werkgever is niet verplicht om jou die lagere functie te bieden, en kan zich beroepen op het feit dat er geen vacatures zijn of dat deze functie misschien alleen voor minder uren beschikbaar is. Dus in antwoord op jouw vraag: ja, jouw werkgever kan aangeven dat er geen of minder uren beschikbaar zijn in ander werk. De keuze om daar wel of niet op in te gaan ligt dan bij jou, zolang je tenminste nog geen formeel ontslag hebt genomen uit jouw huidige functie. Ze mogen jou namelijk niet zomaar uit jouw huidige functie zetten als jij niet zelf ontslag neemt (maar het feit dat jij zelf toegeeft dat het niet lukt, kan wel helpen in de dossieropbouw als zij van jou af willen).

Mijn advies is daarom om wel het gesprek aan te gaan, maar dan vanuit de insteek dat je alleen de mogelijkheden wil onderzoeken en bespreken, en dat je naar aanleiding daarvan een beslissing wil nemen. Op die manier hou je zelf de controle in handen.

Ik zou zeker niet zeggen dat je het niet aan kunt, dat je steken laat vallen en dat je de nieuwe manager niet mag! Dat zijn allemaal dingen die je liever niet in je personeelsdossier ziet staan, want dat kan idd lang tegen je gebruikt worden.

Zeg liever iets als "Ik vind de baan geweldig en doe het graag, maar er speelt nu erg veel in mijn privéleven waardoor ik deze functie niet de aandacht kan geven die ik wil. Liever tijdelijk een stap terug, dat is voor dit moment beter voor mij en voor de organisatie".
quote:retrostar schreef op 28 januari 2017 @ 08:13:

Ik zou nooit zeggen dat ik die functie niet aankan. Zoiets blijft je achtervolgen. Bij elke volgende sollictitatie vinden ze in je CV terug dat je zelf toegegeven hebt niet geschikt te zijn voor je werk.

Eens

Ik zou het op factoren buiten mij gooien. Dus je baas is de oorzaak, of je hebt meer interesse voor een ander soort bedrijf.

Niet eens! Naar de baas wijzen is geen slimme zet als je carrière wil maken op managementniveau. Je moet in een managementsfunctie ook om kunnen gaan met lastige types en dus diskwalificeer je jezelf als je het op de moeilijke baas gooit. Als je zegt dat je meer interesse hebt voor een ander soort bedrijf, dan diskwalificeer je jezelf voor deze werkgever en dat ik ook niet handig zolang je er nog werkt.

Anders krijg je bij de eerstvolgende sollictatie een briefje dat ze geen enkele functie in de aanbieding hebben waar jij wél geschikt voor bent.
quote:[messagDus je baas is de oorzaakNooit, maar dan ook nooit, de schuld bij anderen leggen. Ongeacht de functie. Als het niet klikt ligt dat ALTIJD aan beide partijen. Hoogstens als je een kloppend dossier hebt met aantoonbare zaken (geen alternative facts) die niet kunnen (andere partij steelt/intimideert/discrimineert/etc) kan je daar wat mee doen, maar je kunt dat ook weer niet gebruiken om er zelf beter van te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven