Zelfstandig ondernemen
woensdag 7 juli 2010 om 15:31
Volgende week begint officieel mijn ww. Ik heb een financiële achtergrond en een kleine 30 jaar werkervaring .Ik loop al een tijdje met de gedachten rond om voor mijzelf een klein administratiekantoor te starten . Mijn bedoeling is dat ik bij opdrachtgevers op locatie de boekhouding bijwerk.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?
woensdag 7 juli 2010 om 15:42
weet van een vriend, dat je dat best kan doen.
hij heeft WW, en wordt gekort aan de hand van het aantal uren dat je werkt.
stel, je krijgt 1000 euro WW, dat zou dus inhouden
1000 euro/ 4 weken, is 250 euro per week
250 euro per week is uurloon van 6.25.
als je nu aan het werk gaat voor 10 uur per week, en je vraagt 20 euro per uur, dan verdien je 200 euro per week.
je krijgt nu voor 30 uur WW, en 10 uur 'werk'
ze kijken dan niet naar het uurloon van je werk,
opbrengsten per week zijn dan 30 uur a 6.25 is 187.50 en
werk 10 uur a 20 euro, is 200 euro.
totaal 387.50 euro.
sorry voor de jip en janneke uitleg
is dit een beetje wat je bedoeld?
hij heeft WW, en wordt gekort aan de hand van het aantal uren dat je werkt.
stel, je krijgt 1000 euro WW, dat zou dus inhouden
1000 euro/ 4 weken, is 250 euro per week
250 euro per week is uurloon van 6.25.
als je nu aan het werk gaat voor 10 uur per week, en je vraagt 20 euro per uur, dan verdien je 200 euro per week.
je krijgt nu voor 30 uur WW, en 10 uur 'werk'
ze kijken dan niet naar het uurloon van je werk,
opbrengsten per week zijn dan 30 uur a 6.25 is 187.50 en
werk 10 uur a 20 euro, is 200 euro.
totaal 387.50 euro.
sorry voor de jip en janneke uitleg
is dit een beetje wat je bedoeld?
woensdag 7 juli 2010 om 16:06
Goed idee!
Boekhouders zijn altijd nodig.
Ik zou het alleen niet op locatie bij de klant doen.
Ik als klant heb m'n boekhouder liever gewoon op zijn kantoor en niet hier.
Wordt lid van een Contact Jonge Bedrijven in je regio. Dat zijn allemaal starters, die allemaal een boekhouder nodig hebben.
Klanten zijn erg trouw aan hun administratiekantoor want het is veel gedoe om over te stappen. Dus het is lastig om aan nieuwe klanten te komen. Je zal nare dingen moeten gaan doen, zoals koud bellen.
Maar een klant die je hebt, heb je dan ook voor het leven.
Ga je ook loonadministratie doen? Is wel aan te raden. Dat vinden de meeste bedrijven het vervelendst.
Dat voor een laag vast bedrag per werknemer doen. En daarmee de rest van de boekhouding binnenhalen tegen een uurtarief.
Wordt lid van een Contact Jonge Bedrijven in je regio. Dat zijn allemaal starters, die allemaal een boekhouder nodig hebben.
Klanten zijn erg trouw aan hun administratiekantoor want het is veel gedoe om over te stappen. Dus het is lastig om aan nieuwe klanten te komen. Je zal nare dingen moeten gaan doen, zoals koud bellen.
Ga je ook loonadministratie doen? Is wel aan te raden. Dat vinden de meeste bedrijven het vervelendst.
Dat voor een laag vast bedrag per werknemer doen. En daarmee de rest van de boekhouding binnenhalen tegen een uurtarief.
woensdag 7 juli 2010 om 16:22
quote:Arion schreef op 07 juli 2010 @ 15:59:
@ reddevil1981
Bedankt voor de uitleg, maar had hij een onderneming opgestart of is hij als ZZP-er aan de slag ?
Wat is het verschil? Als ZZP-er heb je ook een onderneming...
Met behoud van WW zelfstandig ondernemen is goed mogelijk, maar houd er wel rekening mee dat je toestemming van het UWV nodig hebt!
@ reddevil1981
Bedankt voor de uitleg, maar had hij een onderneming opgestart of is hij als ZZP-er aan de slag ?
Met behoud van WW zelfstandig ondernemen is goed mogelijk, maar houd er wel rekening mee dat je toestemming van het UWV nodig hebt!
woensdag 7 juli 2010 om 16:29
Je kan ook administratie voor andere freelancers aanbieden, ik hoor in mijn omgeving dat daar vraag naar is. Iedereen vraagt naar mijn boekhouder, maar die zit al vol met werk. Ik denk net als absoluteEinstein dat klanten erg trouw zijn aan hun administratiekantoor. Ik zit al zeker 8 jaar bij dezelfde boekhouder!
woensdag 7 juli 2010 om 16:47
quote:Robin1973 schreef op 07 juli 2010 @ 16:22:
[...]
Met behoud van WW zelfstandig ondernemen is goed mogelijk, maar houd er wel rekening mee dat je toestemming van het UWV nodig hebt!Je heb gelijk, het is maar hoe je het presteert. Maar ik denk misschien te moeilijk qua rechtsvorm van de onderneming.
[...]
Met behoud van WW zelfstandig ondernemen is goed mogelijk, maar houd er wel rekening mee dat je toestemming van het UWV nodig hebt!Je heb gelijk, het is maar hoe je het presteert. Maar ik denk misschien te moeilijk qua rechtsvorm van de onderneming.
woensdag 7 juli 2010 om 16:56
quote:babado schreef op 07 juli 2010 @ 16:29:
Je kan ook administratie voor andere freelancers aanbieden, ik hoor in mijn omgeving dat daar vraag naar is. Iedereen vraagt naar mijn boekhouder, maar die zit al vol met werk. Ik denk net als absoluteEinstein dat klanten erg trouw zijn aan hun administratiekantoor. Ik zit al zeker 8 jaar bij dezelfde boekhouder!Mag ik vragen in welke regio jij zit ?
Je kan ook administratie voor andere freelancers aanbieden, ik hoor in mijn omgeving dat daar vraag naar is. Iedereen vraagt naar mijn boekhouder, maar die zit al vol met werk. Ik denk net als absoluteEinstein dat klanten erg trouw zijn aan hun administratiekantoor. Ik zit al zeker 8 jaar bij dezelfde boekhouder!Mag ik vragen in welke regio jij zit ?
woensdag 7 juli 2010 om 17:06
quote:absoluteEinstein schreef op 07 juli 2010 @ 16:06:
Goed idee!
Dat voor een laag vast bedrag per werknemer doen. En daarmee de rest van de boekhouding binnenhalen tegen een uurtarief.Ik heb vroeger 8 jaar P&O loonadministratie gedaan bij Shell, maar daar ben ik te lang uit geweest. ( denk ik )
Goed idee!
Dat voor een laag vast bedrag per werknemer doen. En daarmee de rest van de boekhouding binnenhalen tegen een uurtarief.Ik heb vroeger 8 jaar P&O loonadministratie gedaan bij Shell, maar daar ben ik te lang uit geweest. ( denk ik )